Page 79 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 79
opska študijska mobilnost in karierni načrti mladih
Tabela 7: Razlogi za študijsko mobilnost Povprečna Std. odklon N
vrednost 74
Izboljšanje zaposlitvenih možnosti doma
3,32 1,37
Boljši pogoji za študij in raziskovalno delo 3,63 1,27 71
Izboljšanje zaposlitvenih možnosti v tujini 3,66 1,31 73
Pridobitev izkušenj z drugimi metodami poučevanja 4,13 1,07 71
Izkušnja samostojnega življenja 4,18 1,10 71
Izboljšanje znanja tujega jezika 4,26 0,90 72
Vzpostavljanje osebnih omrežij in mednarodnih povezav 4,35 0,92 72
Spoznavanje drugih kultur 4,48 0,71 71
Vir: Spletna anketa, FDV, 2018
Ugotavljamo, da so med študenti glede na to, ali že imajo izkušnje s štu-
dijsko mobilnostjo ali ne, ključne razlike. Pri raziskovanju odnosa med pri-
čakovanimi kompetencami, potrebnimi za mobilnost, in socialnim ozad-
jem mladih smo identificirali morebitne ovire, ki nekatere skupine mladih
destimulirajo na njihovi karierni poti.
Pri študentih brez izkušenj s študijsko mobilnostjo so med naštetimi
ovirami najvišje ocenjene družinske obveznosti (2,9) in prenizka štipendi-
ja za študij (2,6), kar vsaj posredno kaže na pretežno socialne in materialne
ovire pri uresničevanju tovrstnih možnosti, vendar so povprečne vrednos-
ti povsod relativno nizke4.
Naslednja značilnost zajetega vzorca študentov je, da jih večina poleg
študija opravlja tudi delo za plačilo. To nas lahko privede do sklepa, da je
razlog za neodhod v tujino ali pa ovira, zaradi katere se za odhod v tujino
b) Izboljšanje znanja tujega jezika. c) Boljše razmere za študij in raziskovalno delo.
d) Pridobitev izkušenj v zvezi z drugimi kulturami.
4 Q28 – V kolikšni meri so naslednji razlogi vplivali na to, da dela študija niste opra-
vili v tujini? a) Prenizka štipendija, namenjena za mobilnost. b) Pomanjkljivo znan-
je tujega jezika. c) Študentsko delo. d) Družinske obveznosti. e) Politične in društve-
ne aktivnosti. f) Drugi razlogi:__________.
79
Tabela 7: Razlogi za študijsko mobilnost Povprečna Std. odklon N
vrednost 74
Izboljšanje zaposlitvenih možnosti doma
3,32 1,37
Boljši pogoji za študij in raziskovalno delo 3,63 1,27 71
Izboljšanje zaposlitvenih možnosti v tujini 3,66 1,31 73
Pridobitev izkušenj z drugimi metodami poučevanja 4,13 1,07 71
Izkušnja samostojnega življenja 4,18 1,10 71
Izboljšanje znanja tujega jezika 4,26 0,90 72
Vzpostavljanje osebnih omrežij in mednarodnih povezav 4,35 0,92 72
Spoznavanje drugih kultur 4,48 0,71 71
Vir: Spletna anketa, FDV, 2018
Ugotavljamo, da so med študenti glede na to, ali že imajo izkušnje s štu-
dijsko mobilnostjo ali ne, ključne razlike. Pri raziskovanju odnosa med pri-
čakovanimi kompetencami, potrebnimi za mobilnost, in socialnim ozad-
jem mladih smo identificirali morebitne ovire, ki nekatere skupine mladih
destimulirajo na njihovi karierni poti.
Pri študentih brez izkušenj s študijsko mobilnostjo so med naštetimi
ovirami najvišje ocenjene družinske obveznosti (2,9) in prenizka štipendi-
ja za študij (2,6), kar vsaj posredno kaže na pretežno socialne in materialne
ovire pri uresničevanju tovrstnih možnosti, vendar so povprečne vrednos-
ti povsod relativno nizke4.
Naslednja značilnost zajetega vzorca študentov je, da jih večina poleg
študija opravlja tudi delo za plačilo. To nas lahko privede do sklepa, da je
razlog za neodhod v tujino ali pa ovira, zaradi katere se za odhod v tujino
b) Izboljšanje znanja tujega jezika. c) Boljše razmere za študij in raziskovalno delo.
d) Pridobitev izkušenj v zvezi z drugimi kulturami.
4 Q28 – V kolikšni meri so naslednji razlogi vplivali na to, da dela študija niste opra-
vili v tujini? a) Prenizka štipendija, namenjena za mobilnost. b) Pomanjkljivo znan-
je tujega jezika. c) Študentsko delo. d) Družinske obveznosti. e) Politične in društve-
ne aktivnosti. f) Drugi razlogi:__________.
79