Page 140 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 140
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
Ob tem smo na podlagi analize strokovne literature in predhodne raz-
iskave (glej Šebjanič 2014) predpostavljali naslednje:
– Učitelji začetniki so od mentorja pričakovali, da jim bo mentor
pomagal pri spoznavanju dela učitelja slovenščine in jih opozoril
na »pasti« oziroma težave pri poučevanju.
– Učitelji začetniki sodelovanje z mentorjem ocenjujejo kot dobro.
– Mentorjevo usposobljenost za opravljanje nalog mentorja učitelji
začetniki ocenjujejo kot dobro.
– Učitelji začetniki mentorjeve profesionalne kompetence ocenjuje-
jo kot odlične.
Rezultati
Učitelji začetniki o pričakovanjih in sodelovanju z mentorjem
K oblikovanju poklicne identitete učitelja začetnika pomembno prispeva-
jo pričakovanja učiteljev začetnikov do mentorjev in ocena njihovega sode-
lovanja z mentorjem. V Tabeli 9 so prikazana njihova pričakovanja, pri če-
mer so anketiranci imeli pri odgovarjanju na vprašanja na voljo več izbir.
Tabela 9: Začetna pričakovanja učiteljev začetnikov do mentorja
Začetna pričakovanja do mentorja f f%
Pričakoval sem, da mi bo mentor pomagal pri spoznavanju šole, učencev in ko- 18 15,3
lektiva. 24 20,3
Pričakoval sem, da mi bo mentor pomagal pri spoznavanju dela učitelja sloven- 17 14,4
ščine.
Pričakoval sem, da mi bo mentor pomagal pri načrtovanju pouka oziroma
nastopov.
Pričakoval sem, da bo mentor z mano delil svoje izkušnje. 22 18,6
Pričakoval sem, da me bo mentor opozoril na »pasti« oziroma težave pri pouče- 22 18,6
vanju.
Pričakoval sem, da mi bo mentor svetoval pri izbiri strokovne literature. 13 11,0
Drugo: 2 1,7
Šolo sem poznal, ker sem jo obiskoval in je v mojem domačem kraju. Mentor je bil
tudi moj učitelj.
Pričakoval sem, da bo mentor bolj prijatelj.
Skupaj 118 100,0*
* Zaradi zaokroževanja vsota strukturnih odstotkov ni 100,0, ampak 99,9.
140
Ob tem smo na podlagi analize strokovne literature in predhodne raz-
iskave (glej Šebjanič 2014) predpostavljali naslednje:
– Učitelji začetniki so od mentorja pričakovali, da jim bo mentor
pomagal pri spoznavanju dela učitelja slovenščine in jih opozoril
na »pasti« oziroma težave pri poučevanju.
– Učitelji začetniki sodelovanje z mentorjem ocenjujejo kot dobro.
– Mentorjevo usposobljenost za opravljanje nalog mentorja učitelji
začetniki ocenjujejo kot dobro.
– Učitelji začetniki mentorjeve profesionalne kompetence ocenjuje-
jo kot odlične.
Rezultati
Učitelji začetniki o pričakovanjih in sodelovanju z mentorjem
K oblikovanju poklicne identitete učitelja začetnika pomembno prispeva-
jo pričakovanja učiteljev začetnikov do mentorjev in ocena njihovega sode-
lovanja z mentorjem. V Tabeli 9 so prikazana njihova pričakovanja, pri če-
mer so anketiranci imeli pri odgovarjanju na vprašanja na voljo več izbir.
Tabela 9: Začetna pričakovanja učiteljev začetnikov do mentorja
Začetna pričakovanja do mentorja f f%
Pričakoval sem, da mi bo mentor pomagal pri spoznavanju šole, učencev in ko- 18 15,3
lektiva. 24 20,3
Pričakoval sem, da mi bo mentor pomagal pri spoznavanju dela učitelja sloven- 17 14,4
ščine.
Pričakoval sem, da mi bo mentor pomagal pri načrtovanju pouka oziroma
nastopov.
Pričakoval sem, da bo mentor z mano delil svoje izkušnje. 22 18,6
Pričakoval sem, da me bo mentor opozoril na »pasti« oziroma težave pri pouče- 22 18,6
vanju.
Pričakoval sem, da mi bo mentor svetoval pri izbiri strokovne literature. 13 11,0
Drugo: 2 1,7
Šolo sem poznal, ker sem jo obiskoval in je v mojem domačem kraju. Mentor je bil
tudi moj učitelj.
Pričakoval sem, da bo mentor bolj prijatelj.
Skupaj 118 100,0*
* Zaradi zaokroževanja vsota strukturnih odstotkov ni 100,0, ampak 99,9.
140