Page 141 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 141
zaznave učiteljev začetnikov o svojih mentorjih in sodelovanju z njimi

24 učiteljev začetnikov (20,3 %) je od svojega mentorja pričakovalo, da
jim bo pomagal pri spoznavanju dela učitelja slovenščine, nekoliko manj
(22 oziroma 18,6 %) pa jih je pričakovalo, da bo mentor z njimi delil svo-
je izkušnje oziroma da jih bo opozoril na težave pri poučevanju, torej jim
na nek način prihranil negativne izkušnje. Da jim bo mentor pomagal pri
spoznavanju šole, učencev in kolektiva, je pričakovalo 18 anketiranih učite-
ljev začetnikov (15,3 %). S 17 (14,4 %) odgovori sledi pričakovanje anketiran-
cev, da jim bo mentor pomagal pri načrtovanju pouka oziroma nastopov, s
13 (11,0 %) pa, da jim bo mentor svetoval pri izbiri strokovne literature. Pod
drugo sta 2 (1,7 %) anketiranca odgovorila, da sta pričakovala, da jima bo
mentor bolj prijatelj oziroma da je šolo poznal, saj jo je obiskoval in je v nje-
govem domačem kraju, mentor pa je bil njegov učitelj.

Na podlagi prikazanih rezultatov lahko domnevo, da so učitelji za-
četniki od mentorja pričakovali, da jim bo pomagal pri spoznavanju dela
učitelja slovenščine in da jih bo opozoril na »pasti« oziroma težave pri po-
učevanju, potrdimo, saj sta ta dva odgovora najpogostejša, poleg njiju pa je
drugi najpogostejši še odgovor »Pričakoval sem, da bo mentor z mano de-
lil svoje izkušnje«. Podobna pričakovanja do mentorja so navedli tudi uči-
telji začetniki v prej omenjeni raziskavi M. Valenčič Zuljan idr., in sicer so
izpostavili pomen mentorjeve pomoči (zlasti strokovne pri opravljanju pri-
pravništva, svetovanje, uvedbo v poklic in seznanitev z delom), kot na pri-
mer skupno načrtovanje in analiza nastopov, opozarjanje na napake, po-
sredovanje praktičnih nasvetov in izkušenj, pomoč pri iskanju literature in
podobno (2006: 142).

Tabela 10: Ocena sodelovanja z mentorjem

Ocena sodelovanja f f%
Odlično. 14 19,4
Dobro. 13 18,1
Slabo. 3 4,2
Brez odgovora 42 58,3
Skupaj 72 100,0

Anketirani učitelji začetniki so svoje sodelovanje z mentorjem ocenili
kot odlično (14 oziroma 19,4 %) oziroma dobro (13 oziroma 18,1 %). Le 3 pri-

141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146