Page 75 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 75
Tabela 6a: Opisi dobro rešenih problemov z nasiljem nad učitelji po po- 75
ročanju ravnateljev osnovnih šol*

Spletno nasilje
Izdelava lažnega profila učitelja na Facebookovi strani.
Pisanje na Facebooku
Nasilje med učenci preko družabnih omrežij smo že večkrat in učinkovito rešili.
Spletno nadlegovanje učenca, učenke. Ustrezna odzivnost šole, staršev in zunanje institucije.

Mediacija ali pogovor
Po enoletnem izobraževanju z naslovom ŠOLSKA IN MEDVRSTNIŠKA MEDIACIJA se je nasilje na
šoli občutno zmanjšalo.
Učenec, ki je žalil drugega učenca, je po razgovoru dojel napako in sam predlagal, da bi temu
učencu pomagal pri predmetu, pri katerem je imel težave.
Delavnice s celim razredom na razredni uri, možnost, da vsi učenci poročajo o svojem počutju,
izdelava plakatov, sprotna refleksija dogodkov, počutja.
Pogovor in analiza dogodkov vseh udeležencev v konfliktnem dogodku.
Vodimo razgovore z učenci in njihovimi starši. Oddelčni učiteljski zbori sodelujemo z vodstvom
šole in svetovalno službo. Na šoli imamo medvrstniško mediacijo.
Učenca z mediacijo rešita verbalen konflikt ter sta obligirana sodelovati v tandemu pri nadalj-
njem delu in se učiti eden o drugem glede pogledov, načel, drugačnosti.

Sodelovanje s starši, tudi soglasje z ukrepi
Pretep dveh sošolcev v jedilnici šole pred številnimi učitelji. Takojšni razgovori z učencema, s
starši obeh, vodeni pogovori v obliki mediacije, izrečeni ukrepi po Pravilih šole. Vse strani so bile
konstruktivne, zato je bil problem rešen.
Pogovor učenca in staršev z razredničarko, ŠSS, ravnateljico
Ko se starši strinjajo z vzgojnimi ukrepi in se aktivno vključijo v njihovo izvajanje (npr. da uče-
nec nasilnež preživi odmor v avli, ločen od učenca žrtve).
Vsi problemi, ki smo jih skupaj s starši rešili z roko v roki in v medsebojnem soglasju.
Večinoma nasilna ravnanja zelo dobro rešimo, saj imamo natančna pravila in dobro sodelova-
nje z večino staršev.
Starši so šolo podprli ob izreku vzgojnega opomina.
Če prideta oba starša na pogovor in sta soglasna pri ukrepih. to pozitivno deluje na učence.
Hiter odziv staršev in sodelovanje staršev pri vzgojnem delovanju.
Hitro reševanje konflikta in takojšen pogovor s starši, ki so priskočili na pomoč.
Vključevanje staršev, vsakega posebej, potem pa skupaj
Veliko jih je in jih rešujemo skupaj, takoj, timsko. Najpomembnejše je sodelovanje s starši. Če
starši ne priznajo nasilnosti svojih otrok, je nemogoče napredovati. Konflikte rešujemo tudi do
nekaj mesecev ali pol leta (sestanki, razgovori, timski sestanki, delavnice za učence in cele od-
delke, mediacije).
Nasilje učenca, opomin, družbeno koristno delo, starši so sodelovali.
Nasilno dejanje, pri katerem so se starši aktivno in odgovorno vključili v vzgojno delovanje šole.

opisi problemov nasilja na šolah
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80