Page 211 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 211
avniki doživljanja nasilja med mladostniki iz slovenije, hrvaške in švedske
Tabela 22: Hierarhična regresijska analiza za spremenljivke, ki napovedujejo viktimizacijo
na vzorcu učencev iz Slovenije
Model 1 Viktimizacija Model 3
Bβ Model 2 Bβ
Bβ
Korak 1: -0,17 -0,20** -0,20 -0,23** -0,19 -0,22**
Pozitivni odnosi z vrstniki 0,29 0,29** 0,14 0,14 0,16 0,17
-0,06 -0,08 -0,06 -0,08 -0,11 -0,16
Težavno vedenje 0,18***
Prosocialno vedenje
0,13 0,22* 0,10 0,18
R2 0,34 0,41***
Korak 2: 0,10*** 0,32 0,40***
Pozitivni odnosi z učitelji
Negativni odnosi z učitelji 0,03 0,03
ΔR2
Korak 3: 0,11 0,15
Samopodoba 0,01 0,02
0,02
Empatija
0,30
Samozavedanje 0,18*** 0,28*** 0,87
7,64*** 10,80***
ΔR2
R2
F za spremembo R2
Opombe: * p < 0,05, ** p < 0,01.
Iz Tabele 22 je razvidno, da so odnosi z vrstniki, ki so vključeni v prvem
koraku, pojasnili 18 % variance viktimizacije. Izmed njih sta spremenljiv-
ki pozitivni odnosi z vrstniki negativen značilen napovednik in težavno
vedenje pozitiven značilen napovednik viktimizacije. Vključitev odnosov
z učitelji dodatno pojasni 10 % variance viktimizacije, pri čemer sta tako
pozitivni kot tudi negativni odnosi z učitelji napovednika viktimizacije. V
drugem koraku težavno vedenje več ni bilo statistično značilno. Vključitev
čustvenih in socialnih kompetenc dodatno pojasni 2 % viktimizacije, ven-
dar nobena izmed vključenih spremenljivk ni statistično značilen napove-
dnik viktimizacije. Po vključitvi čustvenih in socialnih kompetenc so pozi-
tivni odnosi z učitelji izgubili svojo statistično značilnost. Skupaj dejavniki
pojasnijo 30 % variance viktimizacije, pri čemer največji delež variance po-
jasni prvi model, v katerega so vključeni le odnosi z vrstniki, čeprav so ne-
gativni odnosi z učitelji najmočnejši napovednik viktimizacije znotraj ce-
lotnega modela. Pozitivni odnosi z vrstniki so se pokazali kot negativni
napovednik viktimizacije, in sicer boljši so odnosi z vrstniki, manjša verje-
tnost obstaja, da je učenec žrtev nasilja.
211
Tabela 22: Hierarhična regresijska analiza za spremenljivke, ki napovedujejo viktimizacijo
na vzorcu učencev iz Slovenije
Model 1 Viktimizacija Model 3
Bβ Model 2 Bβ
Bβ
Korak 1: -0,17 -0,20** -0,20 -0,23** -0,19 -0,22**
Pozitivni odnosi z vrstniki 0,29 0,29** 0,14 0,14 0,16 0,17
-0,06 -0,08 -0,06 -0,08 -0,11 -0,16
Težavno vedenje 0,18***
Prosocialno vedenje
0,13 0,22* 0,10 0,18
R2 0,34 0,41***
Korak 2: 0,10*** 0,32 0,40***
Pozitivni odnosi z učitelji
Negativni odnosi z učitelji 0,03 0,03
ΔR2
Korak 3: 0,11 0,15
Samopodoba 0,01 0,02
0,02
Empatija
0,30
Samozavedanje 0,18*** 0,28*** 0,87
7,64*** 10,80***
ΔR2
R2
F za spremembo R2
Opombe: * p < 0,05, ** p < 0,01.
Iz Tabele 22 je razvidno, da so odnosi z vrstniki, ki so vključeni v prvem
koraku, pojasnili 18 % variance viktimizacije. Izmed njih sta spremenljiv-
ki pozitivni odnosi z vrstniki negativen značilen napovednik in težavno
vedenje pozitiven značilen napovednik viktimizacije. Vključitev odnosov
z učitelji dodatno pojasni 10 % variance viktimizacije, pri čemer sta tako
pozitivni kot tudi negativni odnosi z učitelji napovednika viktimizacije. V
drugem koraku težavno vedenje več ni bilo statistično značilno. Vključitev
čustvenih in socialnih kompetenc dodatno pojasni 2 % viktimizacije, ven-
dar nobena izmed vključenih spremenljivk ni statistično značilen napove-
dnik viktimizacije. Po vključitvi čustvenih in socialnih kompetenc so pozi-
tivni odnosi z učitelji izgubili svojo statistično značilnost. Skupaj dejavniki
pojasnijo 30 % variance viktimizacije, pri čemer največji delež variance po-
jasni prvi model, v katerega so vključeni le odnosi z vrstniki, čeprav so ne-
gativni odnosi z učitelji najmočnejši napovednik viktimizacije znotraj ce-
lotnega modela. Pozitivni odnosi z vrstniki so se pokazali kot negativni
napovednik viktimizacije, in sicer boljši so odnosi z vrstniki, manjša verje-
tnost obstaja, da je učenec žrtev nasilja.
211