Page 73 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 73
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-324-0.73-89
Evropska študijska mobilnost in karierni
načrti mladih
Elena Nacevska, Danica Fink Hafner, Barbara Brečko, Tanja Oblak Črnič
P Uvod
rispevek obravnava evropsko študijsko mobilnost kot specifično obliko
mobilnosti mladih, ki sooblikuje tudi njihove karierne načrte. Kadar kari-
erni načrti vključujejo tudi mednarodno komponento, lahko predstavljajo
pomembno spodbudo za mednarodno študijsko mobilnost in vplivajo na
karierne poti ter poklicne preference mladih tako, da jih internacionalizi-
rajo. Različne študije so že poudarile, da evropska študijska mobilnost pri-
speva k oblikovanju evropske identitete in makrodružbene formacije (gl.
npr. Lesjak in Anussornnitisarn, 2017; Powell in Finger, 2013; Teichler, Fe-
rencz in Wachter, 2011; Ifversen, 2000; Bagnoli, 2009; Genov, 2014; Golob,
2017). K tem ugotovitvam pa v tukajšnji razpravi dodajamo, da mednaro-
dno študijsko mobilnost sooblikujejo tudi drugi dejavniki, kot so denimo
odraščanje in osamosvajanje mladih (Arnett, 2004; Thomson in Taylor,
2005; Golob, 2017), imaginacijske izkušnje mladih v nacionalnem oko-
lju, njihova izobrazba, delovne izkušnje, družbeno-ekonomske razmere in
spol (Kogan in Unt, 2006; Kelly, McGuinness, O‘Connell, 2012), razredni
in družbeni položaj (Lehmann, 2004), individualizacija in neugodne raz-
mere za zaposlovanje doma (kot npr. v okoliščnah finančne krize) (Bauer
in Kreuz, 2015).
Glavni cilj prispevka je tako ugotoviti, kaj vpliva na karierno načrtova-
nje mladih. Prispevek se podrobneje osredotoča na dve raziskovalni vpra-
šanji: prvič, kaj mlade sploh spodbuja k temu, da se odločijo za študijsko
73
Evropska študijska mobilnost in karierni
načrti mladih
Elena Nacevska, Danica Fink Hafner, Barbara Brečko, Tanja Oblak Črnič
P Uvod
rispevek obravnava evropsko študijsko mobilnost kot specifično obliko
mobilnosti mladih, ki sooblikuje tudi njihove karierne načrte. Kadar kari-
erni načrti vključujejo tudi mednarodno komponento, lahko predstavljajo
pomembno spodbudo za mednarodno študijsko mobilnost in vplivajo na
karierne poti ter poklicne preference mladih tako, da jih internacionalizi-
rajo. Različne študije so že poudarile, da evropska študijska mobilnost pri-
speva k oblikovanju evropske identitete in makrodružbene formacije (gl.
npr. Lesjak in Anussornnitisarn, 2017; Powell in Finger, 2013; Teichler, Fe-
rencz in Wachter, 2011; Ifversen, 2000; Bagnoli, 2009; Genov, 2014; Golob,
2017). K tem ugotovitvam pa v tukajšnji razpravi dodajamo, da mednaro-
dno študijsko mobilnost sooblikujejo tudi drugi dejavniki, kot so denimo
odraščanje in osamosvajanje mladih (Arnett, 2004; Thomson in Taylor,
2005; Golob, 2017), imaginacijske izkušnje mladih v nacionalnem oko-
lju, njihova izobrazba, delovne izkušnje, družbeno-ekonomske razmere in
spol (Kogan in Unt, 2006; Kelly, McGuinness, O‘Connell, 2012), razredni
in družbeni položaj (Lehmann, 2004), individualizacija in neugodne raz-
mere za zaposlovanje doma (kot npr. v okoliščnah finančne krize) (Bauer
in Kreuz, 2015).
Glavni cilj prispevka je tako ugotoviti, kaj vpliva na karierno načrtova-
nje mladih. Prispevek se podrobneje osredotoča na dve raziskovalni vpra-
šanji: prvič, kaj mlade sploh spodbuja k temu, da se odločijo za študijsko
73