Page 359 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 359
povzetki ■ summaries
Interreg med Slovenijo in Italijo). Akcijska raziskava je najprej vključevala
oblikovanje skupnih učnih vsebin in orodij, in sicer z upoštevanjem izbra-
nih učnih pristopov in strategij sodobnega učnega okolja. Sledila je izvedba
dejavnosti v obliki čezmejnih razredov, v okviru katerih so se učenci soro-
dnih šol iz obeh strani meje srečevali ter vključevali v različne učne dejav-
nosti. Tovrstna oblika sodelovanja je omogočila medsebojno spoznavanje,
vzpostavljanje prijateljskih vezi ter izmenjavo šolskih izkušenj tako med
učenci kot med učitelji, kar je osnova za pozitivna stališča do jezikovne in
kulturne raznolikosti.
Ključne besede: sodobna didaktična izhodišča, medkulturna zmožnost, so-
razumevalna zmožnost, učna okolja
Fostering intercultural competences through cross-border
classrooms
The main aim of the present paper is to present the results of an action
research based on cross-border cooperation between schools with the
same or different language of instruction in the cross-border region be-
tween Italy amd Slovenia. The research is related to the project EDUKA 2
– Cross-border Governance of Education, an Interreg project between Slo-
venia and Italy. The first part of the action research involved the develop-
ment of learning content and tools taking into account selected teaching
approaches and strategies of the contemporary learning environments. The
second part consisted in carrying out activities in the form of »cross-bor-
der classrooms« which gave learners from both sides of the border the op-
portunity to meet and take part in common activities. This kind of cooper-
ation gave the participants, both learners and teachers, the opportunity to
develop friendly relationships and exchange learning/teaching experienc-
es, which is the pre-condition for the development of positive attitudes to-
wards cultural and linguistic diversity.
Keywords: contemporary teaching approaches, intercultural competences,
communicative competence, learning environments
Nebojša Pavlović
Socialni dejavniki in ocena uspešnosti učiteljev
na fakultetah
Povzetek: Obveznost, da je treba delo učiteljev na fakulteti oceniti, je bila
od uvedbe bolonjskih reform v visokem šolstvu deležna različnih reakcij.
Možnost, da bi bilo vrednotenje priložnost za reševanje problemov ali da
bi prispevalo h kakovosti pri delu fakultete, ni bila upravičena. Cilj razi-
359
Interreg med Slovenijo in Italijo). Akcijska raziskava je najprej vključevala
oblikovanje skupnih učnih vsebin in orodij, in sicer z upoštevanjem izbra-
nih učnih pristopov in strategij sodobnega učnega okolja. Sledila je izvedba
dejavnosti v obliki čezmejnih razredov, v okviru katerih so se učenci soro-
dnih šol iz obeh strani meje srečevali ter vključevali v različne učne dejav-
nosti. Tovrstna oblika sodelovanja je omogočila medsebojno spoznavanje,
vzpostavljanje prijateljskih vezi ter izmenjavo šolskih izkušenj tako med
učenci kot med učitelji, kar je osnova za pozitivna stališča do jezikovne in
kulturne raznolikosti.
Ključne besede: sodobna didaktična izhodišča, medkulturna zmožnost, so-
razumevalna zmožnost, učna okolja
Fostering intercultural competences through cross-border
classrooms
The main aim of the present paper is to present the results of an action
research based on cross-border cooperation between schools with the
same or different language of instruction in the cross-border region be-
tween Italy amd Slovenia. The research is related to the project EDUKA 2
– Cross-border Governance of Education, an Interreg project between Slo-
venia and Italy. The first part of the action research involved the develop-
ment of learning content and tools taking into account selected teaching
approaches and strategies of the contemporary learning environments. The
second part consisted in carrying out activities in the form of »cross-bor-
der classrooms« which gave learners from both sides of the border the op-
portunity to meet and take part in common activities. This kind of cooper-
ation gave the participants, both learners and teachers, the opportunity to
develop friendly relationships and exchange learning/teaching experienc-
es, which is the pre-condition for the development of positive attitudes to-
wards cultural and linguistic diversity.
Keywords: contemporary teaching approaches, intercultural competences,
communicative competence, learning environments
Nebojša Pavlović
Socialni dejavniki in ocena uspešnosti učiteljev
na fakultetah
Povzetek: Obveznost, da je treba delo učiteljev na fakulteti oceniti, je bila
od uvedbe bolonjskih reform v visokem šolstvu deležna različnih reakcij.
Možnost, da bi bilo vrednotenje priložnost za reševanje problemov ali da
bi prispevalo h kakovosti pri delu fakultete, ni bila upravičena. Cilj razi-
359