Page 82 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 82
Za primerjavo zapisov učiteljev o slabo in dobro rešenih problemih z nasi-
ljem smo najprej izpisali frekvence pojavljanja besed v štirih podkorpusih uči-
teljskih poročanj: osnovnošolski slabo in dobro rešeni ter srednješolski slabo
in dobro rešeni primeri.
Nato smo v vsakem dobljenem seznamu besede uredili po abecedi in jim
pripisali splošnejše pojme, ki niso več vsebovali spola in sklona, da smo dobi-
li večje skupine. Odstranili smo besede, ki niso imele vsebinskega pomena za
analizo, kot so pomožni glagoli in vezniki.
Potem smo skupinam besed pod vsakim pojmom izračunali frekvence po-
javljanja, ki so bile vsote frekvenc posameznih besed v skupini, ter količnike
frekvence pojavljanja na milijon besed, tudi v referenčnem splošnem korpusu
slovenskega jezika (Gigafida v2.0 (referenčni, dedupliciran)). S tem smo prido-
bili primerjalne ocene o pogostosti posameznega pojma v zapisu.
Nato smo skupine besed in posamične besede, ki so nastopile samo
enkrat, uredili glede na količnik med relativnimi frekvencami v podkorpusu in
referenčnem korpusu. Ta količnik meri, kolikokrat pogosteje kot v splošnem je-
82 ziku se pojavijo posamezni pojmi v opisih reševanja nasilnih dejanja na šolah.
Za opise slabo rešenih primerov od srednješolskih učiteljev smo dobili seznam
56 pojmov, od katerih se jih je 42 v tem podkorpusu pojavilo vsaj desetkrat po-
gosteje kot v referenčnem korpusu Gigafida. Za opise dobro rešenih primerov
od srednješolskih učiteljev smo dobili seznam 55 pojmov, od katerih se jih je
50 v tem podkorpusu pojavilo vsaj desetkrat pogosteje kot v referenčnem kor-
pusu Gigafida.
Tabela 7a: Slabo rešeni primeri nasilja v srednjih šolah po poročanju
učiteljev
Slabo Frekvenca Relativna frekvenca Relativna frekvenca Količnik med
rešeni na milijon besed v Gigafida relativnima
v SŠ (RF) frekvencama
na milijon besed
dijak (RF_G) RF/RF_G
razrednik
pomete 230 13520,6 6,6 2048,6
izrečen
pretep 33 1940,0 1,2 1616,7
dijaki
nasilje 5 293,9 0,4 734,8
izključitev
preproga 5 293,9 0,8 367,4
inšpekcija
13 764,2 3,1 246,5
166 9758,4 49,1 198,7
262 15401,9 82,4 186,9
46 2704,1 17,4 155,4
11 646,6 4,5 143,7
5 293,9 2,1 140,0
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
ljem smo najprej izpisali frekvence pojavljanja besed v štirih podkorpusih uči-
teljskih poročanj: osnovnošolski slabo in dobro rešeni ter srednješolski slabo
in dobro rešeni primeri.
Nato smo v vsakem dobljenem seznamu besede uredili po abecedi in jim
pripisali splošnejše pojme, ki niso več vsebovali spola in sklona, da smo dobi-
li večje skupine. Odstranili smo besede, ki niso imele vsebinskega pomena za
analizo, kot so pomožni glagoli in vezniki.
Potem smo skupinam besed pod vsakim pojmom izračunali frekvence po-
javljanja, ki so bile vsote frekvenc posameznih besed v skupini, ter količnike
frekvence pojavljanja na milijon besed, tudi v referenčnem splošnem korpusu
slovenskega jezika (Gigafida v2.0 (referenčni, dedupliciran)). S tem smo prido-
bili primerjalne ocene o pogostosti posameznega pojma v zapisu.
Nato smo skupine besed in posamične besede, ki so nastopile samo
enkrat, uredili glede na količnik med relativnimi frekvencami v podkorpusu in
referenčnem korpusu. Ta količnik meri, kolikokrat pogosteje kot v splošnem je-
82 ziku se pojavijo posamezni pojmi v opisih reševanja nasilnih dejanja na šolah.
Za opise slabo rešenih primerov od srednješolskih učiteljev smo dobili seznam
56 pojmov, od katerih se jih je 42 v tem podkorpusu pojavilo vsaj desetkrat po-
gosteje kot v referenčnem korpusu Gigafida. Za opise dobro rešenih primerov
od srednješolskih učiteljev smo dobili seznam 55 pojmov, od katerih se jih je
50 v tem podkorpusu pojavilo vsaj desetkrat pogosteje kot v referenčnem kor-
pusu Gigafida.
Tabela 7a: Slabo rešeni primeri nasilja v srednjih šolah po poročanju
učiteljev
Slabo Frekvenca Relativna frekvenca Relativna frekvenca Količnik med
rešeni na milijon besed v Gigafida relativnima
v SŠ (RF) frekvencama
na milijon besed
dijak (RF_G) RF/RF_G
razrednik
pomete 230 13520,6 6,6 2048,6
izrečen
pretep 33 1940,0 1,2 1616,7
dijaki
nasilje 5 293,9 0,4 734,8
izključitev
preproga 5 293,9 0,8 367,4
inšpekcija
13 764,2 3,1 246,5
166 9758,4 49,1 198,7
262 15401,9 82,4 186,9
46 2704,1 17,4 155,4
11 646,6 4,5 143,7
5 293,9 2,1 140,0
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji