Page 120 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 120
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

tretjem koraku spremenljivki doživljanja vrstniških odnosov (samozazna-
na priljubljenost, zaznana opora s strani vrstnikov), v četrtem koraku doži-
vljanje nasilnega vedenja (vizualna viktimizacija, besedilna viktimizacija)
in v petem koraku izvajanje nasilnega vedenja (vizualno nasilje, besedilno
nasilje). Torej, najprej so v modele vključene spremenljivke, ki se nanaša-
jo na individualne značilnosti učencev in vrstniške odnose, nazadnje so
vključene spremenljivke viktimizacije ter nasilja, ki navadno pojasnjujejo
največ variance izvajanja nasilja (glej npr. Kowalski et al., 2014).

Rezultati
V nadaljevanju najprej predstavljava opisne statistike in Pearsonove kore-
lacijske koeficiente, nato sledijo rezultati hierarhičnih regresijskih analiz.
Rezultati so predstavljeni ločeno glede na osnovnošolski (OŠ) in srednje-
šolski vzorec (SŠ).

Vizualno in besedilno nasilje: osnovnošolski vzorec

Tabela 16: Opisne statistike in korelacije na vzorcu učencev OŠ

1 Spola M SD 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
0,51 / 0,80**
2 Šolski 3,72 0,89 0,13** -0,25** 0,14** 0,36** -0,40** 0,12** 0,44** 0,24** 0,61** 0,49**
uspeh 0,13** 0,20** 0,21** -0,19** 0,01 -0,09* 0,05 0,20** 0,49** 0,47**
171,27 128,02 0,23** 0,04 -0,20** -0,16** 0,17** -0,22** 0,03 0,10* 0,39**
3 Čas 3,39 1,14 -0,01 0,04 0,02 -0,09* 0,25** -0,21** -0,08* 0,04
uporabe 2,83 1,02 -0,08* 0,05 0,12** 0,07 0,33** -0,13** -0,17**
3,73 1,22 -0,09* -0,01 0,30** 0,14** 0,19** -0,12**
4 INT jeze 3,44 0,83 -0,13** -0,07 0,32** 0,13** 0,17**
3,07 0,84 0,01 -0,09* 0,19** 0,19**
5 EKS jeze -0,02 -0,05 0,19**
1,46 0,66 0,01 0,02
6 Nadzor 0,07
jeze 1,34 0,43

7 Opora 1,29 0,43

8 Priljublje- 1,32 0,44
nost

9 VIZ
nasilje

10 BES
nasilje

11 Vizualna
VIK

12 Besedilna
VIK

Opombe. Spola: 0 = moški, 1 = ženski; *p < 0,05; **p < 0,01; čas uporabe – čas aktivne
uporabe socialnih omrežij; INT jeze – internalizacija jeze; EKS jeze – eksternalizacija
jeze; opora – zaznana opora s strani vrstnikov; priljubljenost – samozaznana priljubljenost;
VIZ nasilje – vizualno nasilje; BES nasilje – besedilno nasilje; vizualna VIK – vizualna
viktimizacija; besedilna VIK – besedilna viktimizacija.

120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125