Page 76 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 76
Sodelovanje med več zaposlenimi na šoli, zaščita učiteljev s strani vodstva šole
Zbran učiteljski zbor je bil seznanjen s problemom in skupaj smo načrtovali korake reševanja
problema.
Verbalno zmerjanje dveh učencev. Kasneje sta se začela tudi pljuvati med poukom. Učiteljica je
poklicala na pomoč ravnateljico in učenca sta morala sama obvestiti starše o dejanju po telefo-
nu iz pisarne ravnateljice.
Ko tvorno sodelujejo vsi udeleženci.
Nenehno motenje pouka, nasilje nad sovrstniki in učitelji (predvsem verbalno), doma preobre-
menjen z varstvom mlajšega brata, visoke zahteve staršev po šolskem uspehu. Ni bil viden, sli-
šan. Prestavljen ob 3. vzgojnem opominu na našo šolo. Redna podpora šolske svetovalne služ-
be, sodelovanje s starši, razredničarko, učitelji, podprli smo njegove potenciale, da se je lahko
izkazal. Uspešno so vključili v obravnavo pomoč družine. Učenec je uspešen v nadaljevanju
šolanja.
Starš je verbalno napadel učiteljico pred učenci. Ravnateljica ga je, ko je izvedela za dogodek,
poklicala in se z njim dogovorila za postopek prihoda v šolo – najprej se najavi, pride do ravna-
teljice, z normalnim tonom pove, kaj se je zgodilo, ravnateljica stvar razišče in se pogovorijo vsi
udeleženi.
Oče v razburjenju kriči na učiteljico pred učenci in drugimi starši, še isti dan ga vodstvo pokli-
če na pogovor, opozorjen je, da to ni dopustno in da bomo v šoli ustrezno ukrepali. Oče pojas-
ni svojo stisko, se opraviči (naknadno tudi učiteljici) ter ne ponovi takega dejanja, učiteljici po-
76 damo povratno informacijo.
Na šoli imamo vzgojni tim, ki je podpora učiteljem in razrednikom pri reševanju vzgojnih težav.
Vzgojni tim je tim 4 strokovnih delavcev (2 šolski svetovalki in 2 učitelja), ki se na predlog učite-
lja ali razrednika pogovori z učencem, ki je kršil pravila šolskega reda in je pred izrekom vzgoj-
nega ukrepa. Vsi učenci, ki so nasilni do drugih učencev ali učiteljev, so skoraj vedno obrav-
navani na vzgojnem timu, ki skupaj z učencem določi tudi restitucijo za storjeno napako. V
vzgojnem timu je določena tudi oseba, ki o vsem obvešča starše učenca, ki je obravnavan na ti-
mu, in ki ji strokovni delavci pošljejo zapise o učencu (če gre za ponavljajoče se kršitve, verbal-
no nasilje) ali dogodku.
Večino težav zelo dobro rešujemo. Npr. učenec z večjimi vedenjskimi težavami, ki ima teža-
ve s pozornostjo, koncentracijo in to pripelje nato v motenje med poukom, agresivnimi izpa-
di do vrstnikov in učiteljice. Vključijo se ŠSS, ravnatelj, učitelj, starši, obvestimo CSD, na zahtevo
staršev se skliče izredni RS in se pogovarjamo, kaj naj naredi šola, kaj pričakujemo od inštitu-
cij izven šole in kaj lahko naredijo starši, katerih otroci so deležni motenj in tudi agresije s stra-
ni otroka; sestanek MULTDISCIPLINARNEGA tima na CSD. Zaradi hitrosti pomoči in odzivnosti
vseh smo lahko otroku pomagali in s tem tudi izboljšali delo v razredu in nekoliko umirili osta-
le starše.
Organizirano sodelovanje šole, svetovalne službe, zunanjih institucij in staršev, ukrepi
Psihično nasilje učenke 6. razreda nad sošolko – pogovori s ŠSS, starši obeh učenk, učenkama.
Z učencem 3. r. so se v prejšnjem šol. letu veliko pogovarjale razredničarka, svetovalna delavka
in ravnateljica. Nato je prišel na razgovor skupaj s starši. Skupaj smo določili strategijo (samo-
opazovanje) za spremembo vedenja. Strategija je bila uspešna, a tudi to šolsko leto spremljamo
njegovo vedenje in po potrebi se samovrednoti.
Nasilje učenca nad mlajšim učencem, ko so starši priznali nasilno vedenje in se strinjali z ukrepi
šole – premestitev v drug razred.
Vzgojno problematičnega učenca smo prestavili na podružnično šolo in tam se je njegovo ve-
denje bistveno izboljšalo. Zadovoljni starši, učitelji in učenec.
