Page 142 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 142
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
pravniki (4,2 %) so sodelovanje z mentorjem ocenili kot slabo. Na to vpra-
šanje več kot polovica anketiranih (42 oziroma 58,3 %) ni odgovorila, tako
da je ocena sodelovanja z mentorjem nekoliko pomanjkljiva. Zaradi tega
standardnega odklona nismo računali.
Našo domnevo, da učitelji začetniki njihovo sodelovanje z mentor-
jem ocenjujejo kot dobro, lahko torej z manjšim zadržkom potrdimo, saj
so pripravniki v povprečju ocenili njihovo sodelovanje z mentorjem odlič-
no/dobro. Takšen rezultat je spodbuden, saj tudi stroka (na primer Mullen,
2012, Valenčič Zuljan idr., 2007a) izpostavlja pomen kakovostnega medo-
sebnega odnosa med mentorjem in mentorirancem, ki naj vključuje zaupa-
nje in spoštovanje (primer Mass Mentoring Partnership, 2013).
Učitelji začetniki o usposobljenosti mentorja za opravljanje nalog
mentorja
Učitelje začetnike smo povprašali tudi, kako ocenjujejo usposobljenost
mentorja za opravljanje nalog mentorja, torej mentorja kot modela, vklju-
čevalca v šolsko kulturo, sponzorja, podpornika in izobraževalca. Njihove
ocene so prikazane v Tabeli 11.
Tabela 11: Ocena usposobljenosti mentorja za opravljanje nalog mentorja
Ocena usposobljenosti mentorja f f%
Odlično. 16 22,2
Dobro. 9 12,5
Slabo. 4 5,6
Brez odgovora 43 59,7
Skupaj 72 100,0
Med ocenami anketiranih učiteljev začetnikov glede usposobljenosti
mentorja za opravljanje ključnih nalog in vlog mentorja učitelju začetni-
ku prevladuje odlična (16 oziroma 22,2 %) oziroma dobra (9 oziroma 12,5 %)
ocena, 4 učitelji začetniki (5,6 %) pa so jo ocenili kot slabo. Tudi na to vpra-
šanje večina učiteljev začetnikov (43 oziroma 59,7 %) ni odgovorila, zato je
tudi ta ocena pomanjkljiva in zaradi tega tudi standardnega odklona nis-
mo računali.
142
pravniki (4,2 %) so sodelovanje z mentorjem ocenili kot slabo. Na to vpra-
šanje več kot polovica anketiranih (42 oziroma 58,3 %) ni odgovorila, tako
da je ocena sodelovanja z mentorjem nekoliko pomanjkljiva. Zaradi tega
standardnega odklona nismo računali.
Našo domnevo, da učitelji začetniki njihovo sodelovanje z mentor-
jem ocenjujejo kot dobro, lahko torej z manjšim zadržkom potrdimo, saj
so pripravniki v povprečju ocenili njihovo sodelovanje z mentorjem odlič-
no/dobro. Takšen rezultat je spodbuden, saj tudi stroka (na primer Mullen,
2012, Valenčič Zuljan idr., 2007a) izpostavlja pomen kakovostnega medo-
sebnega odnosa med mentorjem in mentorirancem, ki naj vključuje zaupa-
nje in spoštovanje (primer Mass Mentoring Partnership, 2013).
Učitelji začetniki o usposobljenosti mentorja za opravljanje nalog
mentorja
Učitelje začetnike smo povprašali tudi, kako ocenjujejo usposobljenost
mentorja za opravljanje nalog mentorja, torej mentorja kot modela, vklju-
čevalca v šolsko kulturo, sponzorja, podpornika in izobraževalca. Njihove
ocene so prikazane v Tabeli 11.
Tabela 11: Ocena usposobljenosti mentorja za opravljanje nalog mentorja
Ocena usposobljenosti mentorja f f%
Odlično. 16 22,2
Dobro. 9 12,5
Slabo. 4 5,6
Brez odgovora 43 59,7
Skupaj 72 100,0
Med ocenami anketiranih učiteljev začetnikov glede usposobljenosti
mentorja za opravljanje ključnih nalog in vlog mentorja učitelju začetni-
ku prevladuje odlična (16 oziroma 22,2 %) oziroma dobra (9 oziroma 12,5 %)
ocena, 4 učitelji začetniki (5,6 %) pa so jo ocenili kot slabo. Tudi na to vpra-
šanje večina učiteljev začetnikov (43 oziroma 59,7 %) ni odgovorila, zato je
tudi ta ocena pomanjkljiva in zaradi tega tudi standardnega odklona nis-
mo računali.
142