Page 81 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 81
ternativni ukrep in pogovor z dijaki. 81

Alternativni ukrepi

Dijak, ki je izvajal nasilje nad vrstniki, je preko alternativnih kazni spoznal, kaj je delal narobe, in
je to svoje dejanje tudi popravil.

Sodelovanje z zunanjimi institucijami

Problem izostajanja od pouka, in sicer velikega števila neopravičenih ur. Na pobudo šolske sve-
tovalne delavke se je v reševanje problema vključil lokalni center za socialno delo. Problem ni
več tako enoznačen, ugotovili smo razloge in ukrepali s pedagoško pogodbo.

Takoj smo bili obveščeni o dogodku, prosili za dodatne informacije razrednika, varnostno služ-
no, šole v mestu in policijo. Storilca smo ujeli in obravnavali v treh dneh od dogodka.

Učitelj obvesti vodstvo šole o nasilnem dogodku. Vključitev vodstva šole, varnostnika, svetoval-
ne službe. Prijava na policijo. Razgovori s starši. Izrek najvišjega vzgojnega ukrepa. Zamenjava
izobraževalnega programa.

Nasilje preko SMS. Za vse vpletene v dogodek smo organizirali sodelovanje z zunanjimi institu-
cijami, ki so se zelo hitro odzvale in prišle predavat (policija in Arnes).

*Opisi primerov so bili po potrebi povzeti ali skrajšani ter jezikovno
popravljeni.

V obeh skupinah opisov prevladujejo primeri nasilja učencev ali dijakov do od-
raslih na šoli, nasilja med zaposlenimi ali konfliktov učiteljev z vodstvom šole
ne vsebujejo. Opise medvrstniškega nasilja smo izločili že pred analizo, ker ni-
so predmet te študije. Sklepamo, da je nasilja med zaposlenimi malo ter da ga
na šolah rešujejo individualno. Mogoče pa je tudi, da je nasilje med odraslimi
še vedno tako neželen pojav na šoli, da ga ravnatelji v tem vprašanju raje ni-
so navedli.

Metoda primerjave opisov reševanja nasilnih
dogodkov s strani učiteljev

Zapisov učiteljev je mnogo več kot zapisov ravnateljev, več tisoč. Zato smo jih
analizirali s pomočjo metod besedilne analize. Vsi opisi so bili najprej vneseni
in urejeni v spletnem portalu korpusov, ki ga omogoča spletišče Clarin (Clarin.
si), kjer so na voljo različne metode za pregledovanje in statistike besed v za-
pisih. Korpus opisov reševanja problemov nasilja na šolah najdemo pod ime-
nom »Zaznavanje nasilja nad učitelji v šolah (odgovori na vprašalnik)« z opi-
som: Odgovori učiteljev in ravnateljev na vprašalnik Pedagoškega inštituta o
primerih nasilja nad njimi s strani učencev. Korpus ima 87.810 besed, če šteje-
mo tudi večkratne pojavitve posamezne besede, ali 75.024 besed, če pojavitev
vsake štejemo samo enkrat. Obseg korpusa ni zelo velik, je pa dovolj obsežen
za podrobnejše analize. Za osnovni korpus so že ustvarjeni podkorpusi zapisov
učiteljev osnovnih in srednjih šol in znotraj njih še zapisi slabo in dobro rešenih
problemov. Korpus je javno dostopen za vse nadaljnje analize z orodji Clarin.

opisi problemov nasilja na šolah
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86