Page 255 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 255
besedna inter akcija med poukom: k ako nanjo vpliva znanje učencev

Tabela 27: Števila (f) in strukturni odstotki (f %) učencev po znanju, izraženi z modalno
oceno, pri opazovanem predmetu.

Znanje f f%
8 13,8
2 20 34,5
3 16 27,6
4 12 20,7
5 2 3,4
Brez ocen 58 100,0
Skupaj

Podatke o govorni participaciji učencev v opazovanih razredih smo
pridobili s pomočjo opazovanja pouka s protokolom Flandersove analize
razredne interakcije. Podatke prikazuje Tabela 28.

Tabela 28: Števila (f) in strukturni odstotki (f %) učencev po govorni participaciji.

Govorna participacija f f%
Nižja 16 27,6
Srednja 16 27,6
Visoka 26 44,8
Skupaj 58 100,0

Rezultati iz Tabele 28 kažejo, da je bila visoka stopnja govorne partici-
pacije zaznana pri 44,8 % dijakov 2. letnika. Srednja stopnja govorne par-
ticipacije je bila zaznana za 27,6 % učencev 5. razreda. Za prav toliko (27,6
%) učencev 8. razreda pa je bila zaznana nižja stopnja govorne participacije.

Predstavljeni rezultati kažejo, da je višja stopnja govorne participacije
prevladuje pri najstarejših učencih oziroma dijakih, srednja stopnja se po-
javlja pri učencih 5. razreda in nižja pri učencih 8. razreda.

Razloge za to, da so govorno najaktivnejši najstarejši učenci oz. dijaki,
lahko po našem prepričanju iščemo v učiteljevih domnevah o povezano-
sti sposobnosti in resnosti učencev z njihovo starostjo, kar v svoji raziskavi
domnevajo tudi Ivanuš Grmekova et al., (2007), ki hkrati opozarjajo na to,
da se zaradi manj pogostega vključevanja v pouk pri učencih vzpodbuja in
ohranja občutek, da jih učitelj ne dojema kot zrelih in sposobnih posame-
znikov in se temu primerno tudi vedejo. Izhajajoč iz te ugotovitve, lahko po
našem mnenju razloge za nižjo stopnjo govorne participacije v 8. razredu
osnovne šole, izpeljemo iz dejstva, da si učenci z leti šolanja na isti vzgojno-
-izobraževalni ustanovi pridobivajo izkušnje z vključevanjem v učni pro-
ces, če izkušnje niso pozitivne, se aktivnemu vključevanju raje izognejo.

255
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260