Page 80 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 80
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
Slika 6: Študentsko delo
ne odločijo5, šibek družbeno-ekonomski status – takih respondentov je kar
65 % vseh anketiranih.
Karierne poti in razlike med domačijskim in kozmopolitskim
tipom
Rezultati statističnih analiz med drugim kažejo na dve podskupini znotraj
vzorca študentov. Identificirali smo namreč t. i. »domačijski tip«, ki ga ses-
tavljajo tisti, ki se za študijsko mobilnost niso odločili in se zanjo tudi v pri-
hodnje ne nameravajo odločiti, ter »kozmopolitski tip«, ki je študijsko in
tudi karierno mobilnejši. Pri raziskovalnih vprašanjih smo se osredotočili
na morebiten obstoj dejavnikov (znotraj vzorca), ki kažejo na ključne razli-
ke med tema dvema podskupinama. Domnevali smo namreč, da so karier-
ni načrti mladih »domačijskega tipa« precej bolj odvisni od specifičnih oza-
dij, ki so ekonomsko in socialno determinirana. Tovrstnih ovir pri skupini
mladih »kozmopolitskega tipa«, v luči njihove mobilnosti in kariernih poti,
ne opažamo oziroma so te, vsaj sodeč po rezultatih, manj očitne.
Želja po študijski mobilnosti je izrazito povezana z iskanjem
zaposlitvenih priložnosti pri kozmopolitskem tipu študentov. Ti si želijo
osamosvojitve in neodvisnosti v luči iskanja zaposlitev v državah članicah
EU in v tujini. Ugotovili smo določene razlike med študenti (v skupini
5 Q31 – Ali ob študiju tudi delate za plačilo? a) Da. b) Ne.
80
Slika 6: Študentsko delo
ne odločijo5, šibek družbeno-ekonomski status – takih respondentov je kar
65 % vseh anketiranih.
Karierne poti in razlike med domačijskim in kozmopolitskim
tipom
Rezultati statističnih analiz med drugim kažejo na dve podskupini znotraj
vzorca študentov. Identificirali smo namreč t. i. »domačijski tip«, ki ga ses-
tavljajo tisti, ki se za študijsko mobilnost niso odločili in se zanjo tudi v pri-
hodnje ne nameravajo odločiti, ter »kozmopolitski tip«, ki je študijsko in
tudi karierno mobilnejši. Pri raziskovalnih vprašanjih smo se osredotočili
na morebiten obstoj dejavnikov (znotraj vzorca), ki kažejo na ključne razli-
ke med tema dvema podskupinama. Domnevali smo namreč, da so karier-
ni načrti mladih »domačijskega tipa« precej bolj odvisni od specifičnih oza-
dij, ki so ekonomsko in socialno determinirana. Tovrstnih ovir pri skupini
mladih »kozmopolitskega tipa«, v luči njihove mobilnosti in kariernih poti,
ne opažamo oziroma so te, vsaj sodeč po rezultatih, manj očitne.
Želja po študijski mobilnosti je izrazito povezana z iskanjem
zaposlitvenih priložnosti pri kozmopolitskem tipu študentov. Ti si želijo
osamosvojitve in neodvisnosti v luči iskanja zaposlitev v državah članicah
EU in v tujini. Ugotovili smo določene razlike med študenti (v skupini
5 Q31 – Ali ob študiju tudi delate za plačilo? a) Da. b) Ne.
80