Page 102 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 102
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
Slika 4: Prikaz povezave načel, ciljev, metodike 1. starostnega obdobja in 2. starostnega
obdobja ter vloge vzgojitelja glede na posamezna področja razvijanja predopismenjevalnih
spretnosti, ki jih opredeljuje Kurikulum za vrtce (1999), in shematski prikaz povezav med
splošnimi cilji, operativnimi cilji jezika, operativnimi cilji književnosti ter didaktičnimi
priporočili glede na posamezna področja razvijanja predopismenjevalnih spretnosti, ki jih
opredeljuje Učni načrt za slovenščino (2011)
individualiziranem poučevanju branja in pisanja ter rabe pisnega jezika za
sporazumevanje, razmišljanje, ustvarjanje, učenje in razvedrilo.
Orientacija se v kurikulumu z vidika ciljev najmočneje veže na razvoj
orientacije na telesu in v prostoru, ne pa tudi na orientacijo na papirju. V
prvem starostnem obdobju jo otroci razvijajo s prstnimi igrami, akcijskimi
igrami, prostimi skupinskimi oziroma individualnimi plesnimi in rajalni-
mi igrami. Otrokova orientacija na telesu in v prostoru se razvija prek sim-
bolnih iger ali iger vlog, ko otroci posnemajo in igrajo osebe, živali ali pred-
mete. Orientacija se v učnem načrtu najmočneje povezuje z operativnimi
102
Slika 4: Prikaz povezave načel, ciljev, metodike 1. starostnega obdobja in 2. starostnega
obdobja ter vloge vzgojitelja glede na posamezna področja razvijanja predopismenjevalnih
spretnosti, ki jih opredeljuje Kurikulum za vrtce (1999), in shematski prikaz povezav med
splošnimi cilji, operativnimi cilji jezika, operativnimi cilji književnosti ter didaktičnimi
priporočili glede na posamezna področja razvijanja predopismenjevalnih spretnosti, ki jih
opredeljuje Učni načrt za slovenščino (2011)
individualiziranem poučevanju branja in pisanja ter rabe pisnega jezika za
sporazumevanje, razmišljanje, ustvarjanje, učenje in razvedrilo.
Orientacija se v kurikulumu z vidika ciljev najmočneje veže na razvoj
orientacije na telesu in v prostoru, ne pa tudi na orientacijo na papirju. V
prvem starostnem obdobju jo otroci razvijajo s prstnimi igrami, akcijskimi
igrami, prostimi skupinskimi oziroma individualnimi plesnimi in rajalni-
mi igrami. Otrokova orientacija na telesu in v prostoru se razvija prek sim-
bolnih iger ali iger vlog, ko otroci posnemajo in igrajo osebe, živali ali pred-
mete. Orientacija se v učnem načrtu najmočneje povezuje z operativnimi
102