Page 193 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 193
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-324-0.193-203

Zaznava samoučinkovitosti učiteljev učencev
z učnimi ter čustvenimi in vedenjskimi
težavami

Maja Kuronja, Majda Schmidt Krajnc

V Uvod
ključevanje učencev z učnimi ter čustvenimi in vedenjskimi težavami
(UČVT) v redne osnovne šole zahteva od učiteljev spremembe v pristo-
pih in načinih vzgojno-izobraževalnega dela (Sharma et al., 2012). Številne
raziskave potrjujejo, da so učne ter čustvene in vedenjske težave soodvisno
povezane. Vedenjska in čustvena odstopanja so lahko namreč sredstvo
za prikrivanje učne neuspešnosti. Ali pa otrok ni zmožen obvladovanja
lastnega vedenja in slabše pridobiva na učnem področju ter ima izrazite
težave na področju socializacije (Bender, 2008; Payne et al., 2007; Kobolt
2008). Učenci z UČVT imajo pogosto slabe učne in delovne navade, kratko-
trajno pozornost, omejen interes za šolo in učenje, njihova čustvena zrelost
je šibka, prav tako se javljajo težave v socialnih odnosih z učitelji in vrstni-
ki (Bender, 2008; Schmidt in Čreslovnik, 2010). V razredu pogosto motijo/
prekinjajo vzgojno-izobraževalni proces, ali sedijo tiho in niso vključeni
v pouk (Nickerson in Brosof, 2003). Nedvomno je učiteljevo prepričanje o
njegovi vlogi in odgovornosti vključevanja učencev s posebnimi potrebami
k rednemu pouku in učinkovitosti poučevanja osrednjega pomena za uspe-
šen vzgojno-izobraževalni proces (Jordan et al., 2009). Prav učenci z UČVT
predstavljajo učiteljem največji izziv, pogosto čutijo razočaranje in nezado-
stnost, pa tudi krivdo za otrokove primanjkljaje in neuspehe (Gidlund in
Boström, 2017). V razredih z učenci z UČVT se učitelji vsakodnevno sreču-
jejo s situacijami, ki jim znižujejo občutek učinkovitosti.

193
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198