Page 118 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 118
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
cem na drugi strani meje. Nato se je začelo pravo druženje v obliki sku-
pnih delavnic. Gradivo, ki je nastalo v okviru delavnic (opis poti, didaktič-
ni scenarij in učni listi), je na voljo na spletni strani projekta www.eduka2.
eu, vključno z interaktivno didaktično igro z naslovom Čezmejni valovi/Le
onde transfrontaliere, kjer se učenci lahko virtualno sprehodijo po itine-
rarju posameznih delavnic in rešujejo didaktične naloge, povezane z vse-
binami projekta.
Prva delavnica v okviru čezmejnih razredov je potekala v Kopru. Za-
čeli smo s spoznavnimi dejavnostmi in igro Burja/La bora, ki jo je čez-
mejna skupina učiteljev izdelala v okviru projekta EDUKA 1 - Vzgajati k
različnosti. Sledil je ogled mesta Koper. Njegove kulturne in zgodovinske
zanimivosti so učenci dveh šol iz Slovenije prikazali sovrstnikom iz Itali-
je. Med ogledom so zbirali fotografije, video posnetke, podatke, zapiske, ki
so jih nato oblikovali in dopolnili v okviru rednega pouka na svoji šoli. Na
osnovi gradiva, ki so ga učenci ustvarili v okviru teh in nadaljnjih delav-
nic, je čezmejna skupina učiteljev oblikovala dvojezični učni enoti v obliki
interdisciplinarne didaktične poti za spoznavanje čezmejnega prostora kot
celovite in enovite geografske enote.
Druga delavnica je potekala v Miljah. Učenci iz Italije so sovrstnikom
iz Slovenije prikazali kulturne in zgodovinske zanimivosti tega obmorske-
ga mesta. Pripravili so sprejem na županstvu, ki je potekal v obeh jezikih, v
slovenščini in italijanščini.
Tretja delavnica je potekala v naravnem parku Strunjanske soline. Za-
radi slabega vremena smo morali delavnico nekoliko prilagoditi. Izvedli
smo jo na eni izmed šol in ne v celoti v naravnem okolju, kot je bilo sprva
načrtovano. Načrtovali smo sprehod po solinah in dve delavnici, proučeva-
nje flore in favne naravnega parka s pomočjo tabličnega računalnika in di-
hotomnega ključa za določanje organizmov morske obale Tržaškega zaliva
in likovni extempore na temo morja. Obe dejavnosti smo izvedli, vendar v
računalniški učilnici in v večnamenskem prostoru.
Rezultati in razprava
Na osnovi sistematičnega opazovanja, analize opazovalnih listov in izdel-
kov, izjav in pripovedi otrok ter intervjujev in razgovorov z učitelji lahko
sklenemo, da so udeleženci čezmejnih razredov prepoznali prednosti to-
vrstnega učenja in poučevanja. Tako učitelji kot učenci so po končanih de-
lavnicah navajali predvsem pozitivne učinke didaktičnih dejavnosti, ki so
potekale v čezmejnih razredih, saj bile primerno zahtevne za vsakega učen-
118
cem na drugi strani meje. Nato se je začelo pravo druženje v obliki sku-
pnih delavnic. Gradivo, ki je nastalo v okviru delavnic (opis poti, didaktič-
ni scenarij in učni listi), je na voljo na spletni strani projekta www.eduka2.
eu, vključno z interaktivno didaktično igro z naslovom Čezmejni valovi/Le
onde transfrontaliere, kjer se učenci lahko virtualno sprehodijo po itine-
rarju posameznih delavnic in rešujejo didaktične naloge, povezane z vse-
binami projekta.
Prva delavnica v okviru čezmejnih razredov je potekala v Kopru. Za-
čeli smo s spoznavnimi dejavnostmi in igro Burja/La bora, ki jo je čez-
mejna skupina učiteljev izdelala v okviru projekta EDUKA 1 - Vzgajati k
različnosti. Sledil je ogled mesta Koper. Njegove kulturne in zgodovinske
zanimivosti so učenci dveh šol iz Slovenije prikazali sovrstnikom iz Itali-
je. Med ogledom so zbirali fotografije, video posnetke, podatke, zapiske, ki
so jih nato oblikovali in dopolnili v okviru rednega pouka na svoji šoli. Na
osnovi gradiva, ki so ga učenci ustvarili v okviru teh in nadaljnjih delav-
nic, je čezmejna skupina učiteljev oblikovala dvojezični učni enoti v obliki
interdisciplinarne didaktične poti za spoznavanje čezmejnega prostora kot
celovite in enovite geografske enote.
Druga delavnica je potekala v Miljah. Učenci iz Italije so sovrstnikom
iz Slovenije prikazali kulturne in zgodovinske zanimivosti tega obmorske-
ga mesta. Pripravili so sprejem na županstvu, ki je potekal v obeh jezikih, v
slovenščini in italijanščini.
Tretja delavnica je potekala v naravnem parku Strunjanske soline. Za-
radi slabega vremena smo morali delavnico nekoliko prilagoditi. Izvedli
smo jo na eni izmed šol in ne v celoti v naravnem okolju, kot je bilo sprva
načrtovano. Načrtovali smo sprehod po solinah in dve delavnici, proučeva-
nje flore in favne naravnega parka s pomočjo tabličnega računalnika in di-
hotomnega ključa za določanje organizmov morske obale Tržaškega zaliva
in likovni extempore na temo morja. Obe dejavnosti smo izvedli, vendar v
računalniški učilnici in v večnamenskem prostoru.
Rezultati in razprava
Na osnovi sistematičnega opazovanja, analize opazovalnih listov in izdel-
kov, izjav in pripovedi otrok ter intervjujev in razgovorov z učitelji lahko
sklenemo, da so udeleženci čezmejnih razredov prepoznali prednosti to-
vrstnega učenja in poučevanja. Tako učitelji kot učenci so po končanih de-
lavnicah navajali predvsem pozitivne učinke didaktičnih dejavnosti, ki so
potekale v čezmejnih razredih, saj bile primerno zahtevne za vsakega učen-
118