Page 97 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 97
mobilnost študentov v primerjalni perspektivi: slovenija in nizozemska
ima »lahko vhodna mobilnost neto pozitiven učinek v višini 740 milijonov
EUR letno« (Ministry of Education, Culture and Science, 2015: 12).
Tudi na institucionalni ravni je npr. Univerza Twente v svoji strategi-
ji internacionalizacije navedla strateški cilj povečanja števila mednarodnih
študentov, vključenih v magistrske študijske programe, iz 300 na 640 do
leta 2020 (University of Twente, 2015), zadala pa si je tudi cilj, da bo »75 od-
stotkov vseh dodiplomskih študentov v tujini pridobilo izkušnje v obsegu
najmanj 15 kreditnih točk« (Intervju 2, 31. 5. 2016).
V nadaljevanju se tako prispevek osredinja na gibanja v študentski mo-
bilnosti v nizozemskem visokošolskem prostoru, s tem pa zagotavlja ustre-
zno primerjalno iztočnico analize gibanj v mobilnosti študentov v obeh
izbranih državah (in tudi na ravni EVP), čemur se posveča v nadaljnji raz-
pravi.
Mobilnost študentov v praksi
Kot poroča nizozemska organizacija za internacionalizacijo v izobraževa-
nju Nuffic, je bilo v akreditirane študijske programe javnih visokošolskih
zavodov v študijskem letu 2018/19 vpisanih 85,955 mednarodnih študentov,
ki so predstavljali 11,5 % celotne študentske populacije v nizozemskem viso-
košolskem izobraževanju (Nuffic, 2019a). To pomeni, da je v tem letu največ
dolgoročno mobilnih študentov izviralo iz sosednje Nemčije (26,3 %), Italije
(5,6 %) in Kitajske (5,3 %), in da se prav tako povečuje število mednarodnih
študentov iz nekaterih južnih in vzhodnoevropskih držav (Bolgarija, Grči-
ja, Romunija) oziroma iz držav z uradi NESO (nizozemski uradi za podpo-
ro izobraževanju), kot sta Indija in Indonezija (Nuffic, 2019a).
Po drugi strani je bilo v terciarno izobraževanje v tujini v študijskem
letu 2016/17 vključenih 18,483 nizozemskih študentov oziroma 2,1 % celot-
ne terciarne študentske populacije (UIS, 2019). Belgija (27,4 %), Združeno
kraljestvo (19,1 %) in ZDA (11,2 %) so skupaj gostile nekoliko manj kot dve
tretjini (57,7 %) vseh nizozemskih študentov na terciarnem študiju v tujini,
med ostalimi študijskimi destinacijami pa so v tem letu prevladovale sta-
rejše članice EU-ja (UIS, 2019). Razmerje med deležem prihajajočih in od-
hajajočih dolgoročno mobilnih študentov je torej na Nizozemskem precej
neuravnoteženo, zaradi česar gre za državo uvoznico, saj je izhodna stopnja
dolgoročne mobilnosti bistveno nižja.
V okviru kratkoročne mobilnosti v programu Erasmus je na Nizozem-
skem v letu 2016/17 sodelovalo 12,755 študentov, izmed katerih so bili najšte-
vilčnejši nemški, španski in francoski študenti, njihove glavne izvorne dr-
97
ima »lahko vhodna mobilnost neto pozitiven učinek v višini 740 milijonov
EUR letno« (Ministry of Education, Culture and Science, 2015: 12).
Tudi na institucionalni ravni je npr. Univerza Twente v svoji strategi-
ji internacionalizacije navedla strateški cilj povečanja števila mednarodnih
študentov, vključenih v magistrske študijske programe, iz 300 na 640 do
leta 2020 (University of Twente, 2015), zadala pa si je tudi cilj, da bo »75 od-
stotkov vseh dodiplomskih študentov v tujini pridobilo izkušnje v obsegu
najmanj 15 kreditnih točk« (Intervju 2, 31. 5. 2016).
V nadaljevanju se tako prispevek osredinja na gibanja v študentski mo-
bilnosti v nizozemskem visokošolskem prostoru, s tem pa zagotavlja ustre-
zno primerjalno iztočnico analize gibanj v mobilnosti študentov v obeh
izbranih državah (in tudi na ravni EVP), čemur se posveča v nadaljnji raz-
pravi.
Mobilnost študentov v praksi
Kot poroča nizozemska organizacija za internacionalizacijo v izobraževa-
nju Nuffic, je bilo v akreditirane študijske programe javnih visokošolskih
zavodov v študijskem letu 2018/19 vpisanih 85,955 mednarodnih študentov,
ki so predstavljali 11,5 % celotne študentske populacije v nizozemskem viso-
košolskem izobraževanju (Nuffic, 2019a). To pomeni, da je v tem letu največ
dolgoročno mobilnih študentov izviralo iz sosednje Nemčije (26,3 %), Italije
(5,6 %) in Kitajske (5,3 %), in da se prav tako povečuje število mednarodnih
študentov iz nekaterih južnih in vzhodnoevropskih držav (Bolgarija, Grči-
ja, Romunija) oziroma iz držav z uradi NESO (nizozemski uradi za podpo-
ro izobraževanju), kot sta Indija in Indonezija (Nuffic, 2019a).
Po drugi strani je bilo v terciarno izobraževanje v tujini v študijskem
letu 2016/17 vključenih 18,483 nizozemskih študentov oziroma 2,1 % celot-
ne terciarne študentske populacije (UIS, 2019). Belgija (27,4 %), Združeno
kraljestvo (19,1 %) in ZDA (11,2 %) so skupaj gostile nekoliko manj kot dve
tretjini (57,7 %) vseh nizozemskih študentov na terciarnem študiju v tujini,
med ostalimi študijskimi destinacijami pa so v tem letu prevladovale sta-
rejše članice EU-ja (UIS, 2019). Razmerje med deležem prihajajočih in od-
hajajočih dolgoročno mobilnih študentov je torej na Nizozemskem precej
neuravnoteženo, zaradi česar gre za državo uvoznico, saj je izhodna stopnja
dolgoročne mobilnosti bistveno nižja.
V okviru kratkoročne mobilnosti v programu Erasmus je na Nizozem-
skem v letu 2016/17 sodelovalo 12,755 študentov, izmed katerih so bili najšte-
vilčnejši nemški, španski in francoski študenti, njihove glavne izvorne dr-
97