Page 133 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 133
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-324-0.133-146

Zaznave učiteljev začetnikov o svojih
mentorjih in sodelovanju z njimi

Maja Šebjanič Oražem

Uvod

P Poklicna identiteta
oklicna identiteta je sestavina celotne posameznikove identitete, ki na-
staja in se oblikuje ob vključitvi v delo in procese dela. Ob tem je posame-
znik soočen z dvema procesoma:
– posameznik mora doseči prepoznanje institucije in posamezni-

kov, s katerimi vstopa v interakcijo;
– identiteto mora ponotranjiti (Muršak idr., 2011).

»Poklicna identiteta torej izvira iz posameznikovih dejavnosti in so-
cialnih odnosov med različnimi akterji.« (Muršak idr., 2011: 21, po Autret,
2009) Pri oblikovanju poklicne identitete posameznik prilagaja in ustrezno
zunanjim pogojem (tj. razumevanju skupine in doseganju rezultatov) ob-
likuje lastno predstavo o sebi, samointerpretacijo. Gre za proces t. i. kon-
verzije, v okviru katerega mora posameznik ustrezno izoblikovati takšno
vizijo sebe in sveta, ki mu omogoča sprejem vloge in opravljanje dela, de-
javnosti ali poklica. Posameznik spremeni sebe in ponotranji ideje »na šti-
rih področjih:
– kaj in kako posameznik razume svoje delo;
– kaj bi morala biti njegova vloga;
– kakšna je ustrezna in zaželena kariera glede na prvi dve točki; in

133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138