Page 83 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 83
evropska študijska mobilnost in karierni načrti mladih

Slika 8: Učenje tujih jezikov
Vir: Spletna anketa, FDV, 2018
kaže, da je odnos večine vprašanih do EU bolj pozitiven (50 %) oz. zelo po-
zitiven (8 %), da pa je dobra četrtina (27 %) mladih do EU nevtralna. Tre-
nutno predstavo, ki jo gojijo mladi o EU, smo skušali zajeti z naborom več
pojmov, ki bi pokazali možen odnos mladih do EU. Izkaže se, da večina
respondentov EU povezuje s pojmi, kot so »moderna« (76 %), »demokratič-
na« (68 %) in »usmerjena v prihodnost« (67 %), kar kaže na pozitivne kono-
tacije, ki jo ima EU za mlade.

Na drugi strani pa smo domnevali, da imata pri odločitvi za karierne
poti pomembno vlogo učenje tujih jezikov in zaznava pomena jezikovnih
kompetenc. Tudi v tem primeru opažamo razlike med domačijskim in koz-
mopolitskim tipom anketiranih študentov, vendar so te bistveno manjše.

Učenju tujih jezikov so študenti obeh skupin relativno zelo naklonje-
ni, pri čemer študenti z izkušnjo študija v tujini temu prisojajo večjo po-
membnost kot ostali, vendar ne moremo trditi, da študenti domačijskega
tipa zanemarjajo pomen znanja tujih jezikov.

Evrope. d) Sebe vidim najprej kot državljana/državljanko Evrope in šele potem kot
državljana/državljanko sveta. e) Več imam skupnega z drugimi ljudmi iz držav EU
kot z ljudmi iz držav izven EU. f) Več imam skupnega z ljudmi iz moje države kot
z ljudmi drugih narodov v Evropi. g) Čutim se globalnega državljana/državljanko.

83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88