Page 216 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 216
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja

dnik viktimizacije. Pri vseh državah se je pri vključitvi zgolj odnosov z vr-
stniki kot statistično značilen napovednik pokazalo tudi težavno vedenje.

Pomanjkljivosti in predlogi za prakso
Ugotovitve imajo poleg znanstvene tudi praktično vrednost. Kar zade-
va pozitivne odnose z vrstniki je zelo pomembno, da se za obstoječe žrtve
ustvari podporna mreža tistih učencev, ki niso več žrtve, in tistih učen-
cev, ki so opazovalci medvrstniškega nasilja. Rezultati so prav tako poka-
zali, da je zraven spodbujanja pozitivnih odnosov med učenci prav tako
pomembno, da učitelji skrbijo za razvoj podpornih odnosov, s čimer lah-
ko preventivno poskrbijo, da se ne bi razvili negativni odnosi med njimi
in učenci- Pri tem je pomembno sprejemanje odgovornosti za odnos, ki je
zmeraj na strani odraslega (Jull in Jensen, 2010), razvijanje učinkovitih na-
činov delovanja, odnosne kompetentnosti ter čustvenih in socialnih kom-
petenc učiteljev (Jennings in Greenberg, 2009), kar bi bilo smiselno vključi-
ti tudi v izobraževanje bodočih učiteljev.

Rezultate najinega prispevka je treba povzemati s previdnostjo, saj je
bil v raziskavi uporabljen majhen vzorec učencev, raziskava je bila zastav-
ljena prečno, pokazala se je nižja zanesljivost dveh podlestvic iz Vprašalni-
ka prednosti in slabosti, prav tako so bile uporabljene zgolj mere samopo-
ročanja s strani učencev in psihometrično nepreverjeni vprašalniki. Zaradi
kompleksnosti preučevanega pojava in nezanesljivosti mer odnosov z uči-
telji, bi bilo v prihodnjih raziskavah smiselno vključiti učitelje in vrstniško
poročanje. Dodana vrednost prispevka je primerjava dejavnikov v različ-
nih državah. Dejavniki so si v vseh vključenih državah zelo podobni, kar
kaže na to, da se vsaj v evropskem okolju kaže pomembna vloga negativnih
odnosov z učitelji in pozitivnih odnosov med učenci.

Literatura
Baer, Ruth, Gregory T. Smith in Kristin B. Allen. 2004. »Assessment of Min-

dfulness by Self-Report.« Assessment 11: 191–206.
Barzilay, Shira, Anat Brunstein Klomek, Alan Apter, Vladimir Carli, Camilla

Wasserman, Gergö Hadlaczky, Christina W. Hoven, et al. 2017. »Bullying
Victimization and Suicide Ideation and Behavior Among Adolescents in
Europe: A 10-Country Study.« Journal of Adolescent Health 61 (2): 179–86.
Belmont, M., Skinner, E., Wellborn, J. in Connell, J. (1992). Teacher as social
context (TASC). Student report measures of teacher provision of involve-

216
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221