Page 166 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 166
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
asociacijah je moč razbrati tudi naklonjenost do dodatnih izobraževanj na
tem področju in zavedanje pomena strokovne kompetentnosti učitelja za
poučevanje nadarjenih učencev.
Pridobljeni kvalitativni rezultati kažejo smernice za oblikovanje bolj
specifičnih vsebin v študijskem procesu in razvoj strokovnih, na empirič-
nih dokazih temelječih pedagoških pristopov poučevanja nadarjenih, v
smislu prožnih oblik učenja. Z razvojem ustreznih mentalnih reprezentacij
o nadarjenosti pri prihodnjih učiteljih je namreč mogoče vplivati na obli-
kovanje njihovih pozitivno naravnanih stališč do izobraževanja nadarje-
nih in na povečanje njihove občutljivosti za razumevanje izobraževalnih
potreb nadarjenih učencev znotraj širšega konteksta inkluzivnosti (Juriše-
vič, 2012b).
Omejitve te raziskave oz. uporabe tehnike AGA avtorji prepoznavamo
predvsem na jezikovnem področju oziroma pri izboru stimulativnih poj-
mov, saj avtorja tehnike Szalay in Brent (1967) priporočata uporabo ene be-
sede, ne besedne zveze, kar verjetno vpliva na kvaliteto in kvantiteto be-
sednih asociacij. Poleg tega je treba upoštevati tudi dejstvo, da na asociacije
izbranih pojmov vpliva jezik ter širši sociokulturni kontekst. Zato bi bilo v
prihodnje tehniko AGA smiselno uporabiti ob upoštevanju navedenih za-
znanih izzivov in temeljiteje raziskati kognicije prihodnjih učiteljev.
Literatura
Al Makhalid, Khalid Abdu. »Primary teachers’ attitudes and knowledge re-
garding gifted pupils and their education in the Kingdom of Saudi Ara-
bia.« Doktorska disertacija, University of Manchester, School of Educati-
on, Manchester, 2012.
Bain, Sherry K., Stacy L. Bliss, Stephani M. Choate, and Katherine Sager
Brown. »Serving children who are gifted: Perceptions of undergraduates
planning to become teachers.« Journal for the Education of the Gifted 30,
no. 4 (2007): 450–478.
Baudson, Tanja G. »The mad genius stereotype: Still alive and well.« Frontiers
in Psychology 7 (2016): 1–9. doi: 10.3389/fpsyg.2016.00368.
Bergold, Sebastian, Linda Wirthwein, Detlef H. Rost, and Ricarda Steinmayr.
»Are gifted adolescents more satisfied with their lives than their non-gifted
peers?« Frontiers in Psychology 6 (2015): 1623. doi: 10.3389/fpsyg.2015.01623.
Bianco, Margarita in Nancy L. Leech »Twice-exceptional learners: Effects of te-
acher preparation and disability labels on gifted refferals.« Teacher Edu-
cation and Special Education 33 no. 4 (2010): 319–334.
166
asociacijah je moč razbrati tudi naklonjenost do dodatnih izobraževanj na
tem področju in zavedanje pomena strokovne kompetentnosti učitelja za
poučevanje nadarjenih učencev.
Pridobljeni kvalitativni rezultati kažejo smernice za oblikovanje bolj
specifičnih vsebin v študijskem procesu in razvoj strokovnih, na empirič-
nih dokazih temelječih pedagoških pristopov poučevanja nadarjenih, v
smislu prožnih oblik učenja. Z razvojem ustreznih mentalnih reprezentacij
o nadarjenosti pri prihodnjih učiteljih je namreč mogoče vplivati na obli-
kovanje njihovih pozitivno naravnanih stališč do izobraževanja nadarje-
nih in na povečanje njihove občutljivosti za razumevanje izobraževalnih
potreb nadarjenih učencev znotraj širšega konteksta inkluzivnosti (Juriše-
vič, 2012b).
Omejitve te raziskave oz. uporabe tehnike AGA avtorji prepoznavamo
predvsem na jezikovnem področju oziroma pri izboru stimulativnih poj-
mov, saj avtorja tehnike Szalay in Brent (1967) priporočata uporabo ene be-
sede, ne besedne zveze, kar verjetno vpliva na kvaliteto in kvantiteto be-
sednih asociacij. Poleg tega je treba upoštevati tudi dejstvo, da na asociacije
izbranih pojmov vpliva jezik ter širši sociokulturni kontekst. Zato bi bilo v
prihodnje tehniko AGA smiselno uporabiti ob upoštevanju navedenih za-
znanih izzivov in temeljiteje raziskati kognicije prihodnjih učiteljev.
Literatura
Al Makhalid, Khalid Abdu. »Primary teachers’ attitudes and knowledge re-
garding gifted pupils and their education in the Kingdom of Saudi Ara-
bia.« Doktorska disertacija, University of Manchester, School of Educati-
on, Manchester, 2012.
Bain, Sherry K., Stacy L. Bliss, Stephani M. Choate, and Katherine Sager
Brown. »Serving children who are gifted: Perceptions of undergraduates
planning to become teachers.« Journal for the Education of the Gifted 30,
no. 4 (2007): 450–478.
Baudson, Tanja G. »The mad genius stereotype: Still alive and well.« Frontiers
in Psychology 7 (2016): 1–9. doi: 10.3389/fpsyg.2016.00368.
Bergold, Sebastian, Linda Wirthwein, Detlef H. Rost, and Ricarda Steinmayr.
»Are gifted adolescents more satisfied with their lives than their non-gifted
peers?« Frontiers in Psychology 6 (2015): 1623. doi: 10.3389/fpsyg.2015.01623.
Bianco, Margarita in Nancy L. Leech »Twice-exceptional learners: Effects of te-
acher preparation and disability labels on gifted refferals.« Teacher Edu-
cation and Special Education 33 no. 4 (2010): 319–334.
166