Page 360 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 360
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
skave se je osredotočal se na vrednotenje načina dela učiteljev. Raziskava je
bila izvedena na vseh nacionalnih fakultetnih institucijah v Srbiji, kjer so
bili anketirani učitelji, o tem, kako vrednotijo njihovo delo v teh instituci-
jah. Analiza povedanega je pokazala pomanjkljivosti pri ocenjevanju dela
učiteljev, vključno z njihovimi predlogi za izboljšanje samega procesa oce-
njevanja. Te trditve bi morale voditi k boljšemu delu v visokošolskih zavo-
dih. Ustvarjanje novih modelov vrednotenja dela učiteljev naj bi tako pri-
spevalo k boljšim rezultatom. Med številnimi težavami, ki jih povzročajo
bolonjske reforme, se ocenjevanje dela učiteljev pojavlja na vrhu seznama.
Potreba po standardizaciji dela zaposlenih v visokem šolstvu je vključeva-
la tudi obveznost ocenjevanja oziroma vrednotenja dela učiteljev. Pomanj-
kanje evalvacije pomembno vpliva na kakovost dela učiteljev. Zato je bila
razvita definicija vrednotenja. V skladu s tem je evalvacija definirana kot
postopek, v katerem učitelji analizirajo same sebe, in sicer po predhodno
določenih merilih in standardih. Bolonjski proces zahteva natančno mer-
jenje dela učiteljev, da bi razvili jasne norme, standarde in postopke v učnih
procesih. Pri evalviranju dela učitelja pa so se pojavile težave. Kako opravi-
ti evalvacijo? Kdo je kompetenten za evalviranje učiteljev? Kako oblikovati
ocene? Kako so ocene za ocenjevanje lahko koristne učiteljem?
Ključne besede: ocena učiteljevega dela, fakulteta, socialni udeleženci, uči-
telji, študenti
Social factors and teacher performance evaluation
in faculties
The obligation to evaluate the work of faculty teachers since the introduc-
tion of Bologna reforms in higher education developed different reactions
of faculty members. Consideration of evaluation as a possible option for
solving problems of quality in faculty work was not justified. The aim of
this research is focusing on the evaluation of faculty teachers’ work mod-
el. The research was conducted at all national faculty institutions in Serbia
where teachers were interviewed in order to present the way how their work
is valued in such institutions. Analyzes of their statements discovered de-
ficiencies in the evaluation of teachers’ work including their prepositions
for the improvement of the evaluation process itself. These propositions
should lead to better work in higher education institutions. Also, creating
new models of evaluation of teachers’ work would also contribute to better
results. Among many problems inducted by Bologna reforms, evaluation
of teachers’ work is on the top of the list. Need for standardization of em-
ployees’ work in higher education included the obligation of evaluating or
360
skave se je osredotočal se na vrednotenje načina dela učiteljev. Raziskava je
bila izvedena na vseh nacionalnih fakultetnih institucijah v Srbiji, kjer so
bili anketirani učitelji, o tem, kako vrednotijo njihovo delo v teh instituci-
jah. Analiza povedanega je pokazala pomanjkljivosti pri ocenjevanju dela
učiteljev, vključno z njihovimi predlogi za izboljšanje samega procesa oce-
njevanja. Te trditve bi morale voditi k boljšemu delu v visokošolskih zavo-
dih. Ustvarjanje novih modelov vrednotenja dela učiteljev naj bi tako pri-
spevalo k boljšim rezultatom. Med številnimi težavami, ki jih povzročajo
bolonjske reforme, se ocenjevanje dela učiteljev pojavlja na vrhu seznama.
Potreba po standardizaciji dela zaposlenih v visokem šolstvu je vključeva-
la tudi obveznost ocenjevanja oziroma vrednotenja dela učiteljev. Pomanj-
kanje evalvacije pomembno vpliva na kakovost dela učiteljev. Zato je bila
razvita definicija vrednotenja. V skladu s tem je evalvacija definirana kot
postopek, v katerem učitelji analizirajo same sebe, in sicer po predhodno
določenih merilih in standardih. Bolonjski proces zahteva natančno mer-
jenje dela učiteljev, da bi razvili jasne norme, standarde in postopke v učnih
procesih. Pri evalviranju dela učitelja pa so se pojavile težave. Kako opravi-
ti evalvacijo? Kdo je kompetenten za evalviranje učiteljev? Kako oblikovati
ocene? Kako so ocene za ocenjevanje lahko koristne učiteljem?
Ključne besede: ocena učiteljevega dela, fakulteta, socialni udeleženci, uči-
telji, študenti
Social factors and teacher performance evaluation
in faculties
The obligation to evaluate the work of faculty teachers since the introduc-
tion of Bologna reforms in higher education developed different reactions
of faculty members. Consideration of evaluation as a possible option for
solving problems of quality in faculty work was not justified. The aim of
this research is focusing on the evaluation of faculty teachers’ work mod-
el. The research was conducted at all national faculty institutions in Serbia
where teachers were interviewed in order to present the way how their work
is valued in such institutions. Analyzes of their statements discovered de-
ficiencies in the evaluation of teachers’ work including their prepositions
for the improvement of the evaluation process itself. These propositions
should lead to better work in higher education institutions. Also, creating
new models of evaluation of teachers’ work would also contribute to better
results. Among many problems inducted by Bologna reforms, evaluation
of teachers’ work is on the top of the list. Need for standardization of em-
ployees’ work in higher education included the obligation of evaluating or
360