Page 115 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 115
spodbujanje medkulturne zmožnosti s čezmejnimi razredi

jim znajo slediti, znajo samostojno poiskati učne vire in učno skupino za
interakcijo. Vse to podpira tudi Strateški okvir za evropsko sodelovanje v
izobraževanju in usposabljanju (ET 2020), ki si prizadeva za uresničitev
naslednjih štirih skupnih ciljev EU: uresničevanje načela vseživljenjskega
učenja in mobilnosti, izboljšanje kakovosti in učinkovitosti izobraževanja
in usposabljanja, spodbujanje pravičnosti, socialne kohezije in aktivnega
državljanstva, spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti, vključno s pod-
jetništvom, na vseh ravneh izobraževanja in usposabljanja.

Čezmejni prostor, ki je tudi predmet naše raziskave, je priložnost za
razmišljanje o izobraževanju odprtem učnem okolju v večkulturnem in
večjezičnem prostoru, ki mora biti zasnovano na poznavanju realnosti tako
jezikovnega kakor tudi kulturnega okvira, v kateri tovrsten proces poteka,
temu ustrezno pa ga je potrebno spremljati in prilagajati novejšim družbe-
nim in zgodovinskim dogajanjem. V večjezičnem in večkulturnem čezmej-
nem prostoru med Slovenijo in Italijo je neizbežno po eni strani upošteva-
ti pravico učencev izobraževati se v maternem jeziku, s katerim ohranjamo
svoj jezik in kulturo, po drugi strani pa je potrebno tenkočutno prisluh-
niti drugim, sosedskim kulturam. Ker je čezmejno sodelovanje med šo-
lami z istim in različnim učnim jezikom na meji med Italijo in Slovenijo
še premalo razširjeno, smo poskušali dobro in učinkovito oblikovati sku-
pne učne vsebine in orodja, ki bi šolske dejavnosti zbliževale in povezale v
neko čezmejno učno enoto. Zato smo V okviru projekta EDUKA21 Čez-
mejno upravljanje izobraževanja oblikovali čezmejne razrede, v okviru ka-
terih smo iskali skupne didaktične poti za šole čezmejnega območja. Žele-
li smo oblikovati dvojezične interdisciplinarne učne enote za spoznavanje
čezmejnega prostora ter tako okrepiti čezmejno sodelovanje na področju
izobraževanja.

Raziskava

V nadaljevanju predstavljamo rezultate akcijske raziskave, ki temelji na
čezmejnem sodelovanju med šolami z istim in različnim učnim jezikom na
meji med Italijo in Slovenijo.

1 Projekt EDUKA2 je bil sofinanciran v sklopu Programa Interreg V-A Italija-Slove-
nija 20142020 in iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj. Vodilni partner
projekta je bil Slovenski raziskovalni inštitut (SLORI), partnerji pa Inštitut za na-
rodnostna vprašanja (INV), Societât Filologjiche Furlane, Univerza v Novi Gorici,
Univerza Ca’Foscari v Benetkah in Univerza na Primorskem (Pedagoška Fakulteta).

115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120