Page 71 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 71
Neustrezno sodelovanje ali delo zunanjih institucij 71
Kljub posredovanju informacij zunanji ustanovi, le-ta ni opravila pričakovanih postopkov.
Otrok ne upošteva pravil, je nasilen do učiteljev, starši so v postopku ločitve, otrok ločen od
družine, nasilno vedenje je nepredvidljivo in v poznejših urah. Otrok bi šel domov, a mora biti
po navodilu CSD v OPB, kar je zgrešeno.
Pomanjkanje ali odsotnost komunikacije med vpletenimi, nesodelovanje odgovornih in vplete-
nih, pomanjkanje dialoga, nerazjasnitev okoliščin, neprepoznavanje dejstev o dogodku, neob-
veščanje ustreznih inštitucij, pomanjkanje protokolov, pomanjkanje motivacije za izboljšave.
Pred leti smo imeli primer, ko je šlo za sum nasilja v družini. Zadevo smo prijavili na CSD. Žal
niso ukrepali po naših pričakovanjih. Primer so zaključili, brez da bi nas obvestili, se z nami
pogovorili.
Prepočasno odzivanje zunanjih institucij.
Učenec 4. razreda je nasilen do sošolcev, psih. obremenjuje tudi učiteljico, vendar kljub vklju-
čitvi staršev, od CSD ni učinka, na pedopsihiatrično obravnavo pa je potrebno čakati eno leto.
Učenec, ki ima motnje avtističnega spektra, pogosto vidi v drugem učencu vzrok za vse svoje
težave in neuspehe, zato mu na vsak način hoče vrniti. Do sošolca se vede nasilno in še vedno
smo v fazi reševanja problema. Strokovni delavci iščemo pomoč pri zunanjih strokovnjakih, saj
menimo, da imamo premalo znanja za reševanje takih težav.
Večmesečno čakanje na obravnavo otroka s strani zunanjih institucij, predvsem pedopsihiatra,
prelaganje odgovornosti z ene institucije na drugo.
Agresivni učenci zaradi zunanjih razlogov, ki ne dobijo dovolj pomoči
Agresivni učenec, umrla mama, nepredelano žalovanje, odsoten oče, posesivna babica. Sode-
lovanje s CSD, pedopsihiatrijo. Učenec je nevaren sebi in sovrstnikom. Nobena institucija ga ne
vzame v resno obravnavo, le CSD. Nemočni starši, nemočna šola in otrok, potreben pomoči.
Učenec, ki je nasilen do vrstnikov, starejših učencev, nasilen do deklet, jih nadleguje. Od leta
2015 redno obveščamo CSD, MIZŠ, policijo, ZRSŠ, zdravnico. Imeli smo vsaj 2 timska sestanka v
sestavi predstavniki MIZŠ, policija, CSD, ZRSŠ, šola, svetovalna služba, posvetovalnica. Učenec je
še vedno na šoli. Z njim se ukvarja 8 strokovnih delavcev. Izhaja iz romske družine.
Nasilno ali neprimerno vedenje staršev
Besedno nasilje, žalitve učitelja s strani staršev.
Grožnja s strani romskega starša (prijava na inšpektorat za šolstvo, ker otrok ni obiskoval šole) s
fizičnim nasiljem, če bo moral plačati predpisano kazen. O tem smo obvestili policijo. Epilog?
Nasilje staršev na govorilnih urah. Izsiljevanje za ocene. Hladno, da te spreleti srh.
Neutemeljeno obtoževanje staršev o nasilju učitelja nad učencem in tajno snemanje pouka s
strani staršev.
Primer ločenih staršev, skrbništvo dodeljeno očetu, mama ves čas nezadovoljna z odzivi šole
na zahteve poročanja CSD in sodišča o dobrem ravnanju očeta skrbnika. S šolo, razredniki, vod-
stvom ne sodeluje v živo, v zapisih žali, blati posamezne učitelje in vodstvo. Otroci v šoli dobro
delajo in se dobro počutijo.
Reševanje konflikta, ko starš nenapovedan vkoraka direktno v pisarno ravnatelja, mu pove, kar
hoče slišati, nato pove učitelju prilagojeno zgodbo.
Reševanje s pomočjo odvetnikov.
Starši so se spravili na učitelja, češ da otroka ni pravilno ocenil. Napad je bil verbalno grob.
opisi problemov nasilja na šolah
Kljub posredovanju informacij zunanji ustanovi, le-ta ni opravila pričakovanih postopkov.
Otrok ne upošteva pravil, je nasilen do učiteljev, starši so v postopku ločitve, otrok ločen od
družine, nasilno vedenje je nepredvidljivo in v poznejših urah. Otrok bi šel domov, a mora biti
po navodilu CSD v OPB, kar je zgrešeno.
Pomanjkanje ali odsotnost komunikacije med vpletenimi, nesodelovanje odgovornih in vplete-
nih, pomanjkanje dialoga, nerazjasnitev okoliščin, neprepoznavanje dejstev o dogodku, neob-
veščanje ustreznih inštitucij, pomanjkanje protokolov, pomanjkanje motivacije za izboljšave.
Pred leti smo imeli primer, ko je šlo za sum nasilja v družini. Zadevo smo prijavili na CSD. Žal
niso ukrepali po naših pričakovanjih. Primer so zaključili, brez da bi nas obvestili, se z nami
pogovorili.
Prepočasno odzivanje zunanjih institucij.
Učenec 4. razreda je nasilen do sošolcev, psih. obremenjuje tudi učiteljico, vendar kljub vklju-
čitvi staršev, od CSD ni učinka, na pedopsihiatrično obravnavo pa je potrebno čakati eno leto.
Učenec, ki ima motnje avtističnega spektra, pogosto vidi v drugem učencu vzrok za vse svoje
težave in neuspehe, zato mu na vsak način hoče vrniti. Do sošolca se vede nasilno in še vedno
smo v fazi reševanja problema. Strokovni delavci iščemo pomoč pri zunanjih strokovnjakih, saj
menimo, da imamo premalo znanja za reševanje takih težav.
Večmesečno čakanje na obravnavo otroka s strani zunanjih institucij, predvsem pedopsihiatra,
prelaganje odgovornosti z ene institucije na drugo.
Agresivni učenci zaradi zunanjih razlogov, ki ne dobijo dovolj pomoči
Agresivni učenec, umrla mama, nepredelano žalovanje, odsoten oče, posesivna babica. Sode-
lovanje s CSD, pedopsihiatrijo. Učenec je nevaren sebi in sovrstnikom. Nobena institucija ga ne
vzame v resno obravnavo, le CSD. Nemočni starši, nemočna šola in otrok, potreben pomoči.
Učenec, ki je nasilen do vrstnikov, starejših učencev, nasilen do deklet, jih nadleguje. Od leta
2015 redno obveščamo CSD, MIZŠ, policijo, ZRSŠ, zdravnico. Imeli smo vsaj 2 timska sestanka v
sestavi predstavniki MIZŠ, policija, CSD, ZRSŠ, šola, svetovalna služba, posvetovalnica. Učenec je
še vedno na šoli. Z njim se ukvarja 8 strokovnih delavcev. Izhaja iz romske družine.
Nasilno ali neprimerno vedenje staršev
Besedno nasilje, žalitve učitelja s strani staršev.
Grožnja s strani romskega starša (prijava na inšpektorat za šolstvo, ker otrok ni obiskoval šole) s
fizičnim nasiljem, če bo moral plačati predpisano kazen. O tem smo obvestili policijo. Epilog?
Nasilje staršev na govorilnih urah. Izsiljevanje za ocene. Hladno, da te spreleti srh.
Neutemeljeno obtoževanje staršev o nasilju učitelja nad učencem in tajno snemanje pouka s
strani staršev.
Primer ločenih staršev, skrbništvo dodeljeno očetu, mama ves čas nezadovoljna z odzivi šole
na zahteve poročanja CSD in sodišča o dobrem ravnanju očeta skrbnika. S šolo, razredniki, vod-
stvom ne sodeluje v živo, v zapisih žali, blati posamezne učitelje in vodstvo. Otroci v šoli dobro
delajo in se dobro počutijo.
Reševanje konflikta, ko starš nenapovedan vkoraka direktno v pisarno ravnatelja, mu pove, kar
hoče slišati, nato pove učitelju prilagojeno zgodbo.
Reševanje s pomočjo odvetnikov.
Starši so se spravili na učitelja, češ da otroka ni pravilno ocenil. Napad je bil verbalno grob.
opisi problemov nasilja na šolah