Page 258 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 258
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
lovanje pri izbiri učnih vsebin bi učence motiviralo tudi za sodelovanje v
fazi obravnave učne snovi.
Vsekakor je za aktivnejše vključevanje učencev v pouk v prvi vrsti od-
govoren učitelj. Marentič Požarnikova (2016) je v povezavi s tem prepriča-
na, da se učitelj na podlagi lastnih pojmovanj oz. prepričanj o bistvu uče-
nja, vlogah učitelja in učencev ter ciljih poučevanja, odloči za določeno
reagiranje v razredu. Zato je za aktivnejše vključevanje učencev v pedago-
ško prakso pomembno predvsem kakovostno izobraževanje učiteljev, kajti,
če želijo v pouk vključevati učence, morajo najprej sami razumeti koncept
participacije ter učne metode in strategije pouka, ki pripomorejo k uspe-
šnemu vključevanju učencev v pouk. Učitelji, ki bodo dobro poznali to po-
dročje, bodo pridobili zaupanje v svoje sposobnosti in bodo učencem po-
nujali več priložnosti za soodločanje ter jim zagotavljali pogoje za razvoj
participacijskih kompetenc.
Literatura
Adamič, Milan. 1990. Analiza o položaju učenca pri pouku na razredni stopnji
osnovne šole. Sodobna pedagogika, 41(3/4): 200–212.
Blažič, Marjan; Ivanuš Grmek, Milena; Kramar, Martin in Strmčnik, France.
2003. Didaktika: visokošolski učbenik. Novo mesto: Visokošolsko središ-
če, Inštitut za raziskovalno in razvojno delo.
Bock, Torben. 2010. Bildungsprozesse pädagogischer Fachkräfte bei der Ein-
führung von Partizipation: Evaluation eines Partizipationsprojektes im
Rahmen der Fortbildung »Die Kinderstube der Demokratie« an der Fla-
chsland Zukunftsschule Hamburg. Kiel: Fachhochschule Kiel. http://
w w w.pa r t i zipat ion-u nd-bi ldu ng.de/pd f /BA%20T hesis%20Torben%20
Bock%20-%20Evaluation%20Flachsland.pdf.
Državljanska vzgoja v Evropi. (2005). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.
Fatke, Reinhard in Schneider, Helmut. 2008. Partizipation von Kindern und
Jugendlichen in Deutschland: Konzeptionelle Grundlagen und empiri-
sche Befunde zur Mitwirkung junger Menschen in Familie, Schule und
Kommune. https://www.bertelsmann-stiftung.de/de/publikationen/pu-
blikation/did/partizipation-von-kindern-und-jugendlichen-in-deut-
schland/
Gril, Alenka; Klemenčič, Eva in Autor, Sabina. 2009. Udejstvovanje mladih v
družbi. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
Han, Bunyamin in Tosten, Rasim. 2016. In-class teacher-student communicati-
on according to high school students’ perceptions. New Trends and Issues
258
lovanje pri izbiri učnih vsebin bi učence motiviralo tudi za sodelovanje v
fazi obravnave učne snovi.
Vsekakor je za aktivnejše vključevanje učencev v pouk v prvi vrsti od-
govoren učitelj. Marentič Požarnikova (2016) je v povezavi s tem prepriča-
na, da se učitelj na podlagi lastnih pojmovanj oz. prepričanj o bistvu uče-
nja, vlogah učitelja in učencev ter ciljih poučevanja, odloči za določeno
reagiranje v razredu. Zato je za aktivnejše vključevanje učencev v pedago-
ško prakso pomembno predvsem kakovostno izobraževanje učiteljev, kajti,
če želijo v pouk vključevati učence, morajo najprej sami razumeti koncept
participacije ter učne metode in strategije pouka, ki pripomorejo k uspe-
šnemu vključevanju učencev v pouk. Učitelji, ki bodo dobro poznali to po-
dročje, bodo pridobili zaupanje v svoje sposobnosti in bodo učencem po-
nujali več priložnosti za soodločanje ter jim zagotavljali pogoje za razvoj
participacijskih kompetenc.
Literatura
Adamič, Milan. 1990. Analiza o položaju učenca pri pouku na razredni stopnji
osnovne šole. Sodobna pedagogika, 41(3/4): 200–212.
Blažič, Marjan; Ivanuš Grmek, Milena; Kramar, Martin in Strmčnik, France.
2003. Didaktika: visokošolski učbenik. Novo mesto: Visokošolsko središ-
če, Inštitut za raziskovalno in razvojno delo.
Bock, Torben. 2010. Bildungsprozesse pädagogischer Fachkräfte bei der Ein-
führung von Partizipation: Evaluation eines Partizipationsprojektes im
Rahmen der Fortbildung »Die Kinderstube der Demokratie« an der Fla-
chsland Zukunftsschule Hamburg. Kiel: Fachhochschule Kiel. http://
w w w.pa r t i zipat ion-u nd-bi ldu ng.de/pd f /BA%20T hesis%20Torben%20
Bock%20-%20Evaluation%20Flachsland.pdf.
Državljanska vzgoja v Evropi. (2005). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.
Fatke, Reinhard in Schneider, Helmut. 2008. Partizipation von Kindern und
Jugendlichen in Deutschland: Konzeptionelle Grundlagen und empiri-
sche Befunde zur Mitwirkung junger Menschen in Familie, Schule und
Kommune. https://www.bertelsmann-stiftung.de/de/publikationen/pu-
blikation/did/partizipation-von-kindern-und-jugendlichen-in-deut-
schland/
Gril, Alenka; Klemenčič, Eva in Autor, Sabina. 2009. Udejstvovanje mladih v
družbi. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
Han, Bunyamin in Tosten, Rasim. 2016. In-class teacher-student communicati-
on according to high school students’ perceptions. New Trends and Issues
258