Page 363 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 363
povzetki ■ summaries
must therefore serve as an (exemplary) model of the teacher‘s role in edu-
cation (Koki, 1997).
Keywords: novice teacher, introduction to the pedagogical profession, pro-
fessional identity, the role of the mentor, the professional development of
the teacher
Irina Lešnik
Konsenz o znanstveni terminologiji s področja gledališke
pedagogike
Gledališka pedagogika predstavlja mejno področje na preseku gledališke
umetnosti in pedagoške znanosti. Zaobjema tri vidike vključevanja gleda-
liških elementov v izobraževalni proces: gledališko opismenjevanje, gle-
dališko ustvarjanje ter gledališče kot sredstvo za doseganje vzgojno-izo-
braževalnih ciljev. Tretji vidik še naprej delimo na učne pristope (drama
v izobraževanju, gledališče v izobraževanju), metode in tehnike gledali-
ške pedagogike. V zadnjih letih se tretji vidik gledališke pedagogike razvi-
ja predvsem skozi neformalna izobraževanja, namenjena pedagoškim de-
lavcem, študentje razrednega pouka na pedagoških fakultetah pa se lahko
z raznovrstnimi metodami in tehnikami gledališke pedagogike seznani-
jo povečini samo v okviru izbirnih predmetov. Terminološka utemeljitev
področja predstavlja obvezen predpogoj za nadaljnje raziskave in znanstve-
no priznanje gledališke pedagogike v okviru našega izobraževalnega siste-
ma.
Za dosego konsenza o znanstveni terminologiji s področja gledališke pe-
dagogike je Javni sklad za kulturne dejavnosti republike Slovenije (JSKD)
imenoval delovno skupino za uskladitev terminologije na področju gledali-
ške dejavnosti v sestavi predstavnikov Pedagoške fakultete Univerze v Lju-
bljani, Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, Zavoda za šolstvo RS,
Društva za razvoj gledališča v izobraževanju, Slovenskega gledališkega in-
štituta ter Društva ustvarjalcev Taka tuka. Opredelitve pojmov, ki jih pred-
stavljam v nadaljevanju prispevka, so rezultat zasedanja omenjene delov-
ne skupine.
Ključne besede: gledališka pedagogika, terminologija, gledališko opisme-
njevanje, ustvarjanje gledališča, celostni učni pristopi
Consensus on scientific terminology in the field of drama
education
Drama Education represents the confluence between the art of theatre and
the educational science. Drama Education can be divided into three cat-
363
must therefore serve as an (exemplary) model of the teacher‘s role in edu-
cation (Koki, 1997).
Keywords: novice teacher, introduction to the pedagogical profession, pro-
fessional identity, the role of the mentor, the professional development of
the teacher
Irina Lešnik
Konsenz o znanstveni terminologiji s področja gledališke
pedagogike
Gledališka pedagogika predstavlja mejno področje na preseku gledališke
umetnosti in pedagoške znanosti. Zaobjema tri vidike vključevanja gleda-
liških elementov v izobraževalni proces: gledališko opismenjevanje, gle-
dališko ustvarjanje ter gledališče kot sredstvo za doseganje vzgojno-izo-
braževalnih ciljev. Tretji vidik še naprej delimo na učne pristope (drama
v izobraževanju, gledališče v izobraževanju), metode in tehnike gledali-
ške pedagogike. V zadnjih letih se tretji vidik gledališke pedagogike razvi-
ja predvsem skozi neformalna izobraževanja, namenjena pedagoškim de-
lavcem, študentje razrednega pouka na pedagoških fakultetah pa se lahko
z raznovrstnimi metodami in tehnikami gledališke pedagogike seznani-
jo povečini samo v okviru izbirnih predmetov. Terminološka utemeljitev
področja predstavlja obvezen predpogoj za nadaljnje raziskave in znanstve-
no priznanje gledališke pedagogike v okviru našega izobraževalnega siste-
ma.
Za dosego konsenza o znanstveni terminologiji s področja gledališke pe-
dagogike je Javni sklad za kulturne dejavnosti republike Slovenije (JSKD)
imenoval delovno skupino za uskladitev terminologije na področju gledali-
ške dejavnosti v sestavi predstavnikov Pedagoške fakultete Univerze v Lju-
bljani, Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, Zavoda za šolstvo RS,
Društva za razvoj gledališča v izobraževanju, Slovenskega gledališkega in-
štituta ter Društva ustvarjalcev Taka tuka. Opredelitve pojmov, ki jih pred-
stavljam v nadaljevanju prispevka, so rezultat zasedanja omenjene delov-
ne skupine.
Ključne besede: gledališka pedagogika, terminologija, gledališko opisme-
njevanje, ustvarjanje gledališča, celostni učni pristopi
Consensus on scientific terminology in the field of drama
education
Drama Education represents the confluence between the art of theatre and
the educational science. Drama Education can be divided into three cat-
363