Page 227 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 227
nek aj epistemoloških zapiskov o r aziskovanju spola v eduk aciji

ti k emancipatornemu cilju:12 širjenju demokracije v produkciji vednosti«
(ibid.). Nujno je, kot se zdi, razumevanje povezave med raziskovanjem in
oblikovanjem vednosti ter teorijami oziroma epistemologijami in vsakok-
ratnimi metodologijami.

Literatura
Ahmed, Sara. Whose Counting? Feminist Theory 1, št. 1 (2000): 97–103.
Alcoff, Linda, Potter, Elizabeth. Introduction: When Feminisms Intersect

Epistemology. V Feminist Epistemologies, ur. Linda Alcoff, Elizabeth
Potter. New York in London: Routledge, 1993: 1–14.
Apple, Michael W., Between Moral Regulation and Democracy: The Cultural
Contradiction of the Text, The School Field 3, št. 1/2 (1992): 49–76.
Archer, Louise (2003). Evidence-Based Practice and Educational Research. V
Boys and Girls in the Primary Classroom, ur. Christine Skelton, Becky
Francis. Maidenhead: Open University Press, 2003: 26–40.
Braidotti, Rosi. A Critical Cartography of Feminist Post-Postmodernism. Au-
stralian Feminist Studies 20, št. 47 (2005): 1–15.
Francis, Becky. Heroes or Zeroes? The Discursive Positioning of »Underachie-
ving Boys« in English Neo-Liberal Education Policy. Journal of Education
Policy 21, št. 2 (2006): 187–200.
Gould, Stephen Jay. Za-mera človeka. Ljubljana: Krtina, 2000.
Grasswick, Heidi. E., Owen Webb, Mark. Feminist Epistemology as Social
Epistemology. Social Epistemology 16, št. 3 (2002): 185–196.
Haraway, Donna. Opice, kiborgi in ženske. Reinvencija narave. Ljubljana: Štu-
dentska založba, 1999.
Henwood, Karen, Pidgeon, Nick. Remaking the Link: Qualitative Research
and Feminist Standpoint Theory. Feminism and Psychology 5, št. 1 (1995):
7–30.
Hesse-Biber, Sharlene Nagy, Yaiser, Michelle L. (ur.). Feminist Perspectives on
Social Research, New York in Oxford: Oxford University Press, 2004.
Jackson, Philip W. Life in Classrooms. New York: Holt, Rinehart and Winston,
1968.

12 To pa še ne pomeni, kot je bilo velikokrat očitano, da je bistvo feminističnih episte-
mologij politična korektnost, ali pa, da so vse dosedanje znanstvene izjave izmišljije,
ki jih je (moška) oblast spremenila v dejstva ipd. (prim. tudi Haraway, 1999: 130). Se-
veda dopuščam tudi možnost, da se z vsem v vseh feminističnih epistemologijah ni
mogoče vedno strinjati.

227
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232