Page 73 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 73
Tabela 5b: Opisi slabo rešenih problemov z nasiljem nad učitelji po poro- 73
čanju ravnateljev srednjih šol*
Pravni postopki
Dijak je prišel v šolo opit, med pogovorom z vodstvom je postal vidno vznemirjen, postajal je
vse bolj agresiven. Poklicali smo policijo, ki se je res hitro odzvala in ocenila, da je dijaka treba
odstraniti iz šolskega prostora. Zaradi poprejšnjih drugih prekrškov in tega zadnjega, ki je šel
preko meje dovoljenega, smo ga izključili. Napaka v postopku bi lahko zadržala izključitev, kar
je narobe. Take dijake je treba prijaviti v ustrezne inštitucije in te bi morale takoj ukrepati.
Dijak je v šolo prinesel lovski nož in ga pokazal sošolcu, s katerim je bil sprt. Preden je žrtev pro-
blem prijavila šolskemu vodstvu, ga je najavila medijem. Prizadevanje šole za rešitev proble-
ma je bilo nato zaradi medijske izpostavljenosti precej jalovo. Sodni epilog je bila oprostitev
nasilnika
Primer dijaka, ki je preprodajal drogo in so ga policisti aretirali v šolskem okolju, ga odpeljali, iz-
pustili in sedaj je ta dijak zmagovalec.
Pomanjkanje podpore staršev
Če pri starših ni bilo podpore.
Dijak dobi kazen, njegovi starši pa ne sodelujejo
Medvrstniško spletno nasilje po socialnih omrežjih – slabo sodelovanje enega od staršev vple-
tenih dijakov.
Prepir med dvema dijakoma sošolcema, od katerih je eden avtist. Povzročena manjša material-
na škoda. Problem ni dobro rešen, ker na obravnavi niso sodelovali starši obeh dijakov.
Starši, ki so pravniki, to profesionalno prednost izkoriščajo v komunikaciji z učitelji.
Sum nasilja med dvema dijakinjama zaradi slepe podpore staršev svojima otrokoma – našima
dijakinjama.
Slaba ali neobstoječa podpora vodstva šole učiteljem kot žrtvam nasilja ali slabo
sodelovanje zaposlenih
Fizično nasilje dijak – profesor. Vodstvo šole je reagiralo preveč mlačno zato se je nasilje ponovi-
lo. Takrat je bila obveščena policija, incident se ni ponovil.
Informacija, kdo je glasoval o izključitvi dijaka, je prišla do dijaka. Nihče od oddelčnega učitelj-
skega zbora ni priznal, kdo je dal informacijo ven, zato je bilo učinkovito ukrepanje nemogoče,
razen govor o moralnem in etičnem delovanju učitelja.
Mama, ki je branila neprimerno vedenje svojega sina, je poklicala na pomoč še očeta, ki je prišel
na razgovor v vinjenem stanju. Ravnatelj ni dovolj odločno reagiral in učiteljem prepustil, naj
sami rešijo zadevo.
Med sabo smo se vsi sprli, delovala so čustva in ne razum.
Na šolskem centru je dijak napadel učitelja in nam ni uspelo identificirati dijaka, ki je bil z druge
šole in je bil posnet z nadzorno kamero.
Pred leti je bil na šoli dijak, ki je bil strokovno voden in je imel z odločbo odobrene dodatne
ure svetovalne pomoči. Dijak je bil precej eksploziven in nekega dne je napravil dejanje, ki je
povzročilo, da se je učitelj počutil ogroženega. Učitelj je predlagal izključitev (ta je bila na vrsti
kot končni ukrep zaradi stopnjevanja ukrepov). Ravnatelj je dijaka zaščitil, saj je bil sam vključen
v njegovo obravnavo (ostali učitelji nismo poznali podrobnosti), vendar je učiteljski zbor stopil
na stran ogroženega učitelja in zahteval izključitev dijaka.