Pri nasilnem vedenju učenca Roma smo v reševanje vključili vodstvo šole, socialno službo, Cen-
ter za socialno delo, policijo, starše, Urad za narodnostna vprašanja ter MIZŠ
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
Zbran učiteljski zbor je bil seznanjen s problemom in skupaj smo načrtovali korake reševanja
problema.
Verbalno zmerjanje dveh učencev. Kasneje sta se začela tudi pljuvati med poukom. Učiteljica je
poklicala na pomoč ravnateljico in učenca sta morala sama obvestiti starše o dejanju po telefo-
nu iz pisarne ravnateljice.
Ko tvorno sodelujejo vsi udeleženci.
Nenehno motenje pouka, nasilje nad sovrstniki in učitelji (predvsem verbalno), doma preobre-
menjen z varstvom mlajšega brata, visoke zahteve staršev po šolskem uspehu. Ni bil viden, sli-
šan. Prestavljen ob 3. vzgojnem opominu na našo šolo. Redna podpora šolske svetovalne služ-
be, sodelovanje s starši, razredničarko, učitelji, podprli smo njegove potenciale, da se je lahko
izkazal. Uspešno so vključili v obravnavo pomoč družine. Učenec je uspešen v nadaljevanju
šolanja.
Starš je verbalno napadel učiteljico pred učenci. Ravnateljica ga je, ko je izvedela za dogodek,
poklicala in se z njim dogovorila za postopek prihoda v šolo – najprej se najavi, pride do ravna-
teljice, z normalnim tonom pove, kaj se je zgodilo, ravnateljica stvar razišče in se pogovorijo vsi
udeleženi.
Oče v razburjenju kriči na učiteljico pred učenci in drugimi starši, še isti dan ga vodstvo pokli-
če na pogovor, opozorjen je, da to ni dopustno in da bomo v šoli ustrezno ukrepali. Oče pojas-
ni svojo stisko, se opraviči (naknadno tudi učiteljici) ter ne ponovi takega dejanja, učiteljici po-
76 damo povratno informacijo.
Na šoli imamo vzgojni tim, ki je podpora učiteljem in razrednikom pri reševanju vzgojnih težav.
Vzgojni tim je tim 4 strokovnih delavcev (2 šolski svetovalki in 2 učitelja), ki se na predlog učite-
lja ali razrednika pogovori z učencem, ki je kršil pravila šolskega reda in je pred izrekom vzgoj-
nega ukrepa. Vsi učenci, ki so nasilni do drugih učencev ali učiteljev, so skoraj vedno obrav-
navani na vzgojnem timu, ki skupaj z učencem določi tudi restitucijo za storjeno napako. V
vzgojnem timu je določena tudi oseba, ki o vsem obvešča starše učenca, ki je obravnavan na ti-
mu, in ki ji strokovni delavci pošljejo zapise o učencu (če gre za ponavljajoče se kršitve, verbal-
no nasilje) ali dogodku.
Večino težav zelo dobro rešujemo. Npr. učenec z večjimi vedenjskimi težavami, ki ima teža-
ve s pozornostjo, koncentracijo in to pripelje nato v motenje med poukom, agresivnimi izpa-
di do vrstnikov in učiteljice. Vključijo se ŠSS, ravnatelj, učitelj, starši, obvestimo CSD, na zahtevo
staršev se skliče izredni RS in se pogovarjamo, kaj naj naredi šola, kaj pričakujemo od inštitu-
cij izven šole in kaj lahko naredijo starši, katerih otroci so deležni motenj in tudi agresije s stra-
ni otroka; sestanek MULTDISCIPLINARNEGA tima na CSD. Zaradi hitrosti pomoči in odzivnosti
vseh smo lahko otroku pomagali in s tem tudi izboljšali delo v razredu in nekoliko umirili osta-
le starše.
Organizirano sodelovanje šole, svetovalne službe, zunanjih institucij in staršev, ukrepi
Psihično nasilje učenke 6. razreda nad sošolko – pogovori s ŠSS, starši obeh učenk, učenkama.
Z učencem 3. r. so se v prejšnjem šol. letu veliko pogovarjale razredničarka, svetovalna delavka
in ravnateljica. Nato je prišel na razgovor skupaj s starši. Skupaj smo določili strategijo (samo-
opazovanje) za spremembo vedenja. Strategija je bila uspešna, a tudi to šolsko leto spremljamo
njegovo vedenje in po potrebi se samovrednoti.
Nasilje učenca nad mlajšim učencem, ko so starši priznali nasilno vedenje in se strinjali z ukrepi
šole – premestitev v drug razred.
Vzgojno problematičnega učenca smo prestavili na podružnično šolo in tam se je njegovo ve-
denje bistveno izboljšalo. Zadovoljni starši, učitelji in učenec.
Pri nasilnem vedenju učenca Roma smo v reševanje vključili vodstvo šole, socialno službo, Cen-
ter za socialno delo, policijo, starše, Urad za narodnostna vprašanja ter MIZŠ
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji