Page 80 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 80
Nasilje nad učiteljico, objava fotomontaže njene fotografije (slečene) na socialnih omrežjih.
opravljen temeljit razgovor z dijakom in starši, dijaku izrek vzgojnega ukrepa. Dijak je razumel
razsežnosti tovrstnega nasilja in objav.
Usklajeno delo več zaposlenih na šoli po ustreznih pravilnikih
Hudo verbalno nasilje dijakinje nad razredničarko. Profesorica je preko e-pošte o dogodku ob-
vestila vodstvo šole in učeče učitelje. Dijakinja je dobila ustrezen vzgojni ukrep. Nasilje se ni
ponovilo.
Kar dobro rešen primer, ki ga je prijavil eden od zaposlenih, ki je prijavil, da hospitacije in po-
dobno predstavljajo nasilje nad njim. Pritožbi s strani vodstva je bilo ugodeno.
Oče se ni strinjal z obravnavo otroka v postopku vzgojnega ukrepa in je bil besedno nasilen.
V srečanju z očetom in v pisnih odgovorih smo zato vedno sodelovale razredničarka, sveto-
valna delavka in ravnateljica. Očeta smo seznanili z možnimi posledicami njegovega obnaša-
nja in s pravicami, ki jih ima v postopku. Vedno smo delovali popolnoma usklajeno in po pravi-
lih postopka.
Nasilje rešujemo takoj, in sicer svetovalna služba z vodstvom šole in učitelji. Vedno takoj obves-
timo tudi starše. V obravnavo vključimo vse dijake, ki so bili prisotni.
Po psihičnem nasilju med dvema dijakoma na avtobusu in pred učilnico v šoli, po fizičnem kon-
taktu v telovadnici se je takoj aktiviralo vodstvo šole, svetovalna služba. V reševanje smo vklju-
čili starše, druge dijake in v dveh dneh dosegli spravo med dijakoma, ki sta naslednji dve leti so-
80 bivala na šoli brez konflikta.
Verbalno nasilje dijaka do učitelja: postopanje po Pravilniku o šolskem redu v srednjih šolah.
Skupni sestanek vpletenih, njihovih staršev, razrednikov, svetovalne službe in ravnatelja. Anali-
za primera z vseh strani, prisluhniti vsem stranem, upoštevanje šolskih pravil in dodelitev ustre-
zne kazni po pravilniku, ukor celotnega učiteljskega zbora. Ničelna toleranca.
Fant, ki je bil nasilen in posledično pred izključitvijo, je razrešil neko drugo nasilje, za kar smo ga
javno pohvalili. Dijak se je potem spremenil na bolje.
Ugotovljeno nasilje na plesu, pogovor z vpletenim dijakom in varnostno službo. Po jasnih bese-
dah, kaj je sprejemljivo in da bi glede na šolska pravila to pomenilo izključitev, a smo dijaku dali
zadnjo možnost, da se drži pravil in do konca šolskega letos ni bilo več nobenih kršitev (od kon-
ca januarja do junija).
Izrečeni ukrepi s pomočjo alternativnih ukrepov
Dvakrat se je zgodilo, da so starši vpili na razredničarko, svetovalnega delavca in ravnateljico.
Opozorili smo jih, da vpitja in take vrste vedenja ne dovoljujemo na šoli. Ker so s početjem na-
daljevali, smo sestanek prekinili in ravnateljica jih je odslovila. Naročili smo jih ponovno čez en
teden in takrat so se čisto drugače pogovarjali z nami.
Skupina dijakov je nekajkrat onemogočila izvedbo pouka pri več predmetih. Razrednik je od-
ločno nastopil, dosledno izvajal razgovore z dijaki, starši, svetovalno službo, ravnateljico in iz-
rekal vzgojne ukrepe, predvsem alternativne, ki so bili bolj učinkoviti. Ker je bil razrednik dosle-
den in ker so starši sodelovali, so se dijaki umirili. Zmeraj pa ni tako.
Prišlo je do fizičnega nasilja med dijaki priseljenci in ostalimi dijaki. Vsi vpleteni so bili kaznova-
ni z ukori in izrečena je bila izključitev
Dijak je klical v šolo, da je bomba, bil je izključen.
Takojšnji pogovor, seznanitev staršev, pogovor s starši, učitelji, svetovalno službo. Vzgojni
ukrep, tudi alternativni, je v določenih primerih že pomagal.
Primer uničevanja šolskega inventarja, kjer smo iskali povzročitelja, bili uspešni pri njegovi
identifikaciji in vzgojnem ukrepu.
