Page 361 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 361
povzetki ■ summaries

measurement of teachers’ work as a consequence. Lack of evaluation signif-
icantly impacts on good work of teachers. Therefore, the definition of eval-
uation has been developed. According to that, evaluation is explained as a
process in which teachers are analyzed, evaluated and measured according
to previously determined criteria and standards. Bologna process demands
precise measurement of teachers’ work in order to develop clear norms,
standards, and procedures in teaching processes. Problems have appeared
in the evaluation of teacher’s work. How to perform the evaluation? Who
is competent to evaluate teachers? How to form grades? How evaluation
grades can be useful to teachers?
Keywords: evaluation of teachers’ work, faculty, social participants, tea-
chers, student

Maja Šebjanič Oražem
Oblikovanje poklicne identitete učiteljev slovenščine
Dodiplomsko/začetno izobraževanje bodočim učiteljem ne le ne more za-
gotoviti vsega znanja, spretnosti in (zlasti predmetnospecifičnih) kompe-
tenc, ki jih potrebujejo za poučevanje, ampak jih tudi ne more pripraviti
za vse situacije, s katerimi se ob vstopu v poklic soočajo. Zato je izjemne-
ga pomena uvajalno obdobje v učiteljski poklic, ki zajema pomoč mentor-
ja in pomeni intenzivno obdobje učenja ter začetek profesionalnega razvoja
učitelja (Peklaj idr., 2009; Supporting teacher competence development for
better learning outcomes, 2013; Valenčič Zuljan idr., 2006).
Obdobje uvajanja v učiteljski poklic je pomemben dejavnik profesional-
nega razvoja učitelja začetnika, saj kontekst, v katerem uvajanje poteka, in
kakovost mentorja vplivata tudi na napredovanje in profesionalni razvoj
začetnika (Bela knjiga, 2011; Valenčič Zuljan idr., 2007b). Kot prvo obdob-
je (skupaj z izobraževanjem na fakulteti) v profesionalnem razvoju učite-
lja je najbolj občutljivo in odločilno v učiteljevi poklicni socializaciji (Ja-
vornik Krečič, 2008) in procesu oblikovanja poklicne identitete (Muršak
idr., 2011), saj se učitelj začetnik v tem času identificira z drugimi učite-
lji, zlasti s svojim mentorjem, ki mu predstavlja referenčno točko identi-
fikacije.
Namen prispevka je prikazati odnos učitelja začetnika in mentorja, priča-
kovanja začetnikov do svojih mentorjev ter oceno začetnikov glede uspo-
sobljenosti njihovih mentorjev za opravljanje vloge mentorja in oceno men-
torjeve profesionalne kompetence za poučevanje slovenščine. Ti vidiki so
namreč ključni v procesu oblikovanja identitete začetnikov kot učiteljev

361
   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366