Page 210 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 210
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
ni vzorci razdeljeni na dva dela: A in B, od katerih je vsak del vzorca re-
ševal druge vprašalnike. V tem prispevku je bil uporabljen vzorec A, ki je
v Sloveniji obsegal 127 udeležencev, na Švedskem 95 učencev in na Hrva-
škem 84 učencev. Naknadno so bili izključeni tisti udeleženci, ki so ime-
li na celotnem vprašalniku izpolnjenih manj kot 90 % vprašanj. Manjkajo-
če vrednosti sva zaradi naključno manjkajočih podatkov nadomestili z EM
algoritmom, ki vrednosti ne nadomesti direktno, ampak izračuna ocene za
želene parametre po metodi največjega verjetja. Za preverjanje napovedne
vrednosti posameznih spremenljivk je bila v programu IBM SPSS Statisti-
cs 25 uporabljena hierarhična multipla regresijska analiza, saj raziskave ka-
žejo, da so največkrat prav odnosi z vrstniki pomembni napovedniki do-
življanja nasilja, nadalje sledijo odnosi z učitelji in nazadnje še čustvene in
socialne kompetence.
Rezultati
Tabela 21: Deskriptivna statistika in korelacije na vzorcu učencev iz Slovenije
M SD 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
0,41**
1. Viktimi- 1,58 0,50 0,09
zacija 0,05
2. Pozitivni 3,12 0,48 -0,24**
odnosi z vr-
stniki
3. Težavno ve- 1,92 0,42 0,35** -0,03
denje
4. Prosocial- 3,29 0,59 -0,25** 0,09 -0,50**
no vedenje
5. Pozitivni 2,48 0,71 -0,06 0,08 -0,33** 0,47**
odnosi z uči-
telji
6. Negativni 1,34 0,41 0,43** -0,03 0,54** -0,39** -0,36**
odnosi z uči-
telji
7. Samopo- 3,51 0,39 -0,17 0,32** -0,37** 0,17** 0,34** -0,29**
doba
8. Empatija 3,38 0,58 0,03 0,01 -0,36** 0,60** 0,41** -0,25*
9. Samozave- 2,89 0,57 0,07 0,04 -0,15 0,16 0,24** 0,06
danje
Opombe. * p < 0,05, ** p < 0,01.
Iz Tabele 21 je razvidno, da so na vzorcu Slovenije vse spremenljivke
povezane v pričakovani smeri.
210
ni vzorci razdeljeni na dva dela: A in B, od katerih je vsak del vzorca re-
ševal druge vprašalnike. V tem prispevku je bil uporabljen vzorec A, ki je
v Sloveniji obsegal 127 udeležencev, na Švedskem 95 učencev in na Hrva-
škem 84 učencev. Naknadno so bili izključeni tisti udeleženci, ki so ime-
li na celotnem vprašalniku izpolnjenih manj kot 90 % vprašanj. Manjkajo-
če vrednosti sva zaradi naključno manjkajočih podatkov nadomestili z EM
algoritmom, ki vrednosti ne nadomesti direktno, ampak izračuna ocene za
želene parametre po metodi največjega verjetja. Za preverjanje napovedne
vrednosti posameznih spremenljivk je bila v programu IBM SPSS Statisti-
cs 25 uporabljena hierarhična multipla regresijska analiza, saj raziskave ka-
žejo, da so največkrat prav odnosi z vrstniki pomembni napovedniki do-
življanja nasilja, nadalje sledijo odnosi z učitelji in nazadnje še čustvene in
socialne kompetence.
Rezultati
Tabela 21: Deskriptivna statistika in korelacije na vzorcu učencev iz Slovenije
M SD 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
0,41**
1. Viktimi- 1,58 0,50 0,09
zacija 0,05
2. Pozitivni 3,12 0,48 -0,24**
odnosi z vr-
stniki
3. Težavno ve- 1,92 0,42 0,35** -0,03
denje
4. Prosocial- 3,29 0,59 -0,25** 0,09 -0,50**
no vedenje
5. Pozitivni 2,48 0,71 -0,06 0,08 -0,33** 0,47**
odnosi z uči-
telji
6. Negativni 1,34 0,41 0,43** -0,03 0,54** -0,39** -0,36**
odnosi z uči-
telji
7. Samopo- 3,51 0,39 -0,17 0,32** -0,37** 0,17** 0,34** -0,29**
doba
8. Empatija 3,38 0,58 0,03 0,01 -0,36** 0,60** 0,41** -0,25*
9. Samozave- 2,89 0,57 0,07 0,04 -0,15 0,16 0,24** 0,06
danje
Opombe. * p < 0,05, ** p < 0,01.
Iz Tabele 21 je razvidno, da so na vzorcu Slovenije vse spremenljivke
povezane v pričakovani smeri.
210