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
opravljen temeljit razgovor z dijakom in starši, dijaku izrek vzgojnega ukrepa. Dijak je razumel
razsežnosti tovrstnega nasilja in objav.
Usklajeno delo več zaposlenih na šoli po ustreznih pravilnikih
Hudo verbalno nasilje dijakinje nad razredničarko. Profesorica je preko e-pošte o dogodku ob-
vestila vodstvo šole in učeče učitelje. Dijakinja je dobila ustrezen vzgojni ukrep. Nasilje se ni
ponovilo.
Kar dobro rešen primer, ki ga je prijavil eden od zaposlenih, ki je prijavil, da hospitacije in po-
dobno predstavljajo nasilje nad njim. Pritožbi s strani vodstva je bilo ugodeno.
Oče se ni strinjal z obravnavo otroka v postopku vzgojnega ukrepa in je bil besedno nasilen.
V srečanju z očetom in v pisnih odgovorih smo zato vedno sodelovale razredničarka, sveto-
valna delavka in ravnateljica. Očeta smo seznanili z možnimi posledicami njegovega obnaša-
nja in s pravicami, ki jih ima v postopku. Vedno smo delovali popolnoma usklajeno in po pravi-
lih postopka.
Nasilje rešujemo takoj, in sicer svetovalna služba z vodstvom šole in učitelji. Vedno takoj obves-
timo tudi starše. V obravnavo vključimo vse dijake, ki so bili prisotni.
Po psihičnem nasilju med dvema dijakoma na avtobusu in pred učilnico v šoli, po fizičnem kon-
taktu v telovadnici se je takoj aktiviralo vodstvo šole, svetovalna služba. V reševanje smo vklju-
čili starše, druge dijake in v dveh dneh dosegli spravo med dijakoma, ki sta naslednji dve leti so-
80 bivala na šoli brez konflikta.
Verbalno nasilje dijaka do učitelja: postopanje po Pravilniku o šolskem redu v srednjih šolah.
Skupni sestanek vpletenih, njihovih staršev, razrednikov, svetovalne službe in ravnatelja. Anali-
za primera z vseh strani, prisluhniti vsem stranem, upoštevanje šolskih pravil in dodelitev ustre-
zne kazni po pravilniku, ukor celotnega učiteljskega zbora. Ničelna toleranca.
Fant, ki je bil nasilen in posledično pred izključitvijo, je razrešil neko drugo nasilje, za kar smo ga
javno pohvalili. Dijak se je potem spremenil na bolje.
Ugotovljeno nasilje na plesu, pogovor z vpletenim dijakom in varnostno službo. Po jasnih bese-
dah, kaj je sprejemljivo in da bi glede na šolska pravila to pomenilo izključitev, a smo dijaku dali
zadnjo možnost, da se drži pravil in do konca šolskega letos ni bilo več nobenih kršitev (od kon-
ca januarja do junija).
Izrečeni ukrepi s pomočjo alternativnih ukrepov
Dvakrat se je zgodilo, da so starši vpili na razredničarko, svetovalnega delavca in ravnateljico.
Opozorili smo jih, da vpitja in take vrste vedenja ne dovoljujemo na šoli. Ker so s početjem na-
daljevali, smo sestanek prekinili in ravnateljica jih je odslovila. Naročili smo jih ponovno čez en
teden in takrat so se čisto drugače pogovarjali z nami.
Skupina dijakov je nekajkrat onemogočila izvedbo pouka pri več predmetih. Razrednik je od-
ločno nastopil, dosledno izvajal razgovore z dijaki, starši, svetovalno službo, ravnateljico in iz-
rekal vzgojne ukrepe, predvsem alternativne, ki so bili bolj učinkoviti. Ker je bil razrednik dosle-
den in ker so starši sodelovali, so se dijaki umirili. Zmeraj pa ni tako.
Prišlo je do fizičnega nasilja med dijaki priseljenci in ostalimi dijaki. Vsi vpleteni so bili kaznova-
ni z ukori in izrečena je bila izključitev
Dijak je klical v šolo, da je bomba, bil je izključen.
Takojšnji pogovor, seznanitev staršev, pogovor s starši, učitelji, svetovalno službo. Vzgojni
ukrep, tudi alternativni, je v določenih primerih že pomagal.
Primer uničevanja šolskega inventarja, kjer smo iskali povzročitelja, bili uspešni pri njegovi
identifikaciji in vzgojnem ukrepu.
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji