Page 200 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 200
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja

no, da otroci ostajajo v svojem primarnem okolju. V raziskavi dobljeni re-
zultati so najverjetneje odraz implementacije koncepta pomoči učencem z
učnimi in vedenjskimi težavami na OŠ (Magajna et al., 2008), v okviru ka-
terega učitelji nudijo pomoč učencem pri rednem pouku in dopolnilnem
pouku. Ob stopnjevanju težav se obrnejo na pomoč k šolski svetovalni služ-
bi, specialnim pedagogom in drugim strokovnjakom, kar zmanjšuje pri
učiteljih breme, ki ga lahko vzbujajo učenci z vedenjskimi težavami v in-
kluzivnem razredu. Le-ti pogosto ovirajo učenje drugih učencev in dosega-
nje zastavljenih kurikularnih ciljev (Buttner et al., 2015; White, 2014). Opo-
zorimo še na nekaj omejitev naše raziskave. Odziv učiteljev otrok, ki bivajo
v vzgojnem zavodu, je bil nizek, kar je vplivalo na oblikovanje majhnega
vzorca učiteljev, ki poučujejo na rednih osnovnih šolah. Pri vseh vprašanjih
gre za samooceno učiteljev in ne za neposredno zasledovanje učinkovitosti
učiteljev pri delu z učenci z UČVT. V nadaljnjih raziskavah samoučinkovi-
tosti učiteljev učencev z UČVT bi veljalo vključiti še druge subjekte in upo-
rabiti tudi druge tehnike empiričnega raziskovanja, npr. intervjuje ali opa-
zovanje učiteljev pri delu z učenci z UČVT skozi daljše časovno obdobje.
Kombinacija kvalitativnih in kvantitativnih podatkov pridobljenih v razi-
skavi bi ponudila bolj zanesljivo in vsebinsko globlje razumevanje učitelje-
ve samoučinkovitosti ter omogočila vpogled v dejavnike, ki sodelujejo pri
oblikovanju njihove samoučinkovitosti.

Literatura

Bender, William N. Learning disabilities: characteristics, identification, and
teaching strategies. United States of America: Pearson, 2008.

Bouillet, Dejana. »Djelotvorne strategije u poučavanju učenika s problemima
u ponašanju.« Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu 54, št.
1-2 (2013): 103-130.

Buttner, Svenja in sodelavci. »Triangulating Measures of Teacher Quality in Te-
aching Students With Behavioral Problems.« Journal Of Cognitive Edu-
cation & Psychology 14, št. 3 (2015): 294-313. doi:10.1891/1945-8959.14.3.294.

Emmer, Edmund T. in Mary C. Gerwels. ˝Classroom management in middle
and high school classrooms.˝ V Handbook of classroom management:
Research, practice and contemporary issues, edited by C. M. Evertson
and C. S. Weinstein, 407–437. Mahwah, NJ & London, UK: Lawrence
Erlbaum Associates Publishers, 2006.

200
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205