Page 39 - Giorgio Di Pietro, Federico Biagi, Patricia Costa, Zbigniew Karpinski, Jacopo Mazza. 2020. Verjeten vpliv epidemije COVID‑19 na izobraževanje: Razmisleki, ki temeljijo na obstoječi literaturiin nedavnih mednarodnih zbirkah podatkov. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 39
tus v več državah. Indeks PISA ESCS smo ponovno uporabili kot posrednik
za družinsko ozadje in šolajoče se 15-letnike razdelili v štiri kvartilne skupine.
Šolajoči se 15-letniki z omejenimi možnostmi (tisti v spodnjem kvartilu indeksa
PISA ESCS) pogosteje obiskujejo šole z manjšimi IKT viri. Zdi se, da je obseg so-
cialno-ekonomske vrzeli večji v Belgiji, Luksemburgu, Estoniji, Grčiji ter na Ma-
džarskem in Finskem.
39
Slika 8: Razpoložljivost IKT, ki jo 15-letniki lahko uporabljajo v šoli glede
na kvartil ESCS.
Glede na zgoraj navedeno je mogoče domnevati, da bi se šole, ki jih obi-
skujejo bolj privilegirani otroci, lažje prilagodile spletnemu učenju po začetku
epidemije COVID19. Rezultati ankete kažejo na digitalni razkorak med osnov-
nimi šolami na Irskem: približno 20 % osnovnih šol ni imelo pripravljene no-
bene ureditve, s katero bi po zaprtju šol 12. marca 2020 ohranile stike s svojimi
učenci.17 Za šole na prikrajšanih, podeželskih ali ogroženih območjih je še po-
sebej verjetno, da nimajo ustreznih digitalnih zmogljivosti in infrastrukture, ki
je potrebna za izvajanje pouka na daljavo. Velike razlike pri zagotavljanju sple-
tnih virov za poučevanje in učenje lahko obstajajo tudi med zasebnimi in jav-
nimi šolami. V Veliki Britaniji denimo rezultati ankete, ki je bila prek aplikacije
Teacher Tapp izvedena prvi teden po zaprtju šol zaradi krize COVID-19, kaže-
jo, da je 66 % učiteljev v zasebnih šolah že v ponedeljek vzpostavilo delo prek
17 https://www.irishtimes.com/news/education/coronavirus-primary-school-measures-are-reinfor-
cinginequality-report-says-1.4221574
učenje in neenakost
za družinsko ozadje in šolajoče se 15-letnike razdelili v štiri kvartilne skupine.
Šolajoči se 15-letniki z omejenimi možnostmi (tisti v spodnjem kvartilu indeksa
PISA ESCS) pogosteje obiskujejo šole z manjšimi IKT viri. Zdi se, da je obseg so-
cialno-ekonomske vrzeli večji v Belgiji, Luksemburgu, Estoniji, Grčiji ter na Ma-
džarskem in Finskem.
39
Slika 8: Razpoložljivost IKT, ki jo 15-letniki lahko uporabljajo v šoli glede
na kvartil ESCS.
Glede na zgoraj navedeno je mogoče domnevati, da bi se šole, ki jih obi-
skujejo bolj privilegirani otroci, lažje prilagodile spletnemu učenju po začetku
epidemije COVID19. Rezultati ankete kažejo na digitalni razkorak med osnov-
nimi šolami na Irskem: približno 20 % osnovnih šol ni imelo pripravljene no-
bene ureditve, s katero bi po zaprtju šol 12. marca 2020 ohranile stike s svojimi
učenci.17 Za šole na prikrajšanih, podeželskih ali ogroženih območjih je še po-
sebej verjetno, da nimajo ustreznih digitalnih zmogljivosti in infrastrukture, ki
je potrebna za izvajanje pouka na daljavo. Velike razlike pri zagotavljanju sple-
tnih virov za poučevanje in učenje lahko obstajajo tudi med zasebnimi in jav-
nimi šolami. V Veliki Britaniji denimo rezultati ankete, ki je bila prek aplikacije
Teacher Tapp izvedena prvi teden po zaprtju šol zaradi krize COVID-19, kaže-
jo, da je 66 % učiteljev v zasebnih šolah že v ponedeljek vzpostavilo delo prek
17 https://www.irishtimes.com/news/education/coronavirus-primary-school-measures-are-reinfor-
cinginequality-report-says-1.4221574
učenje in neenakost