Page 198 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 198
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
3.3 Učinkovitost učiteljev pri vodenju razreda glede na šolo
Tabela 20: Izid Mann-Whitneyevega preizkusa razlik v samooceni učinkovitosti učiteljev
pri vodenju razreda glede na šolo poučevanja
Trditve Poučevanje na UP
3. Koliko lahko storite glede nadzorovanja motečega OŠ 5,96 2500,500 ,007
vedenja v razredu? OŠ, ki je del VZ 6,51
5. Koliko lahko storite glede oblikovanja jasnih pri- OŠ 5,98 ,104
čakovanj o učencih z učnimi in vedenjskimi težava- 2815,000
mi? OŠ, ki je del VZ 6,35
8. Koliko lahko storite glede vzpostavljanja rutine, OŠ 5,93 ,000
da dejavnosti učencev z učnimi in vedenjskimi teža- 2253,500
vami potekajo nemoteno? OŠ, ki je del VZ 6,77
13. Koliko lahko storite, da učenci z učnimi in ve- OŠ 5,95 2443,500 ,003
denjskimi težavami upoštevajo razredna pravila? OŠ, ki je del VZ 6,53
15. Koliko lahko Vi sami storite, da pomirite učen- OŠ 5,84 ,078
ca z učnimi in vedenjskimi težavami, ko je moteč ali 2773,000
glasen? OŠ, ki je del VZ 6,10
16. Koliko lahko storite glede vodenja različnih sku- OŠ 6,05 3272,500 ,978
pin učencev v razredu? 6,00
OŠ, ki je del VZ
19. Koliko lahko Vi sami storite za to, da razred, v OŠ 6,22 ,826
katerega so vključeni učenci z učnimi in vedenjskimi 3218,500
težavami, ustrezno usmerjate in vodite? OŠ, ki je del VZ 6,25
21. Koliko lahko storite glede Vašega odziva na klju- OŠ 6,04 2588,500 ,017
bovanje učencev z učnimi in vedenjskimi težavami? OŠ, ki je del VZ 6,56
Obstoj statistično značilnih razlik v učinkovitosti učiteljev pri vode-
nju razreda glede na šolo poučevanja smo ugotovili pri nadzorovanju mo-
tečega vedenja v razredu (P = 0,007), pri vzpostavljanju rutine, da dejav-
nosti učencev z učnimi in vedenjskimi težavami potekajo nemoteno (P =
0,000), pri doseganju, da učenci z učnimi in vedenjskimi težavami upošte-
vajo razredna pravila (P = 0,003) ter pri osebnem odzivu na kljubovanje
učencev z učnimi in vedenjskimi težavami. Tendenca statistično značilne
razlike se kaže tudi pri postavki o umiritvi učenca z učnimi in vedenjski-
mi težavami, ko je ta moteč ali glasen (P = 0,078). V vseh omenjenih po-
stavkah se čutijo učitelji, ki poučujejo na OŠ pri vzgojnem zavodu, učin-
kovitejši. Predpostavljamo, da omenjeni učitelji bolje poznajo značilnosti
in potrebe učencev z UČVT. Pri delu z njimi izhajajo iz neposrednih izku-
šenj, poznajo strategije učinkovitega vodenja razreda s katerimi zmanjšuje-
jo moteče vedenje in so bolje pripravljeni na delo z učenci z UČVT (Rapuš
Pavel, 2010; Soodak, 2003; Tschannen-Moran et al., 1998). Pri obravnavi ot-
roka, ki je vključen v vzgojni zavod, sodeluje širši strokovni tim (svetovalni
delavec, učitelj, vzgojitelj, medicinski tehnik, psiholog, zunanji strokovnja-
198
3.3 Učinkovitost učiteljev pri vodenju razreda glede na šolo
Tabela 20: Izid Mann-Whitneyevega preizkusa razlik v samooceni učinkovitosti učiteljev
pri vodenju razreda glede na šolo poučevanja
Trditve Poučevanje na UP
3. Koliko lahko storite glede nadzorovanja motečega OŠ 5,96 2500,500 ,007
vedenja v razredu? OŠ, ki je del VZ 6,51
5. Koliko lahko storite glede oblikovanja jasnih pri- OŠ 5,98 ,104
čakovanj o učencih z učnimi in vedenjskimi težava- 2815,000
mi? OŠ, ki je del VZ 6,35
8. Koliko lahko storite glede vzpostavljanja rutine, OŠ 5,93 ,000
da dejavnosti učencev z učnimi in vedenjskimi teža- 2253,500
vami potekajo nemoteno? OŠ, ki je del VZ 6,77
13. Koliko lahko storite, da učenci z učnimi in ve- OŠ 5,95 2443,500 ,003
denjskimi težavami upoštevajo razredna pravila? OŠ, ki je del VZ 6,53
15. Koliko lahko Vi sami storite, da pomirite učen- OŠ 5,84 ,078
ca z učnimi in vedenjskimi težavami, ko je moteč ali 2773,000
glasen? OŠ, ki je del VZ 6,10
16. Koliko lahko storite glede vodenja različnih sku- OŠ 6,05 3272,500 ,978
pin učencev v razredu? 6,00
OŠ, ki je del VZ
19. Koliko lahko Vi sami storite za to, da razred, v OŠ 6,22 ,826
katerega so vključeni učenci z učnimi in vedenjskimi 3218,500
težavami, ustrezno usmerjate in vodite? OŠ, ki je del VZ 6,25
21. Koliko lahko storite glede Vašega odziva na klju- OŠ 6,04 2588,500 ,017
bovanje učencev z učnimi in vedenjskimi težavami? OŠ, ki je del VZ 6,56
Obstoj statistično značilnih razlik v učinkovitosti učiteljev pri vode-
nju razreda glede na šolo poučevanja smo ugotovili pri nadzorovanju mo-
tečega vedenja v razredu (P = 0,007), pri vzpostavljanju rutine, da dejav-
nosti učencev z učnimi in vedenjskimi težavami potekajo nemoteno (P =
0,000), pri doseganju, da učenci z učnimi in vedenjskimi težavami upošte-
vajo razredna pravila (P = 0,003) ter pri osebnem odzivu na kljubovanje
učencev z učnimi in vedenjskimi težavami. Tendenca statistično značilne
razlike se kaže tudi pri postavki o umiritvi učenca z učnimi in vedenjski-
mi težavami, ko je ta moteč ali glasen (P = 0,078). V vseh omenjenih po-
stavkah se čutijo učitelji, ki poučujejo na OŠ pri vzgojnem zavodu, učin-
kovitejši. Predpostavljamo, da omenjeni učitelji bolje poznajo značilnosti
in potrebe učencev z UČVT. Pri delu z njimi izhajajo iz neposrednih izku-
šenj, poznajo strategije učinkovitega vodenja razreda s katerimi zmanjšuje-
jo moteče vedenje in so bolje pripravljeni na delo z učenci z UČVT (Rapuš
Pavel, 2010; Soodak, 2003; Tschannen-Moran et al., 1998). Pri obravnavi ot-
roka, ki je vključen v vzgojni zavod, sodeluje širši strokovni tim (svetovalni
delavec, učitelj, vzgojitelj, medicinski tehnik, psiholog, zunanji strokovnja-
198