Page 82 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 82
Za primerjavo zapisov učiteljev o slabo in dobro rešenih problemih z nasi-

ljem smo najprej izpisali frekvence pojavljanja besed v štirih podkorpusih uči-

teljskih poročanj: osnovnošolski slabo in dobro rešeni ter srednješolski slabo

in dobro rešeni primeri.

Nato smo v vsakem dobljenem seznamu besede uredili po abecedi in jim

pripisali splošnejše pojme, ki niso več vsebovali spola in sklona, da smo dobi-

li večje skupine. Odstranili smo besede, ki niso imele vsebinskega pomena za

analizo, kot so pomožni glagoli in vezniki.

Potem smo skupinam besed pod vsakim pojmom izračunali frekvence po-

javljanja, ki so bile vsote frekvenc posameznih besed v skupini, ter količnike

frekvence pojavljanja na milijon besed, tudi v referenčnem splošnem korpusu

slovenskega jezika (Gigafida v2.0 (referenčni, dedupliciran)). S tem smo prido-

bili primerjalne ocene o pogostosti posameznega pojma v zapisu.

Nato smo skupine besed in posamične besede, ki so nastopile samo

enkrat, uredili glede na količnik med relativnimi frekvencami v podkorpusu in

referenčnem korpusu. Ta količnik meri, kolikokrat pogosteje kot v splošnem je-

82 ziku se pojavijo posamezni pojmi v opisih reševanja nasilnih dejanja na šolah.
Za opise slabo rešenih primerov od srednješolskih učiteljev smo dobili seznam

56 pojmov, od katerih se jih je 42 v tem podkorpusu pojavilo vsaj desetkrat po-

gosteje kot v referenčnem korpusu Gigafida. Za opise dobro rešenih primerov

od srednješolskih učiteljev smo dobili seznam 55 pojmov, od katerih se jih je

50 v tem podkorpusu pojavilo vsaj desetkrat pogosteje kot v referenčnem kor-

pusu Gigafida.

Tabela 7a: Slabo rešeni primeri nasilja v srednjih šolah po poročanju
učiteljev

Slabo Frekvenca Relativna frekvenca Relativna frekvenca Količnik med
rešeni na milijon besed v Gigafida relativnima
v SŠ (RF) frekvencama
na milijon besed
dijak (RF_G) RF/RF_G
razrednik
pomete 230 13520,6 6,6 2048,6
izrečen
pretep 33 1940,0 1,2 1616,7
dijaki
nasilje 5 293,9 0,4 734,8
izključitev
preproga 5 293,9 0,8 367,4
inšpekcija
13 764,2 3,1 246,5

166 9758,4 49,1 198,7

262 15401,9 82,4 186,9

46 2704,1 17,4 155,4

11 646,6 4,5 143,7

5 293,9 2,1 140,0

nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87