Premajhna podpora vodstva, ko bi se bilo po mojem mnenju potrebno postaviti na stran delav-
ca šole.
opisi problemov nasilja na šolah
čanju ravnateljev srednjih šol*
Pravni postopki
Dijak je prišel v šolo opit, med pogovorom z vodstvom je postal vidno vznemirjen, postajal je
vse bolj agresiven. Poklicali smo policijo, ki se je res hitro odzvala in ocenila, da je dijaka treba
odstraniti iz šolskega prostora. Zaradi poprejšnjih drugih prekrškov in tega zadnjega, ki je šel
preko meje dovoljenega, smo ga izključili. Napaka v postopku bi lahko zadržala izključitev, kar
je narobe. Take dijake je treba prijaviti v ustrezne inštitucije in te bi morale takoj ukrepati.
Dijak je v šolo prinesel lovski nož in ga pokazal sošolcu, s katerim je bil sprt. Preden je žrtev pro-
blem prijavila šolskemu vodstvu, ga je najavila medijem. Prizadevanje šole za rešitev proble-
ma je bilo nato zaradi medijske izpostavljenosti precej jalovo. Sodni epilog je bila oprostitev
nasilnika
Primer dijaka, ki je preprodajal drogo in so ga policisti aretirali v šolskem okolju, ga odpeljali, iz-
pustili in sedaj je ta dijak zmagovalec.
Pomanjkanje podpore staršev
Če pri starših ni bilo podpore.
Dijak dobi kazen, njegovi starši pa ne sodelujejo
Medvrstniško spletno nasilje po socialnih omrežjih – slabo sodelovanje enega od staršev vple-
tenih dijakov.
Prepir med dvema dijakoma sošolcema, od katerih je eden avtist. Povzročena manjša material-
na škoda. Problem ni dobro rešen, ker na obravnavi niso sodelovali starši obeh dijakov.
Starši, ki so pravniki, to profesionalno prednost izkoriščajo v komunikaciji z učitelji.
Sum nasilja med dvema dijakinjama zaradi slepe podpore staršev svojima otrokoma – našima
dijakinjama.
Slaba ali neobstoječa podpora vodstva šole učiteljem kot žrtvam nasilja ali slabo
sodelovanje zaposlenih
Fizično nasilje dijak – profesor. Vodstvo šole je reagiralo preveč mlačno zato se je nasilje ponovi-
lo. Takrat je bila obveščena policija, incident se ni ponovil.
Informacija, kdo je glasoval o izključitvi dijaka, je prišla do dijaka. Nihče od oddelčnega učitelj-
skega zbora ni priznal, kdo je dal informacijo ven, zato je bilo učinkovito ukrepanje nemogoče,
razen govor o moralnem in etičnem delovanju učitelja.
Mama, ki je branila neprimerno vedenje svojega sina, je poklicala na pomoč še očeta, ki je prišel
na razgovor v vinjenem stanju. Ravnatelj ni dovolj odločno reagiral in učiteljem prepustil, naj
sami rešijo zadevo.
Med sabo smo se vsi sprli, delovala so čustva in ne razum.
Na šolskem centru je dijak napadel učitelja in nam ni uspelo identificirati dijaka, ki je bil z druge
šole in je bil posnet z nadzorno kamero.
Pred leti je bil na šoli dijak, ki je bil strokovno voden in je imel z odločbo odobrene dodatne
ure svetovalne pomoči. Dijak je bil precej eksploziven in nekega dne je napravil dejanje, ki je
povzročilo, da se je učitelj počutil ogroženega. Učitelj je predlagal izključitev (ta je bila na vrsti
kot končni ukrep zaradi stopnjevanja ukrepov). Ravnatelj je dijaka zaščitil, saj je bil sam vključen
v njegovo obravnavo (ostali učitelji nismo poznali podrobnosti), vendar je učiteljski zbor stopil
na stran ogroženega učitelja in zahteval izključitev dijaka.
Premajhna podpora vodstva, ko bi se bilo po mojem mnenju potrebno postaviti na stran delav-
ca šole.
opisi problemov nasilja na šolah