Page 81 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 81
evropska študijska mobilnost in karierni načrti mladih

Slika 7: Iskanje zaposlitvenih priložnosti – ključne razlike med domačijskim in
kozmopolitskim tipom mladih
Vir: Spletna anketa, FDV, 2018
kozmopolitskega tipa), ki se bolj nagibajo k iskanju zaposlitve v EU in v
tujini, v primerjavi z domačijskim tipom anketiranih študentov oziroma
študentov, ki bi zaposlitev v tujini iskali le, če si dlje časa ne bi mogli
zagotoviti zaposlitve doma. Tisti, ki so glede študijske mobilnosti že bolj
izkušeni, so pokazali bistveno večjo odprtost za širše karierne priložnosti
v tujini. Nasprotno pa se t. i. domačijski tip v veliki večini namerava zapo-
sliti6 izključno v svoji državi, znotraj tega tipa tudi najmanj študentov na-
črtuje iskanje zaposlitve izključno v tujini. Podatki na Sliki 7 ravno na tej
ravni kažejo najbolj očitne razlike med omenjenima skupinama. Če je to-
rej kozmopolitski tip do zaposlitvenih možnosti zunaj doma izjemno od-
prt in temu naklonjen, velja za študente domačijskega tipa ravno obratno –
tujina je zanje možnost le v skrajnem primeru, če zaposlitve več časa ne bi
uspeli dobiti doma.

6 Q35 – V kolikšni meri se strinjate oziroma se ne strinjate z naslednjimi trditvami?
a) Po študiju nameravam zaposlitev iskati samo v svoji državi. b) Po študiju namera-
vam zaposlitev iskati samo v tujini. c) Po študiju nameravam zaposlitev iskati v svo-
ji državi in v drugih državah članicah EU. d) Po študiju nameravam zaposlitev iska-
ti v svoji državi in v državah izven EU.
81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86