Page 79 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 79
Tabela 6b: Opisi dobro rešenih problemov z nasiljem nad učitelji po po- 79
ročanju ravnateljev srednjih šol*
Mediacija
Praviloma zadostuje pogovor z dijaki in učitelji.
Hitro ukrepanje, takoj razgovori z vsemi vpletenimi, starši poklicani v šolo, hiter dogovor, v 1
tednu o posebni pozornosti za preprečitev naslednjega primera podobnega nasilja in jasna ter
kratka navodila in dogovor, kako bo tekel postopek ob naslednji situaciji
Nasilne situacije pri nas so izjemno redke in ne eskalirajo v radikalne oblike; vse rešimo s komu-
nikacijo vseh vpletenih, po potrebi so predvidene tudi šolske sankcije
Nadlegovanje sošolk na FB. Pogovor z dijakinjami in starši je opravila razredničarka po posveto-
vanju s svetovalno službo. Uspešno rešili problem. Ravnateljica sem ves čas sledila, nisem se pa
vpletala, ker ni bilo potrebno.
Obrekovanje med dekleti. Delavnica o spoštljivi komunikaciji v celotnem razredu.
Na sestanku smo se o problematičnem obnašanju dijaka pogovorili razrednik, pomočnik ravna-
teljice, dijak, svetovalna služba in dijakovi starši.
Zadnji primer, ki smo ga imeli, je bila neka objava na Instagramu. Zadevo smo rešili takoj, na mi-
ren način in s pogovorom.
Problem medsebojnega konflikta je bil s pogovorom med dijakoma samima, ki sta po pogovo-
ru prišla k ravnatelju poročat o pogovoru.
Neprimeren odnos do sprehajalca v parku – pogovor z dijakom, oddelčno skupnostjo,
razrednikom.
Nasilje staršev nad učiteljem: po (elektronski) pošti. Širjenje neresnic, žaljenje, omalovaževanje.
Reševali smo ga v timu: učitelj, vodstvo, svetovalna služba in dijakinja. Opravili smo pogovore z
dijakinjo ob vsakem očitku. Starše smo kljub žaljivemu odnosu spoštljivo umirjali in pojasnjeva-
li svoja dejanja.
Uporabljamo šolsko mediacijo, ki je dolgoročno uspešna. Tudi pogovori z vodstvom so načelo-
ma uspešni.
Vedno soočimo vse vpletene in opravimo razgovor. Do sedaj se je to obrestovalo.
prespali smo, se najprej pogovorili ločeno šele nato smo soočili vse in se pogovorili
Jasna šolska praksa (pravila), prevzem odgovornosti in takojšnje ukrepanje, ki mu sledijo pogo-
vori, refleksije, dogovori ter spremljava vseh vpletenih. Uporaba šolske mediacije.
Z mediacijo rešimo vsak šolski problem.
Dobro sodelovanje s starši
Dijak dobi kazen, njegovi starši podpirajo delovanje šole.
Če smo problem rešili skupaj s starši.
Večino problemov dobro rešimo, če imamo podporo pri starših dijakov.
Spletno nadlegovanje sošolke, prijava staršev naslednji dan, dijakinja ni prišla k pouku, ravnate-
ljica in svetovalna delavka sva takoj poklicali vse omenjene dijake, pogovor z dijaki, ki so morali
sami doma povedati, kaj so počeli, po pogovoru s starši so naslednji dan dejanje obžalovali, šo-
la jih zato ni kaznovala, dijaki so se sošolki opravičili, spor je bil rešen
Vključitev vseh potrebnih akterjev za reševanje problema in dober odziv staršev
opisi problemov nasilja na šolah
ročanju ravnateljev srednjih šol*
Mediacija
Praviloma zadostuje pogovor z dijaki in učitelji.
Hitro ukrepanje, takoj razgovori z vsemi vpletenimi, starši poklicani v šolo, hiter dogovor, v 1
tednu o posebni pozornosti za preprečitev naslednjega primera podobnega nasilja in jasna ter
kratka navodila in dogovor, kako bo tekel postopek ob naslednji situaciji
Nasilne situacije pri nas so izjemno redke in ne eskalirajo v radikalne oblike; vse rešimo s komu-
nikacijo vseh vpletenih, po potrebi so predvidene tudi šolske sankcije
Nadlegovanje sošolk na FB. Pogovor z dijakinjami in starši je opravila razredničarka po posveto-
vanju s svetovalno službo. Uspešno rešili problem. Ravnateljica sem ves čas sledila, nisem se pa
vpletala, ker ni bilo potrebno.
Obrekovanje med dekleti. Delavnica o spoštljivi komunikaciji v celotnem razredu.
Na sestanku smo se o problematičnem obnašanju dijaka pogovorili razrednik, pomočnik ravna-
teljice, dijak, svetovalna služba in dijakovi starši.
Zadnji primer, ki smo ga imeli, je bila neka objava na Instagramu. Zadevo smo rešili takoj, na mi-
ren način in s pogovorom.
Problem medsebojnega konflikta je bil s pogovorom med dijakoma samima, ki sta po pogovo-
ru prišla k ravnatelju poročat o pogovoru.
Neprimeren odnos do sprehajalca v parku – pogovor z dijakom, oddelčno skupnostjo,
razrednikom.
Nasilje staršev nad učiteljem: po (elektronski) pošti. Širjenje neresnic, žaljenje, omalovaževanje.
Reševali smo ga v timu: učitelj, vodstvo, svetovalna služba in dijakinja. Opravili smo pogovore z
dijakinjo ob vsakem očitku. Starše smo kljub žaljivemu odnosu spoštljivo umirjali in pojasnjeva-
li svoja dejanja.
Uporabljamo šolsko mediacijo, ki je dolgoročno uspešna. Tudi pogovori z vodstvom so načelo-
ma uspešni.
Vedno soočimo vse vpletene in opravimo razgovor. Do sedaj se je to obrestovalo.
prespali smo, se najprej pogovorili ločeno šele nato smo soočili vse in se pogovorili
Jasna šolska praksa (pravila), prevzem odgovornosti in takojšnje ukrepanje, ki mu sledijo pogo-
vori, refleksije, dogovori ter spremljava vseh vpletenih. Uporaba šolske mediacije.
Z mediacijo rešimo vsak šolski problem.
Dobro sodelovanje s starši
Dijak dobi kazen, njegovi starši podpirajo delovanje šole.
Če smo problem rešili skupaj s starši.
Večino problemov dobro rešimo, če imamo podporo pri starših dijakov.
Spletno nadlegovanje sošolke, prijava staršev naslednji dan, dijakinja ni prišla k pouku, ravnate-
ljica in svetovalna delavka sva takoj poklicali vse omenjene dijake, pogovor z dijaki, ki so morali
sami doma povedati, kaj so počeli, po pogovoru s starši so naslednji dan dejanje obžalovali, šo-
la jih zato ni kaznovala, dijaki so se sošolki opravičili, spor je bil rešen
Vključitev vseh potrebnih akterjev za reševanje problema in dober odziv staršev
opisi problemov nasilja na šolah