Page 77 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 77
enec je z roko udaril učiteljico v telo. Z otrokom je bil takoj opravljen pogovor pri ravnatelju 77
in pri svetovalni službi. O zadevi je bil narejen zapisnik. Na razgovor so bili v šolo poklicani tudi
starši. Otroku je bil izglasovan in izrečen vzgojni ukrep. Izdelal se je IP za tega otroka.
Zaznano nasilje, urgentna obravnava, pridobivanje informacij in izjav učencev ob prisotno-
sti razredničarke ali svetovalne službe, pravočasno obveščanje staršev in skupno dogovarjanje,
mediacija, izrek vzgojnega ukrepa.
Učitelj zapiše zapisnik in obvesti ravnateljico, ki imenuje skupino za reševanje nasilja. Razpore-
dimo delo. Svetovalna delavka in ravnateljica se pogovorita z učenci in njihovimi starši. Učen-
cem je izrečen ukrep po Šolskih pravilih. Sledita obravnava pri šolski svetovalni službi in spre-
mljanje vedenja na oddelčni konferenci, kjer učitelje seznanimo z načrtovanimi aktivnostmi
dela z učenci.
Neprimerno vedenje učencev po pouku z zadrževanjem na mestih, kjer po šolskih pravilih to ni
dopustno. Usklajen dogovor med vsemi vpletenimi: učenci, dežurnimi učitelji, starši, svetoval-
no službo. Sledilo je najprej opravičilo, nato pa še restitucija, in sicer po dogovoru izvede vsak
obravnavan učenec 10 ur izbranega dela na šoli, eden je izbral delo v jedilnici. Zadovoljstvo je
bilo ne vseh straneh, tudi pri starših.
O možnih dogodkih, predvidenih situacijah nasilja imamo zapisan protokol, ki opredeljuje po-
stopanje v določeni situaciji in ga poznajo zaposleni, starši, učenci in vodstvo, oblikujejo, pre-
verjajo in potrdijo ga skupaj. Ob konkretnem dogodku, nasilju skličemo udeležene in razjas-
nimo okoliščine, posledice. V reševanje se glede na obseg in težo dogodka odzove ustrezno
število zaposlenih z različnimi znanji (najprej razredniki, sorazredniki, pri težjih svetovalna služ-
ba, vodstvo in v skrajnem primeru tudi zunanje inštitucije – policija, CSD, zdravstvena služba).
Glede na težo dogodka odločamo tudi o umiku žrtve, načrtujemo časovnico reševanja. Vklju-
čimo možnost mediacije, restitucije, če je primerna za obliko nasilja. Takoj ali pravočasno ob-
veščamo starše vseh vpletenih in jih aktivno vključimo v razreševanje problema. Iščemo kon-
struktivne rešitve in kompromise, ki bodo omogočali varno in demokratično sobivanje v šoli.
Ponudimo in predstavimo možnosti nadaljnjega sodelovanja oz. ustrezno ukrepamo (skladno
s protokolom ali pravili). Vsa opažanja, pomembne elemente in sklepe pogovorov zapišemo in
arhiviramo, tudi posredujemo naprej.
Otrok, ADHD, učno zelo uspešen, zelo nasilen, z nepredvidljivimi izpadi, nasiljem do učiteljev,
učencev, do sebe, starši dobro situirani, na visokih vodstvenih položajih, ki so zavračali ukrepe.
Po otrokovem pobegu iz šole in grožnjah s samopoškodbo vključitev CSD in drugih institucij.
Ko so starši sprejeli terapijo, se je otrok umiril, učno napredoval, sprejet v razredu, v okolju, star-
ši v tesnem stiku s šolo. Vsi zadovoljni in hvaležni drug drugemu, da smo otroku pomagali.

Izrečeni ukrepi
Nasilje učenca nad zaposlenim, vzpostavitev dežurstva v primeru eskalacije nasilja v razredu.
Učenec vpil nad učiteljem, izrek vzgojnega opomina, dober individualiziran program ob izreku.
Učenec, ki se je šolal 10. leto, je velikokrat kršil Pravila šolskega reda, prejel dva vzgojna opomi-
na, vendar ni zaleglo. Smo ga izključili iz šole in končuje 9. razred na Ljudski univerzi.
Premestitev učenca v drug razred, zaradi več kršitev.
žaljenje učitelja; izrečen vzgojni opomin
Takojšnje posredovanje med učenci ob konfliktu, razrešitev situacije in razgovor z učenci ter
starši o nasilju. Dogovor o ukrepi in o morebitnih sankcijah, če se ukrepi ne bodo upoštevali. Ob
enostranskem neodzivanju učenca in staršev na ukrepe vključitev pristojnega centra za social-
no delo, ki je starše aktivneje vključil v odzivanje.

opisi problemov nasilja na šolah
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82