Page 38 - Giorgio Di Pietro, Federico Biagi, Patricia Costa, Zbigniew Karpinski, Jacopo Mazza. 2020. Verjeten vpliv epidemije COVID‑19 na izobraževanje: Razmisleki, ki temeljijo na obstoječi literaturiin nedavnih mednarodnih zbirkah podatkov. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 38
sičenih maščob, škodljivo vpliva na možgane ter vpliva na učenje in spomin
(Gómez-Pinilla 2008).

Podatke, prikazane na sliki 7, lahko uporabimo za grobo oceno števila ot-
rok s pomanjkljivo prehrano v Evropi v letu 2018. Smiselno je domnevati, da
so šolski obroki za te otroke še posebej pomembni. Kot je prikazano na sli-
ki 7, si v mnogih državah nad 20 % gospodinjstev z otroki ne more vsak dru-
gi dan privoščiti obroka z mesom, piščancem, ribami (ali vegetarijanskim na-
domestkom). V skladu s pričakovanji pri gospodinjstvih pod pragom revščine
obstaja večje tveganje za podhranjenost, zlasti v vzhodnoevropskih državah
ter v Belgiji in Grčiji.

Dostopnost obšolskih dejavnosti

Zdi se, da se med zaprtjem šol otroci iz bolj privilegiranih okolij običajno bolj
ukvarjajo z obšolskimi učnimi dejavnostmi v primerjavi s tistimi iz manj privile-
giranih okolij. Takšne dejavnosti lahko znatno izboljšajo dosežke učencev, saj
lahko dopolnjujejo in nadgrajujejo vire e-učenja, ki jih nudijo šole. Z uporabo
38 informacij iz spletne ankete, ki jo je med 29. aprilom in 12. majem 2020 izpolni-
lo več kot 4.000 staršev v Veliki Britaniji, Andrew et al. (2020) poročajo, da ima-
jo učenci iz premožnejših družin bistveno večjo možnost za najem zasebnega
inštruktorja kot njihovi vrstniki iz revnejših družin. Pirone meni, da do podob-
ne situacije prihaja tudi v Franciji.15

Šole

Šola predstavlja še en način, s pomočjo katerega lahko koronakriza okrepi so-
cialno neenakost v izobraževanju. Bolj verjetno je namreč, da učenci iz bolj
privilegiranih okolij obiskujejo šole z boljšo digitalno infrastrukturo, kjer imajo
učitelji višjo raven digitalnih veščin.

Digitalna infrastruktura

Otroci iz bolj privilegiranih okolij verjetno pogosteje obiskujejo šole, ki so dob-
ro opremljene z digitalno tehnologijo, in zdi se, da dokazi iz raziskave PISA za
leto 2018 to potrjujejo. Slika 8 prikazuje povprečni indeks razpoložljivosti IKT,
ki jih lahko 15-letniki uporabljajo v šoli16 glede na njihov socialno-ekonomski

15 https://www.repubblica.it/scuola/2020/05/18/news/scuola_didattica_a_distanza-256975788/
16 Indeks razpoložljivosti IKT za učence, ki jih uporabljajo v šoli, se izračuna kot vsota naslednjih 10 po-

stavk: namizni računalnik, prenosni računalnik, tablični računalnik (npr. iPad, BlackBerry, Playbook),
z internetom povezan šolski računalniki, internetna povezava prek brezžičnega omrežja, prostor za
shranjevanje podatkov, povezanih s šolo, npr. mapa za lastne dokumente, ključ USB (pomnilnik),
bralnik e-knjig (npr. Amazon Kindle), projektor (npr. za predstavitve diapozitivov) in interaktivna
(bela) tabla (npr. Smartboard).

verjeten vpliv epidemije covid‑19 na izobraževanje
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43