Page 34 - Giorgio Di Pietro, Federico Biagi, Patricia Costa, Zbigniew Karpinski, Jacopo Mazza. 2020. Verjeten vpliv epidemije COVID‑19 na izobraževanje: Razmisleki, ki temeljijo na obstoječi literaturiin nedavnih mednarodnih zbirkah podatkov. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 34
Slika 4: Dostop do računalnika doma glede na izobrazbo staršev.

širokopasovne internetne povezave v vseh evropskih državah močno razlikuje
glede na dohodek gospodinjstev. Večja verjetnost je, da bodo imela premož-
nejša gospodinjstva v primerjavi z manj premožnimi dostop do širokopasovne
internetne povezave. In medtem ko ima povprečno 74 % gospodinjstev v EU
širokopasovno internetno povezavo v kvartilu z najnižjimi dohodki, podatek
za gospodinjstva z najvišjim dohodkovnim kvartilom znaša približno 97 %. Po-
leg tega lahko opazimo, da je spremenljivost med državami v spodnjem kvar-
tilu veliko večja kot v zgornjem kvartilu.

Odstotek gospodinjstev s širokopasovno internetno povezavo v kvartilu z
najnižjimi dohodki se giblje med manj kot 40 % v Bolgariji in več kot 90 % na
Nizozemskem.

Podatki iz vprašalnika za učence PISA 2018 kažejo, da tudi glede dosto-
pa do računalnika doma obstajajo relevantne socialno-ekonomske razlike po
evropskih državah. Slika 4 prikazuje delež 15-letnikov v EU, ki se šolajo in imajo
doma dostop do računalnika glede na izobrazbo staršev in državo. Izobrazba
staršev je razdeljena na enake tri kategorije kot pri sliki 2. Na splošno se zdi, da
je izobrazba staršev pozitivno povezana z otrokovim dostopom do računalni-
ka doma. Razlika med visoko in nizko izobraženimi skupinami je v mnogih dr-
žavah precej velika, zlasti na Slovaškem, Madžarskem, v Romuniji in Bolgariji.

verjeten vpliv epidemije covid‑19 na izobraževanje
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39