Page 78 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 78
Problem nasilnega učenca smo rešili z zamenjavo učiteljice. Nova učiteljica je imela boljše ve-
ščine obvladovanja uporniških učencev. Po več mesecih vztrajnega dela, ki je vključevalo pred-
vsem dosledno zahtevanje od učencev, da upoštevajo navodila, pravila, ter sočasno izgradnjo
pozitivnega odnosa med učenci in učiteljico je tudi najbolj nasilen učenec prenehal z nasilnim
obnašanjem, upošteva pravila in v primeru nestrinjanja zna to sporočiti na primeren način.
takojšnje ukrepanje, vključitev svetovalne službe in zunanjih institucij zaradi teže prekrška
Isti učenec je dobil še drugi vzgojni opomin. Vključili smo CSD, tudi starši so nato bolje sodelo-
vali in vedenje se je bistveno izboljšalo.

*Opisi primerov so bili po potrebi povzeti ali skrajšani ter jezikovno
popravljeni.

Iz opisov dobro rešenih problemov z nasiljem izstopata dva pristopa. Za dob-

ro rešene probleme je značilno, da jih rešujejo v sodelovanju med več oseba-

mi na šoli in izven nje ter da izrečejo tudi ukrepe. Šole sporočajo, da je primere

nasilja mogoče dobro obravnavati, če s šolo sodelujejo starši, če se v reševanje

vključi več zaposlenih na šoli v več vlogah (učitelji, svetovalna služba, vodstvo

šole), če se vsi seznanijo s problematiko in jo sistematično rešujejo. Navedle so,

78 da je dobro, da timsko vzpostavijo cilje in razdelijo delo. Drugi pristop, ki se bi-
stveno razlikuje od opisov primerov slabo rešenih problemov z nasiljem, je iz-

rekanje ukrepov. Šole so zapisale celo, katere praktične ukrepe izrekajo, seveda

v soglasju s starši. To so največkrat omenjene premestitve v drug razred ali šo-

lo, vzgojni opomini, dežurstvo in nadzor nad učenci s strani učiteljev ter pred-

pisano določeno število ur koristnega dela na šoli nasilnemu učencu.

Ravnatelji srednjih šol so sporočili 45 primerov dobro rešenih problemov

z nasiljem v svojih šolah. V srednjih šolah sta v povezavi z dobro rešeni proble-

mi največkrat omenjena mediacija ali pogovor z vsemu udeleženimi v dogod-

ku, sicer pa jih druži še dobro sodelovanje staršev, usklajeno delo vseh na šoli

skladno z načrtovanimi protokoli, izrekanje ukrepov, ki so mnogokrat alterna-

tivni, in uspešno sodelovanje z zunanjimi institucijami. V tabeli 6b so opisi po-

sameznih primerov.

nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83