Page 116 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 116
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
Izhajamo iz delovnega sklopa projekta EDUKA 2 »Čezmejni razredi«,
katerega osnovno izhodišče je bilo spoznavanje čezmejnega prostora, kar je
prvi korak k razvijanju tudi drugih dejavnosti in pobud, ki pripomorejo k
ohranjanju in ovrednotenju čezmejnega sodelovanja. Ta oblika sodelovanja
je omogočila medsebojno spoznavanje, vzpostavljanje prijateljskih vezi ter
izmenjavo šolskih izkušenj tako med učenci kot med učitelji. Pri oblikova-
nju koncepta čezmejnih razredov smo upoštevali naslednja didaktična iz-
hodišča in metode dela: didaktična igra, spodbudno učno okolje, izkustve-
no/aktivno učenje, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje ter učenje v
avtentičnem, odprtem učnem okolju.
Vzorec
V delovnem sklopu čezmejni razredi2, ki je bil namenjen učencem 4. in 5.
razreda osnovne šole, so sodelovale štiri šole, dve iz Slovenije in dve iz Ita-
lije, dve s slovenskim učnim jezikom in dve z italijanskim učnim jezikom:
Osnovna šola Elvire Vatovec Prade in podružnica Sv. Anton, Osnovna šola
Frana Milčinskega s Katinare (Večstopenjska šola Vladimirja Bartola Trst),
Osnovna šola Pier Paolo Vergerio il Vecchio iz Kopra in Osnovna šola Ed-
mondo de Amicis (Večstopenjska šola Giovanni Lucio) iz Milj. Čezmejni
razred je štel 99 učencev, ki so se pod mentorskim vodstvom 73 učiteljev in
koordinatorice udeležili treh delavnic, in sicer v Kopru, Miljah in Strunja-
nu. Dejavnosti so ves čas potekale v dveh jezikih.
Izvedba
Prvi del raziskave je bil namenjen analizi stanja in ugotavljanju ustrez-
nih didaktičnih pristopov za razvijanje medkulturnega in medjezikovne-
ga zavedanja v čezmejnem območju v Slovenski Istri in na Tržaškem. Eden
osnovnih namenov je bil vzpostaviti trajne povezave med vzgojno-izobra-
ževalnimi zavodi s slovenskim in italijanskim učnim jezikom v Sloveniji in
Italiji ter tudi s širšim urbanim okoljem in lokalnimi skupnostmi.
2 V okviru projekta EDUKA2 sta nastala dva čezmejna razreda. Eden je bil namenjen
učencem 4. in 5. razreda osnovne šole v Sloveniji in v Italiji in ga je koordinirala doc.
dr. Barbara Baloh s UP Pedagoške fakultete. Drugi je bil namenjen učencem tretje-
ga VIO v Sloveniji in učencem prvostopenjske srednje šole v Italiji. Ta sklop je vodi-
la dr. Norina Bogatec, raziskovalka s Slovenskega raziskovalnega inštituta v Trstu.
3 Vesna Vojvoda Gorjan, Tamara Tedesco Ljutič, Lučka Križmančič, Helena Maglica,
Roberta Kalc, Valentina Budak in Cristiana Donaggio
116
Izhajamo iz delovnega sklopa projekta EDUKA 2 »Čezmejni razredi«,
katerega osnovno izhodišče je bilo spoznavanje čezmejnega prostora, kar je
prvi korak k razvijanju tudi drugih dejavnosti in pobud, ki pripomorejo k
ohranjanju in ovrednotenju čezmejnega sodelovanja. Ta oblika sodelovanja
je omogočila medsebojno spoznavanje, vzpostavljanje prijateljskih vezi ter
izmenjavo šolskih izkušenj tako med učenci kot med učitelji. Pri oblikova-
nju koncepta čezmejnih razredov smo upoštevali naslednja didaktična iz-
hodišča in metode dela: didaktična igra, spodbudno učno okolje, izkustve-
no/aktivno učenje, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje ter učenje v
avtentičnem, odprtem učnem okolju.
Vzorec
V delovnem sklopu čezmejni razredi2, ki je bil namenjen učencem 4. in 5.
razreda osnovne šole, so sodelovale štiri šole, dve iz Slovenije in dve iz Ita-
lije, dve s slovenskim učnim jezikom in dve z italijanskim učnim jezikom:
Osnovna šola Elvire Vatovec Prade in podružnica Sv. Anton, Osnovna šola
Frana Milčinskega s Katinare (Večstopenjska šola Vladimirja Bartola Trst),
Osnovna šola Pier Paolo Vergerio il Vecchio iz Kopra in Osnovna šola Ed-
mondo de Amicis (Večstopenjska šola Giovanni Lucio) iz Milj. Čezmejni
razred je štel 99 učencev, ki so se pod mentorskim vodstvom 73 učiteljev in
koordinatorice udeležili treh delavnic, in sicer v Kopru, Miljah in Strunja-
nu. Dejavnosti so ves čas potekale v dveh jezikih.
Izvedba
Prvi del raziskave je bil namenjen analizi stanja in ugotavljanju ustrez-
nih didaktičnih pristopov za razvijanje medkulturnega in medjezikovne-
ga zavedanja v čezmejnem območju v Slovenski Istri in na Tržaškem. Eden
osnovnih namenov je bil vzpostaviti trajne povezave med vzgojno-izobra-
ževalnimi zavodi s slovenskim in italijanskim učnim jezikom v Sloveniji in
Italiji ter tudi s širšim urbanim okoljem in lokalnimi skupnostmi.
2 V okviru projekta EDUKA2 sta nastala dva čezmejna razreda. Eden je bil namenjen
učencem 4. in 5. razreda osnovne šole v Sloveniji in v Italiji in ga je koordinirala doc.
dr. Barbara Baloh s UP Pedagoške fakultete. Drugi je bil namenjen učencem tretje-
ga VIO v Sloveniji in učencem prvostopenjske srednje šole v Italiji. Ta sklop je vodi-
la dr. Norina Bogatec, raziskovalka s Slovenskega raziskovalnega inštituta v Trstu.
3 Vesna Vojvoda Gorjan, Tamara Tedesco Ljutič, Lučka Križmančič, Helena Maglica,
Roberta Kalc, Valentina Budak in Cristiana Donaggio
116