Page 161 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 161
mentalne r epr ezentacije študentov do nadarjenih in njihovega izobr aževanja
metodi odprtega kodiranja za vsak preučevanji pojem posebej razvrstili v 6
oz. 7 semantičnih kategorij.
Rezultati z razlago
Študenti začetnega in zaključnega letnika so več asociacij izrazili na pojem
nadarjen učenec kot na pojem poizozo.kbMoralziažččeeitnvnia=i na5js,eo4cnaiaasdociacjirvajecpnijrieihnd(nMMozszaatkčilejtušnčtinu=i=d6e5,,n49taai sszooa---
cciiaacciijj)i.nPMri zoabkljeuhčni = 6,9 asociacij
pojmih so bili
četnega letnika (52 % vseh asociacij pri prvem in 52,5 % vseh asociacij pri
drugem pojmu). Povprečno število asociacij na posameznega študenta je
bilo 6,15 asociacij, kar je nekoliko manj kot predvideva Pečjak (1994, v Per-
gar Kuščer, 1996), po katerem naj bi respondent v povprečju v eni minuti
napisal sedem asociacij.
Analiza semantičnih kategorij na osnovi asociacij študentov
na pojem nadarjen učenec
V obeh skupinah (Slika 9) največji delež pomenskega prostora zajema ka-
tpeagmoreitjaenAi:nkonnadceppotvuparliezčaecnij,avnkaadtearrijesntaosptrio(ffi%lazapčertniim=e3r4ja,nf%ihzasklkjuučnpi =in3p4o),dnopbr-.
na. Sledita kategorija B: področja nadarjenosti v( fe%čjziačdetneile=ž 1a7,sof%cizaacklijujčnpi r=is2p9e)-,
npr. učna uspešnost in umetnost, v katero so
vali študenti zaključnega letnika in kategorija C: učnomotivacijske lastnos-
štitu(df%enzatčeitnzia=če2t3n, ef%gazalkeljtunčnii k=a16M),annpjšre. ,vreedloatžievlnjeoneinnamkoamrljeirvn, kojeprosroazvdpelrjeednneodset-i
leže v pomenskem prostoru zavzemajo naslednje kategorije: kategorija D:
kuklzjauoisččentgtjinvin=ihai=tr4ipjv)a4r.nl,,ienennf%apl,ašrzkas.ataksnlsjtouteočcagnsitiotau=irls(inj3faon)%.a,Eszdapn:čarepsternoritj.cee=iknna1re,l5inga,taoisfko%-ueaczmčiaiakedlolnjueecčcnnniaoit=.ininfVai1k4klina)ša.ecj,toienljgaevpo,ssrrtio.nizdjtokaoisovFtorei:irb(švgtčfiee%adžnnizetkajnnčeedtoinhuri rug=afžorzb7dem,eknfvi(%ošefsl%znjtaaikc-,,-
predstavljajo asociacije študentov začetnega letnika (Σzačetni = 1053 asociacij,
Σzaključni = 880 asociacij).
Pomen pojma nadarjen učenec znotraj semantičnih skupin (A) kon-
ceptualizacija nadarjenosti in (B) področja nadarjenosti delno potrdi stro-
kovno podprto razumevanje pojma nadarjenosti oz. nadarjenega učenca
med študenti, kot je opredeljen v Beli knjigi o vzgoji in izobraževanju 2011
(Juriševič, 2011) in v prvem delu opredelitve nadarjenih učencev iz Zako-
161
metodi odprtega kodiranja za vsak preučevanji pojem posebej razvrstili v 6
oz. 7 semantičnih kategorij.
Rezultati z razlago
Študenti začetnega in zaključnega letnika so več asociacij izrazili na pojem
nadarjen učenec kot na pojem poizozo.kbMoralziažččeeitnvnia=i na5js,eo4cnaiaasdociacjirvajecpnijrieihnd(nMMozszaatkčilejtušnčtinu=i=d6e5,,n49taai sszooa---
cciiaacciijj)i.nPMri zoabkljeuhčni = 6,9 asociacij
pojmih so bili
četnega letnika (52 % vseh asociacij pri prvem in 52,5 % vseh asociacij pri
drugem pojmu). Povprečno število asociacij na posameznega študenta je
bilo 6,15 asociacij, kar je nekoliko manj kot predvideva Pečjak (1994, v Per-
gar Kuščer, 1996), po katerem naj bi respondent v povprečju v eni minuti
napisal sedem asociacij.
Analiza semantičnih kategorij na osnovi asociacij študentov
na pojem nadarjen učenec
V obeh skupinah (Slika 9) največji delež pomenskega prostora zajema ka-
tpeagmoreitjaenAi:nkonnadceppotvuparliezčaecnij,avnkaadtearrijesntaosptrio(ffi%lazapčertniim=e3r4ja,nf%ihzasklkjuučnpi =in3p4o),dnopbr-.
na. Sledita kategorija B: področja nadarjenosti v( fe%čjziačdetneile=ž 1a7,sof%cizaacklijujčnpi r=is2p9e)-,
npr. učna uspešnost in umetnost, v katero so
vali študenti zaključnega letnika in kategorija C: učnomotivacijske lastnos-
štitu(df%enzatčeitnzia=če2t3n, ef%gazalkeljtunčnii k=a16M),annpjšre. ,vreedloatžievlnjeoneinnamkoamrljeirvn, kojeprosroazvdpelrjeednneodset-i
leže v pomenskem prostoru zavzemajo naslednje kategorije: kategorija D:
kuklzjauoisččentgtjinvin=ihai=tr4ipjv)a4r.nl,,ienennf%apl,ašrzkas.ataksnlsjtouteočcagnsitiotau=irls(inj3faon)%.a,Eszdapn:čarepsternoritj.cee=iknna1re,l5inga,taoisfko%-ueaczmčiaiakedlolnjueecčcnnniaoit=.ininfVai1k4klina)ša.ecj,toienljgaevpo,ssrrtio.nizdjtokaoisovFtorei:irb(švgtčfiee%adžnnizetkajnnčeedtoinhuri rug=afžorzb7dem,eknfvi(%ošefsl%znjtaaikc-,,-
predstavljajo asociacije študentov začetnega letnika (Σzačetni = 1053 asociacij,
Σzaključni = 880 asociacij).
Pomen pojma nadarjen učenec znotraj semantičnih skupin (A) kon-
ceptualizacija nadarjenosti in (B) področja nadarjenosti delno potrdi stro-
kovno podprto razumevanje pojma nadarjenosti oz. nadarjenega učenca
med študenti, kot je opredeljen v Beli knjigi o vzgoji in izobraževanju 2011
(Juriševič, 2011) in v prvem delu opredelitve nadarjenih učencev iz Zako-
161