Page 197 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 197
nava samoučinkovitosti učiteljev učencev z učnimi ter čustvenimi težavami

Tabela 19: Izid Mann-Whitneyevega preizkusa razlik v samooceni učinkovitosti učiteljev
pri poučevanju glede na šolo poučevanja

Trditve Poučevanje na U P
2823,500 ,117
7. Koliko lahko storite glede Vašega osebnega odziva OŠ 6,36 2660,000 ,027
na težka oziroma zahtevna vprašanja učencev z uč- OŠ, ki je del 6,68 2892,000 ,179
nimi in vedenjskimi težavami? VZ 5,93 3137,000 ,614
6,25 2935,500 ,235
10. Koliko lahko storite glede ocene razumevanja OŠ 6,78 2854,000 ,140
poučevane učne snovi pri učencu z učnimi in vedenj- OŠ, ki je del 7,10 3223,500
skimi težavami? VZ 6,14 2965,000 ,844
6,23 ,277
11. Koliko lahko Vi osebno storite, da oblikujete OŠ 5,83
ustrezna vprašanja za učence z učnimi in vedenjski- OŠ, ki je del 5,63
mi težavami? VZ 6,07

17. Koliko lahko Vi osebno naredite glede prilagodi- OŠ 6,43
tve pouka za vsakega posameznega učenca z učnimi OŠ, ki je del
in vedenjskimi težavami? VZ 5,67
5,67
18. Koliko različnih ocenjevalnih strategij lahko OŠ 6,259
uporabite pri učencih z učnimi in vedenjskimi teža- OŠ, ki je del 6,457
vami? VZ

20. Koliko lahko storite glede tega, da učencem z uč- OŠ
nimi in vedenjskimi težavami zagotovite alternativ- OŠ, ki je del
no (drugačno) razlago ali primere, ko česa ne razu- VZ
mejo?

23. Koliko lahko storite glede vključevanja alterna- OŠ
tivne (drugačne) strategije poučevanja za učence z OŠ, ki je del
učnimi in vedenjskimi težavami? VZ

24. Koliko lahko Vi osebno obvladujete moteče/ OŠ
neprimerno vedenje pri nadarjenih/zelo sposobnih OŠ, ki je del
učencih? VZ

poučevane učne snovi pri učencih z učnimi in vedenjskimi težavami (P
= 0, 027). Število otrok v oddelku jim omogoča lažje sprotno preverjanje
razumevanja obravnavane učne snovi in izvajanje specifičnih prilagoditev
vzgojno-izobraževalnega procesa. Ob tem pa je za učence z UČVT zelo po-
membna dobra metodično-didaktična pripravljenost učitelja (Schmidt in
Čagran, 2005). Pri poučevanju učencev z UČVT je izjemnega pomena fle-
ksibilna individualizacija in diferenciacija ter sprotna pozitivna podkre-
pitev vedenja, ki lahko doprinese k boljšim učnim dosežkom teh učencev
(Bouillet, 2013; Itković, 1998). Pri vseh drugih postavkah (osebni odziv na
zahtevna vprašanja učencev, oblikovanje ustreznih vprašanj, prilagoditve
pouka, uporaba različnih ocenjevalnih strategij, zagotovitev alternativne
razlage, vključevanja alternativnih strategij poučevanja, obvladovanje mo-
tečega vedenja pri nadarjenih učencih) ni statistično značilnih razlik pri
poučevanju učiteljev glede na šolo poučevanja (P > 0,117 < 0,844).

197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202