Page 72 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 72
Starši vpletenega učenca niso želeli sodelovati pri razreševanju nastale situacije. VEDNO je kriv
nekdo drug, ki povzroči nove težave.
Nasilje četrtošolca nad drugošolcem, ki ga mama prvega ne razume kot nasilje, težave se nada-
ljujejo kljub ustreznim postopkom na šoli.
Težje rešljiv je problem nasilja na šoli, pri katerem starši ne želijo sodelovati, saj zagovarjajo svo-
jega otroka.
Učenec je motil pouk in bil nasilen do sošolcev. Izrečen vzgojni opomin, vendar ni bilo nič bolje,
ker starši niso primerno sodelovali.
Učenec je namerno poškodoval drugega učenca. V razgovoru s starši, ki so podpisali izrek
vzgojnega opomina, nam je bilo jasno povedano, da se je njihov otrok maščeval, ker je učenec
prej izzival, in da ni njihov otrok nič kriv. Če ni podpore pri starših, vzgojno ukrepanje v šoli ne
doseže svojega namena.
Učenec je provokator, starši ga zagovarjajo, vidijo le njegovo plat, verjamejo njegovim lažem.
Učitelji in starši so na nasprotnem bregu.
Verbalno nasilje staršev, ki tega ne priznavajo.
Otrok avtist, ultra bister, izzivanje in pretep med tremi učenci, učitelj dežural, ni točno videl do-
godka, ni bilo vidnih poškodb, mama obvestila medije, očrnila šolo, ravnatelja, posredovala do-
pisovanje z ravnateljem. Obsežna preiskava na šoli, težka zgodba, ravnateljica se zaradi priti-
skov vključi v psihoterapevtsko obravnavo.
72
Vlom večjega števila učencev v vitrino s sladkarijami in odtujitev le-teh. Nesodelovanje staršev
in banaliziranje, da to ni nič kaj takšnega.
*Opisi primerov so bili po potrebi povzeti ali skrajšani ter jezikovno
popravljeni.
Iz opisov sklepamo, da na šolah probleme nasilnih dejanj in vedenja nezado-
voljivo rešujejo tedaj, ko so oblike nove in postopki še niso opredeljeni (sple-
tno nasilje), ko sodelovanje zaposlenih na šoli ni usklajeno ali dosledno, morda
tudi zaradi pomanjkljivih pravilnikov, ko starši ne sodelujejo ali celo nasprotu-
jejo ravnanju šole, ko so starši neposredno nasilni do zaposlenih na šoli in ko
zunanje institucije neustrezno ali prepočasi pomagajo ali prevzamejo reševa-
nje, če starši sodelujejo ali pa ne.
V srednjih šolah so ravnatelji navedli manj primerov slabega reševanja,
vendar pa se tisti, ki so jih zapisali, precej razlikujejo od primerov v osnovi šoli.
Razdelili smo jih v skupine problemov, ki jih družijo težave s pravnimi postop-
ki, pomanjkanje sodelovanja staršev, slaba podpora in zaščita učiteljev s strani
vodstva šole ali slabo sodelovanje med učitelji ter stalni nasilni dijaki.
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
nekdo drug, ki povzroči nove težave.
Nasilje četrtošolca nad drugošolcem, ki ga mama prvega ne razume kot nasilje, težave se nada-
ljujejo kljub ustreznim postopkom na šoli.
Težje rešljiv je problem nasilja na šoli, pri katerem starši ne želijo sodelovati, saj zagovarjajo svo-
jega otroka.
Učenec je motil pouk in bil nasilen do sošolcev. Izrečen vzgojni opomin, vendar ni bilo nič bolje,
ker starši niso primerno sodelovali.
Učenec je namerno poškodoval drugega učenca. V razgovoru s starši, ki so podpisali izrek
vzgojnega opomina, nam je bilo jasno povedano, da se je njihov otrok maščeval, ker je učenec
prej izzival, in da ni njihov otrok nič kriv. Če ni podpore pri starših, vzgojno ukrepanje v šoli ne
doseže svojega namena.
Učenec je provokator, starši ga zagovarjajo, vidijo le njegovo plat, verjamejo njegovim lažem.
Učitelji in starši so na nasprotnem bregu.
Verbalno nasilje staršev, ki tega ne priznavajo.
Otrok avtist, ultra bister, izzivanje in pretep med tremi učenci, učitelj dežural, ni točno videl do-
godka, ni bilo vidnih poškodb, mama obvestila medije, očrnila šolo, ravnatelja, posredovala do-
pisovanje z ravnateljem. Obsežna preiskava na šoli, težka zgodba, ravnateljica se zaradi priti-
skov vključi v psihoterapevtsko obravnavo.
72
Vlom večjega števila učencev v vitrino s sladkarijami in odtujitev le-teh. Nesodelovanje staršev
in banaliziranje, da to ni nič kaj takšnega.
*Opisi primerov so bili po potrebi povzeti ali skrajšani ter jezikovno
popravljeni.
Iz opisov sklepamo, da na šolah probleme nasilnih dejanj in vedenja nezado-
voljivo rešujejo tedaj, ko so oblike nove in postopki še niso opredeljeni (sple-
tno nasilje), ko sodelovanje zaposlenih na šoli ni usklajeno ali dosledno, morda
tudi zaradi pomanjkljivih pravilnikov, ko starši ne sodelujejo ali celo nasprotu-
jejo ravnanju šole, ko so starši neposredno nasilni do zaposlenih na šoli in ko
zunanje institucije neustrezno ali prepočasi pomagajo ali prevzamejo reševa-
nje, če starši sodelujejo ali pa ne.
V srednjih šolah so ravnatelji navedli manj primerov slabega reševanja,
vendar pa se tisti, ki so jih zapisali, precej razlikujejo od primerov v osnovi šoli.
Razdelili smo jih v skupine problemov, ki jih družijo težave s pravnimi postop-
ki, pomanjkanje sodelovanja staršev, slaba podpora in zaščita učiteljev s strani
vodstva šole ali slabo sodelovanje med učitelji ter stalni nasilni dijaki.
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji