Page 138 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 138
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
– izdela poročilo o pripravnikovi usposobljenosti za samostojno
opravljanje dela in pripravi oceno praktičnih nastopov, ki jih pri-
pravnik uveljavlja za pristop k strokovnemu izpitu v skladu s pra-
vilnikom, ki ureja strokovni izpit na področju vzgoje in izobraže-
vanja;
– ob zaključku pripravništva v sodelovanju z ravnateljem poroča o
spremljavi pripravništva;
– opravlja druge naloge, povezane s programom pripravništva.«
Vloge mentorja v obdobju uvajanja v pedagoški poklic
Iz nalog, ki jih ima mentor, njegovih (osebnostnih) značilnosti in kompe-
tenc izhaja naslednjih šest vlog mentorja: model, informator, svetovalec,
ocenjevalec, organizator in povezovalec (Muršak idr., 2011: 52; Rebolj, 2006:
167).
Mentorjeva vloga modela se nanaša na kakovosten prikaz načina pou-
čevanja, ki naj bi bilo čim bolj raznoliko in inovativno.
Kot informator bi moral mentor pripravnika informirati o učencih,
razredih, šoli, kolektivu, izboru učnih metod in pripomočkov, o formalnih
in neformalnih normah ter pričakovanjih.
Svojo vlogo svetovalca naj bi mentor izpolnjeval med pripravo učnih
ur, zlasti pa po opravljenih nastopih s kakovostno povratno informacijo
preko natančne analize.
Vloga mentorja kot ocenjevalca se nanaša tako na opravljene nastope
kot tudi na uvajanje pripravnika v kriterije samoocenjevanja.
Kot organizator mentor svojemu mentorirancu pripravi program pri-
pravništva in mu časovno ter organizacijsko razporeja njegove dejavnosti
in obveznosti.
Mentor bi moral biti tudi povezovalec po eni strani praktičnih izku-
šenj s teoretičnim znanjem, po drugi strani pa povezovalec med pripravni-
kom in šolskim kolektivom, da bi se njegov mentoriranec čim bolje vključil
v šolsko okolje (Rebolj, 2006: 167, po Marentič Požarnik, 1989).
138
– izdela poročilo o pripravnikovi usposobljenosti za samostojno
opravljanje dela in pripravi oceno praktičnih nastopov, ki jih pri-
pravnik uveljavlja za pristop k strokovnemu izpitu v skladu s pra-
vilnikom, ki ureja strokovni izpit na področju vzgoje in izobraže-
vanja;
– ob zaključku pripravništva v sodelovanju z ravnateljem poroča o
spremljavi pripravništva;
– opravlja druge naloge, povezane s programom pripravništva.«
Vloge mentorja v obdobju uvajanja v pedagoški poklic
Iz nalog, ki jih ima mentor, njegovih (osebnostnih) značilnosti in kompe-
tenc izhaja naslednjih šest vlog mentorja: model, informator, svetovalec,
ocenjevalec, organizator in povezovalec (Muršak idr., 2011: 52; Rebolj, 2006:
167).
Mentorjeva vloga modela se nanaša na kakovosten prikaz načina pou-
čevanja, ki naj bi bilo čim bolj raznoliko in inovativno.
Kot informator bi moral mentor pripravnika informirati o učencih,
razredih, šoli, kolektivu, izboru učnih metod in pripomočkov, o formalnih
in neformalnih normah ter pričakovanjih.
Svojo vlogo svetovalca naj bi mentor izpolnjeval med pripravo učnih
ur, zlasti pa po opravljenih nastopih s kakovostno povratno informacijo
preko natančne analize.
Vloga mentorja kot ocenjevalca se nanaša tako na opravljene nastope
kot tudi na uvajanje pripravnika v kriterije samoocenjevanja.
Kot organizator mentor svojemu mentorirancu pripravi program pri-
pravništva in mu časovno ter organizacijsko razporeja njegove dejavnosti
in obveznosti.
Mentor bi moral biti tudi povezovalec po eni strani praktičnih izku-
šenj s teoretičnim znanjem, po drugi strani pa povezovalec med pripravni-
kom in šolskim kolektivom, da bi se njegov mentoriranec čim bolje vključil
v šolsko okolje (Rebolj, 2006: 167, po Marentič Požarnik, 1989).
138