Page 78 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 78
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
Z anketo smo želeli zajeti čim več študentov FDV, tako domačih kot
tudi študentov na izmenjavi (Erasmus+). V študijskem letu 2018/19 je bilo
na prvo stopnjo študija vpisanih 1425 študentk in študentov, na drugo stop-
njo pa 471 študentk in študentov, torej skupno 1896 vpisanih. V prvem se-
mestru je bilo vpisanih 135 tujih študentov na izmenjavi (Mednarodna
pisarna, FDV, 2018). Spletna anketa je bila pripravljena v angleškem in slo-
venskem jeziku, anketiranci pa so lahko izbirali, v katerem jeziku želijo od-
govarjati. Anketiranje smo pričeli 7. 11. 2018, zaključili pa 19. 12. 2018. Anke-
to je vsaj delno izpolnilo 208 slovenskih študentov in 61 tujih, kar pomeni,
da je odgovarjalo 11 % vseh vpisanih slovenskih študentov in 45 % vseh štu-
dentov na izmenjavi.
Rezultati
Izkušnje, ovire in spodbujanje študijske mobilnosti
Izmenjava Erasmus+ je pomemben korak k študijski mobilnosti, saj mla-
di tako spoznavajo študijske razmere zunaj domačega okolja. V tem konte-
kstu je zanimivo, da je skoraj 40 % vprašanih del študija že opravilo v tuji-
ni1, dodatnih 35 % jih to še namerava, medtem ko dobra četrtina vprašanih
(26 %) v tujini še ni bila in v tujino niti ne namerava oditi.
Študentom z izkušnjo študija v tujini smo zastavili vprašanje o razlogih
zanj (glejte Tabelo 7)2. Študenti so odgovarjali, v kolikšni meri so navede-
ni razlogi vplivali na njihovo odločitev za študij v tujini (ali sploh niso vpli-
vali, so malo vplivali, niti niso vplivali niti ne vplivali, so precej vplivali, so
zelo vplivali). Podatki kažejo, da je med najpomembnejše razloge mogo-
če šteti spoznavanje drugih kultur (4,5), vzpostavljanje medosebnih stikov
in mednarodnih povezav (4,4) ter izboljšanje znanja tujega jezika (4,3).
Zanimivo je, da tudi tisti študenti, ki se študija v tujini šele nameravajo
udeležiti3, za to navajajo skoraj enake ključne razloge: izboljšanje znanja tu-
jega jezika (4,6) in pridobivanje izkušenj v zvezi z drugimi kulturami (4,4).
1 Vprašanje se je glasilo: Ali ste del svojega študija opravili na tuji univerzi? a) Da. b)
Ne še, ampak nameravam. c) Ne, nisem in niti ne nameravam.
2 Q29 – V kolikšni meri so naslednji razlogi vplivali na vašo odločitev, da ste del štud-
ija opravili v tujini? a) Izboljšanje zaposlitvenih možnosti doma. b) Izboljšanje za-
poslitvenih možnosti v tujini. c) Izboljšanje znanja tujega jezika. d) Boljše razmere
za študij in raziskovalno delo. e) Spoznavanje drugih kultur. f) Pridobitev izkušenj v
zvezi z drugačnimi metodami poučevanja. g) Vzpostavljanje osebnih omrežij in me-
dnarodnih povezav. h) Izkušnja samostojnega življenja. i) Drugo:_______.
3 Q30: V kolikšni meri bi naslednji razlogi vplivali na vašo odločitev, da del študija
opravite v tujini? a) Pridobitev izkušenj za izboljšanje zaposlitvenih možnosti doma.
78
Z anketo smo želeli zajeti čim več študentov FDV, tako domačih kot
tudi študentov na izmenjavi (Erasmus+). V študijskem letu 2018/19 je bilo
na prvo stopnjo študija vpisanih 1425 študentk in študentov, na drugo stop-
njo pa 471 študentk in študentov, torej skupno 1896 vpisanih. V prvem se-
mestru je bilo vpisanih 135 tujih študentov na izmenjavi (Mednarodna
pisarna, FDV, 2018). Spletna anketa je bila pripravljena v angleškem in slo-
venskem jeziku, anketiranci pa so lahko izbirali, v katerem jeziku želijo od-
govarjati. Anketiranje smo pričeli 7. 11. 2018, zaključili pa 19. 12. 2018. Anke-
to je vsaj delno izpolnilo 208 slovenskih študentov in 61 tujih, kar pomeni,
da je odgovarjalo 11 % vseh vpisanih slovenskih študentov in 45 % vseh štu-
dentov na izmenjavi.
Rezultati
Izkušnje, ovire in spodbujanje študijske mobilnosti
Izmenjava Erasmus+ je pomemben korak k študijski mobilnosti, saj mla-
di tako spoznavajo študijske razmere zunaj domačega okolja. V tem konte-
kstu je zanimivo, da je skoraj 40 % vprašanih del študija že opravilo v tuji-
ni1, dodatnih 35 % jih to še namerava, medtem ko dobra četrtina vprašanih
(26 %) v tujini še ni bila in v tujino niti ne namerava oditi.
Študentom z izkušnjo študija v tujini smo zastavili vprašanje o razlogih
zanj (glejte Tabelo 7)2. Študenti so odgovarjali, v kolikšni meri so navede-
ni razlogi vplivali na njihovo odločitev za študij v tujini (ali sploh niso vpli-
vali, so malo vplivali, niti niso vplivali niti ne vplivali, so precej vplivali, so
zelo vplivali). Podatki kažejo, da je med najpomembnejše razloge mogo-
če šteti spoznavanje drugih kultur (4,5), vzpostavljanje medosebnih stikov
in mednarodnih povezav (4,4) ter izboljšanje znanja tujega jezika (4,3).
Zanimivo je, da tudi tisti študenti, ki se študija v tujini šele nameravajo
udeležiti3, za to navajajo skoraj enake ključne razloge: izboljšanje znanja tu-
jega jezika (4,6) in pridobivanje izkušenj v zvezi z drugimi kulturami (4,4).
1 Vprašanje se je glasilo: Ali ste del svojega študija opravili na tuji univerzi? a) Da. b)
Ne še, ampak nameravam. c) Ne, nisem in niti ne nameravam.
2 Q29 – V kolikšni meri so naslednji razlogi vplivali na vašo odločitev, da ste del štud-
ija opravili v tujini? a) Izboljšanje zaposlitvenih možnosti doma. b) Izboljšanje za-
poslitvenih možnosti v tujini. c) Izboljšanje znanja tujega jezika. d) Boljše razmere
za študij in raziskovalno delo. e) Spoznavanje drugih kultur. f) Pridobitev izkušenj v
zvezi z drugačnimi metodami poučevanja. g) Vzpostavljanje osebnih omrežij in me-
dnarodnih povezav. h) Izkušnja samostojnega življenja. i) Drugo:_______.
3 Q30: V kolikšni meri bi naslednji razlogi vplivali na vašo odločitev, da del študija
opravite v tujini? a) Pridobitev izkušenj za izboljšanje zaposlitvenih možnosti doma.
78