Page 195 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 195
zaznava samoučinkovitosti učiteljev učencev z učnimi ter čustvenimi težavami
Zanesljivost vprašalnika smo preverili s Cronbachovim koeficientom
alfa, ki znaša (α = 0,952) za ocenjevalno lestvico o učinkovitosti učiteljev.
Objektivnost smo zagotovili z jasnimi in enopomenskimi trditvami in
postavkami, kar omogoča objektivno razbiranje odgovorov.
Podatki so statistično obdelani s pomočjo statističnega programskega
paketa SPSS, na ravni deskriptivne (frekvenčne distribucije) in inferenčne
(Mann-Whitneyev preizkus) statistike.
Rezultati in ugotovitve
Učinkovitost učiteljev pri učenčevem sodelovanju glede na šolo
Tabela 18: Izid Mann-Whitneyevega preizkusa razlik v samooceni učinkovitosti učiteljev pri
učenčevem sodelovanju glede na šolo poučevanja
Trditve Poučevanje na UP
1. Koliko lahko Vi osebno storite, da vzpostavite stik OŠ 6,47 ,457
z najbolj težavnimi učenci, ki kažejo učne in vedenj- OŠ, ki je del 6,67 3063,000
ske težave? VZ
2. Koliko lahko pomagate učencem z učnimi in ve- OŠ 5,75 ,946
denjskimi težavami pri razvijanju kritičnega miš- OŠ, ki je del 5,75 3261,000
ljenja? VZ
4. Koliko lahko storite, da motivirate učence z učni- OŠ 5,73 ,044
mi in vedenjskimi težavami, ki za šolsko delo ne ka- OŠ, ki je del 6,06 2695,000
žejo veliko zanimanja? VZ
6. Koliko lahko storite, da učenci z učnimi in ve- OŠ 6,28 ,002
denjskimi težavami verjamejo, da so pri šolskem OŠ, ki je del 6,89 2402,000
delu lahko uspešni? VZ
9. Koliko lahko Vi osebno storite, da učenci z učni- OŠ 5,77 ,990
mi in vedenjskimi težavami razumejo pomen, vred- OŠ, ki je del 5,85 3277,000
nost učenja? VZ
12. Koliko lahko Vi sami storite za spodbujanje OŠ 6,36 ,074
ustvarjalnosti pri učencih z učnimi in vedenjskimi OŠ, ki je del 6,77 2766,500
težavami? VZ
14. Koliko lahko storite za izboljšanje razumevanja OŠ 5,81 ,050
učnih vsebin pri učencu z učnimi in vedenjskimi te- OŠ, ki je del 6,30 2711,000
žavami, ki ne dosega minimalnih ciljev? VZ
22. Koliko lahko storite glede pomoči družinam OŠ 5,14 ,001
učencev z učnimi in vedenjskimi težavami, da le-te OŠ, ki je del 4,27 2271,500
pripomorejo k boljšim dosežkom v šoli? VZ
V samooceni učinkovitosti učiteljev pri učenčevem sodelovanju se sta-
tistično značilno višje ocenjujejo učitelji, ki poučujejo na OŠ pri vzgojnem
zavodu, prav tako pri motiviranju učencev z UČVT (P = 0,044), pri spod-
195
Zanesljivost vprašalnika smo preverili s Cronbachovim koeficientom
alfa, ki znaša (α = 0,952) za ocenjevalno lestvico o učinkovitosti učiteljev.
Objektivnost smo zagotovili z jasnimi in enopomenskimi trditvami in
postavkami, kar omogoča objektivno razbiranje odgovorov.
Podatki so statistično obdelani s pomočjo statističnega programskega
paketa SPSS, na ravni deskriptivne (frekvenčne distribucije) in inferenčne
(Mann-Whitneyev preizkus) statistike.
Rezultati in ugotovitve
Učinkovitost učiteljev pri učenčevem sodelovanju glede na šolo
Tabela 18: Izid Mann-Whitneyevega preizkusa razlik v samooceni učinkovitosti učiteljev pri
učenčevem sodelovanju glede na šolo poučevanja
Trditve Poučevanje na UP
1. Koliko lahko Vi osebno storite, da vzpostavite stik OŠ 6,47 ,457
z najbolj težavnimi učenci, ki kažejo učne in vedenj- OŠ, ki je del 6,67 3063,000
ske težave? VZ
2. Koliko lahko pomagate učencem z učnimi in ve- OŠ 5,75 ,946
denjskimi težavami pri razvijanju kritičnega miš- OŠ, ki je del 5,75 3261,000
ljenja? VZ
4. Koliko lahko storite, da motivirate učence z učni- OŠ 5,73 ,044
mi in vedenjskimi težavami, ki za šolsko delo ne ka- OŠ, ki je del 6,06 2695,000
žejo veliko zanimanja? VZ
6. Koliko lahko storite, da učenci z učnimi in ve- OŠ 6,28 ,002
denjskimi težavami verjamejo, da so pri šolskem OŠ, ki je del 6,89 2402,000
delu lahko uspešni? VZ
9. Koliko lahko Vi osebno storite, da učenci z učni- OŠ 5,77 ,990
mi in vedenjskimi težavami razumejo pomen, vred- OŠ, ki je del 5,85 3277,000
nost učenja? VZ
12. Koliko lahko Vi sami storite za spodbujanje OŠ 6,36 ,074
ustvarjalnosti pri učencih z učnimi in vedenjskimi OŠ, ki je del 6,77 2766,500
težavami? VZ
14. Koliko lahko storite za izboljšanje razumevanja OŠ 5,81 ,050
učnih vsebin pri učencu z učnimi in vedenjskimi te- OŠ, ki je del 6,30 2711,000
žavami, ki ne dosega minimalnih ciljev? VZ
22. Koliko lahko storite glede pomoči družinam OŠ 5,14 ,001
učencev z učnimi in vedenjskimi težavami, da le-te OŠ, ki je del 4,27 2271,500
pripomorejo k boljšim dosežkom v šoli? VZ
V samooceni učinkovitosti učiteljev pri učenčevem sodelovanju se sta-
tistično značilno višje ocenjujejo učitelji, ki poučujejo na OŠ pri vzgojnem
zavodu, prav tako pri motiviranju učencev z UČVT (P = 0,044), pri spod-
195