Page 33 - Giorgio Di Pietro, Federico Biagi, Patricia Costa, Zbigniew Karpinski, Jacopo Mazza. 2020. Verjeten vpliv epidemije COVID‑19 na izobraževanje: Razmisleki, ki temeljijo na obstoječi literaturiin nedavnih mednarodnih zbirkah podatkov. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 33
Digitalni viri doma
Slika 3: Širokopasovni dostop do interneta glede na dohodek
gospodinjstva v EU, 2019.
Pri dostopu učencev do digitalnih tehnologij doma obstajajo velike soci-
alno-ekonomske neenakosti. Pri učencih z višjim socialno-ekonomskim statu-
som obstaja bistveno večja verjetnost, da bodo doma imeli prenosni računalnik
ali računalnik, v primerjavi z učenci z nižjim socialno-ekonomskim statusom.
Na primer, podatki iz aplikacije Teacher Tapp, ki vsakodnevno postavlja vpraša-
nja več kot 6.000 učiteljem v Veliki Britaniji, kažejo, da ob koncu prvega tedna
zaprtja šol zaradi COVID-19 približno 10 % učencev ni imelo dostopa do napra-
ve ali interneta.8 Analiza, ki jo je v ZDA leta 2019 izvedla organizacija Associated
Press, kaže, da 17 % učencev doma nima dostopa do računalnika in 18 % učen-
cev nima širokopasovnega dostopa do interneta. Raziskava, ki jo je leta 2019
prav tako v ZDA izvedel Raziskovalni center Pew, pa prikazuje izrazite razlike
pri dostopu do širokopasovnega interneta doma med družinami z nizkimi in
visokimi dohodki.9 Podatki Eurostata iz leta 2019 kažejo, da tudi v Evropi obsta-
jajo velike socialnoekonomske razlike. Kot je prikazano na sliki 3, se dostop do
8 https://www.aljazeera.com/indepth/opinion/coronavirus-widen-education-gap-uk-20040913584-
-1608.html
9 Medtem ko 92 % odraslih iz gospodinjstev, ki zaslužijo 65.000 EUR (75.000 USD) ali več na leto,
poroča, da imajo doma dostop do širokopasovnega interneta, do njega dostopa 56 % gospo-
dinjstev, ki letno zaslužijo manj kot 25.000 EUR (30.000 USD)(https://www.pewresearch.org/
internet/2019/06/13/mobile-technology-and-home-broadband-2019/).
Slika 3: Širokopasovni dostop do interneta glede na dohodek
gospodinjstva v EU, 2019.
Pri dostopu učencev do digitalnih tehnologij doma obstajajo velike soci-
alno-ekonomske neenakosti. Pri učencih z višjim socialno-ekonomskim statu-
som obstaja bistveno večja verjetnost, da bodo doma imeli prenosni računalnik
ali računalnik, v primerjavi z učenci z nižjim socialno-ekonomskim statusom.
Na primer, podatki iz aplikacije Teacher Tapp, ki vsakodnevno postavlja vpraša-
nja več kot 6.000 učiteljem v Veliki Britaniji, kažejo, da ob koncu prvega tedna
zaprtja šol zaradi COVID-19 približno 10 % učencev ni imelo dostopa do napra-
ve ali interneta.8 Analiza, ki jo je v ZDA leta 2019 izvedla organizacija Associated
Press, kaže, da 17 % učencev doma nima dostopa do računalnika in 18 % učen-
cev nima širokopasovnega dostopa do interneta. Raziskava, ki jo je leta 2019
prav tako v ZDA izvedel Raziskovalni center Pew, pa prikazuje izrazite razlike
pri dostopu do širokopasovnega interneta doma med družinami z nizkimi in
visokimi dohodki.9 Podatki Eurostata iz leta 2019 kažejo, da tudi v Evropi obsta-
jajo velike socialnoekonomske razlike. Kot je prikazano na sliki 3, se dostop do
8 https://www.aljazeera.com/indepth/opinion/coronavirus-widen-education-gap-uk-20040913584-
-1608.html
9 Medtem ko 92 % odraslih iz gospodinjstev, ki zaslužijo 65.000 EUR (75.000 USD) ali več na leto,
poroča, da imajo doma dostop do širokopasovnega interneta, do njega dostopa 56 % gospo-
dinjstev, ki letno zaslužijo manj kot 25.000 EUR (30.000 USD)(https://www.pewresearch.org/
internet/2019/06/13/mobile-technology-and-home-broadband-2019/).