Page 137 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 137
zaznave učiteljev začetnikov o svojih mentorjih in sodelovanju z njimi

Mentor s svojo vlogo najbolj neposredno vpliva na razvoj bodočega
učitelja in mora služiti kot (zgleden) model učiteljeve vloge v izobraževanju
(Javornik Krečič, 2008; Koki, 1997; Rebolj 2006). Za svoje delo oz. uspešno
opravljanje te pomembne vloge potrebuje ustrezno znanje in usposoblje-
nost za svoje delo (poučevanje) ter ustrezne sposobnosti oz. kompetence za
opravljanje vloge mentorja (Muršak idr., 2011: 49; Rebolj, 2006: 166; Valen-
čič Zuljan idr., 2011: 44).

Značilnosti mentorja
Mentor naj bi svojega varovanca (učitelja začetnika/pripravnika) spodbujal,
se z njim pogovarjal, ga usmerjal, sistematično opazoval in analiziral nje-
govo delo ter mu posredoval konstruktivno povratno informacijo o svojih
opažanjih ipd. (Muršak idr., 2011: 51; Rebolj, 2006: 165; Valenčič Zuljan idr.,
2007a: 11–12). Odgovoren je tudi za socializacijo mentoriranca v delovno
okolje, organizacijo oz. šolo in poklic (Mullen, 2012: 7) in je viden kot udele-
ženec, čigar izkušnje, opazovanja in interpretacije so visoko cenjene ter po-
magajo drugim razumeti razmerje med poučevanjem in učenjem (Parker-
-Katz in Bay, 2008: 1260).

Naloge mentorja
Mentor (v Sloveniji) po Pravilniku o pripravništvu strokovnih delavcev na
področju vzgoje in izobraževanja (19. člen) opravlja naslednje naloge:
– »pripravi program pripravništva;
– svetuje pripravniku pri izvajanju nalog, ki jih mora izvesti v skla-

du s programom;
– sodeluje z ravnateljem vrtca oziroma šole, šolsko svetovalno služ-

bo, ustreznimi strokovnimi aktivi in drugimi strokovnimi orga-
ni vrtca oziroma šole, pri organizaciji in izvedbi nalog programa
pripravništva;
– svetuje pripravniku pri načrtovanju, organizaciji in izvedbi prak-
tičnih nastopov oziroma drugih oblik neposrednega vzgojno-iz-
obraževalnega dela, ki ga spremlja in analizira ter pripravniku
sproti posreduje povratne informacije;
– spremlja pripravnikove priprave in njegov dnevnik glede na potek
izvedbe ostalih delov programa pripravništva;

137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142